Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Поняття кольору.Стр 1 из 6Следующая ⇒
Людське око сприймає колір як електромагнітне випромінювання з різними довжинами хвиль. Червоний колір – довгі хвилі, синій - короткі. Колір, який містить повний спектр – сприймається як білий, а відсутність хвиль – чорний. Є два типи світла – світло, що випромінюється (від джерела – сонця, лампи) і світло, що відбивається від поверхні об’єкта, який не є джерелом світла (книга, стіл, яблуко). 2. Моделі кольорів. Модель кольору – це спосіб задання (оцифровування) кольору для його виведення на екран монітора або друк. Монітор випромінює світло, тому для створення кольору на екрані використовують аддитивні моделі кольорів (будь-який колір отримують шляхом об’єднання, додавання первинних кольорів). Друкована сторінка не випромінює, а відбиває світло, тому для друку використовують субтрактивні моделі кольорів, побудовані на відніманні вторинних кольорів від основного. У кожній моделі прийнято кілька базових компонент, і кожна базова компонента вносить вклад у створення конкретного кольору. Базові компоненти моделі називаються каналами. Модель RGB. Аддитивнамодель RGB описує кольори, що випромінюються. Базовими компонентами моделі є три кольори – червоний (Red), зелений (Green), синій (Blue). Інші кольори являють собою суміш (об’єднання) трьох базових у різних співвідношеннях. Кожна складова може змінюватися в межах від 0 до 255. Такий спосіб надає доступ до всіх 16 мільйонів кольорів. Модель є трьохканальною (має три складові) і 24-бітною (кольори одного пікселя представляються 24 бітами - по байту на канал). Моделі CMY і CMYK. Модель CMY (Cyan – голубий, Magenta – пурпуровий, Yellow – жовтий) описує кольори, що відбиваються. Канали субтрактивної моделі CMY - це результат віднімання основних кольорів моделі RGB від білого: Голубий = Білий – Червоний; Пурпуровий = Білий – Зелений; Жовтий = Білий – Синій. Пурпурова, голуба і жовта фарби (поліграфічна тріада) послідовно наносяться на папір у різних пропорціях, і можуть утворити будь-який колір видимого спектра. Але для опису реального друку введено четвертий базовий компонент (blaK – чорний) і використовується чотирьохканальна модель CMYK, оскільки реальні фарби містять домішки, і при змішуванні дають не чорний, а темно-коричневий колір. До того ж, для друкування дуже темних і чорних кольорів було б необхідно використовувати велику кількість кожної фарби, що призводило б до перезволоження паперу і до невиправданої витрати фарб. Модель Lab. Успішною спробою створення апаратно-незалежної моделі кольору, що базується на людському сприйнятті кольору, є модель Lab. Будь-який колір у Lab визначається яскравістю (Lightness) і двома компонентами: a, що змінюється в діапазоні від зеленого до червоного, і b, що змінюється в діапазоні від синього до жовтого. Модель Lab є трьохканальною. Її колірне охоплення надзвичайно широке і включає охоплення всіх інших колірних моделей, що використовуються у поліграфічному процесі. Модель HSB/HSL. Будь-який колір у трьохканальній моделі HSB/HSL визначається своїм колірним тоном (Hue – відтінок, тон – довжина світлової хвилі), насиченістю (Saturation – насиченість, тобто відсоток доданої до кольору білої фарби) і яскравістю (Brightness) чи освітленістю (Lightness), тобто відсотком доданої чорної фарби. 3. Індексування кольорів. Індексування – це присвоєння кожному кольору зображення порядкового номера, який в подальшому використовують для опису всіх пікселів цього зображення. Набір кольорів називають палітрою, а спосіб кодування – індексним кольором. При чорно-білому зображенні (Bitmap) для запису кольору 1 пікселя достатньо 1 біта (0 – білий, 1- чорний). Для опису 16-кольорового зображення колір кожного пікселя задається 4 бітами (4-розрядне зображення), 6 бітів дозволяють описати 64 кольори, 8 бітів (1 байт) дозволяють описати 256 кольорів (8-розрядне зображення); 2 байти (16 бітів) дозволяють описати 65 536 кольорів (Hight Color); 3 байти (24-розрядне зображення) може мати понад 16, 5 млн. кольорів (True Color). Тема 4. Програма обробки растрової графіки Adobe Photoshop. 1. Середовище графічного редактора Photoshop. Photoshop – растровий графічний редактор, призначений для редагування фотографій і інших растрових зображень. Окрім цього, за допомогою програми Photoshop можна створювати свої малюнки; сканувати і ретушувати фото чи інші зображення; додавати спецефекти до зображень; вилучати окремі деталі на одних зображеннях та змінювати і додавати їх до інших зображень тощо. Вікно програми Photoshop містить рядок меню, панель інструментів (ліворуч), панель параметрів (розміщена під рядком меню, і є контекстно-залежною від вибраного інструмента), рядок стану. На робочому полі вікна Photoshop можуть розміщуватися вікна документів, а також інструментальні палітри, що об’єднані в групи (Шари, Канали, Контури; Колір, Каталоги, Стилі; Історія, Дії, Інструменти; Навігатор, Інформація, Гістограма). Керування палітрами здійснюється за допомогою пункту меню Окно. Створення документа. Для створення документа в Photoshop використовують команду Файл ~ Новый. У діалоговому вікні New задають: у полі Name – ім’я, у полях Width і Height - ширину і висоту (одиниці вибирають у полях праворуч), у полі Resolution – роздільну здатність, у полі Mode – модель кольору. Перемикач Contents дозволяє задати тло документа: White – біле, Background Color – фоновий колір, Transparent – прозоре. У Photoshop є такі типи зображень: · монохромні ( є тільки два кольори: чорний і білий); · напівтонові (с кладаються з 256 відтінків сірого кольору); · повнокольорові ( кольорові зображення, що використовують моделі RGB, CMYK і Lab; мають кілька колірних каналів); · індексовані ( одноканальні кольорові зображення, що містять до 256 кольорів; застосовуються в Web-дизайні); · багатоканальні ( містять довільне число колірних каналів; застосовуються, як правило, в поліграфії). Зміна параметрів зображень. Змінити розміри зображення можна командою Изображение ~ Размер Изображения. Якщо потрібно додати до зображення вільне місце, використовують команду Изображение ~ Размер Холста. Якщо відскановане зобра-ження нахилене або перевернуте, то слід скористатися командою Изображение ~ Повернуть Холст. Обрізати зайві поля зображення можна за допомогою інструмента Кадрування.
|