Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Які ідеї декларували в своїх роботах представники віденського авангарду 60-70 рр. ХХ ст.?
У 60-70 рр. ХХ ст. мав місце новий сплеск утопічного мислення в роботах творчих груп молодих арх-рів, що відносились до віденського авангарду. Серед них були групи «Кооп Хіммельбляу» та «Хаузруккер». «Кооп Хіммельблау» - група архітектурного авангарду, утворена у Відні в 1968 році Вольфом Дітером Пріксом, Гельмутом Свічінські і Райнером Міхаелем Хольцером, який згодом покинув групу. Назва групи перекладається як «Голуба хмара», а згодом вона перетворюється на Кооп Хіммельбау – «Голубе буд-во». Організація праці налагоджена в групі досить своєрідно: Прікс і Свічінські влаштовують «мозковий штурм», за результатами якого робиться начерк, а згідно начерку - модель і креслення. Творчість групи відрізняють спонтанність, асиметрія, візуальна зухвалість. У проектах часто використовують пневматичні к-ції. Основними проектами, що належ. до середов. утопій, є пневматична житлова одиниця та «Вілла Роза». Проекти «К. Х.» відносять до постмодернізму. Австрійська група «Хаузруккер» відома завдяки створенню багатьох цікавих проектів, зокрема індивідуальна капсула на двох у рюкзаку «Жовте серце» та «Житловий кокон», архітектором якого є Д. Грін. Таким чином, декларувались ідеї постмодерністської арх-ри, пошук образів нового середовища здійснювався під впливом масової культури та руху «хіпі». Створювались антиархітектурні, дизайнерські проекти, в яких пропагувалась мобільність середовища. В утопічних і пошукових проектах цих груп закладалися філософські та теорет. засади нових напрямків, течій і стилів сучасної арх-ри, таких як популізм, продуктивізм, «хай-тек», постмодернізм, неокласицизм та неораціоналізм. Взаємна критика теоретичних засад сучасного і контрсучасногорухів в архітектурі відбувалася на тлі розвитку архітектурних ті анти архітектурних утопій. Це сприяло активізації пошукового проектування в архітектурі, мб і дизайні, де поступово зникали межі між цими галузями формування штучного середовища. Осередком архітектурних та антиархітектурних ідей у другій половині 20ст. стали міжнародні виставки «Експо» та міжнародні бієнале (слід виділити Експо-67 у Канаді та Експо-70 у Японії, 4 міжнародні виставки з дизайну середовищі «Візіона»). Пошук образів нового середовища людини в роботах молодих архітекторів стимулювали студентські революції в Європі, рух «хіппі», реалізація доктрини постіндустріального суспільства. Віденський авангард представляли, в основному, дві творчі архітектурні майстерні: «Куп Хіммельблау» та «Хаус-Рукер»Молоді архітектори створювали анти архітектурні, дизайнерські проекти та експериментальні моделі мобільного середовища, проекти індивідуальних засобів комунікації та ізоляції (окуляри, шоломи, скафандри), які могли б замінити архітектуру як таку. Coop Himmelb (L) AU (1968 -) является Австрийская архитектурная мастерская, в настоящее время также имеет офисы в Лос-Анджелес, Соединенные Штаты и Гвадалахаре, Мексика. The firm's name Himmelblau translates from German into English as 'sky blue', Himmelbau translates to 'heaven construction'.Coop Himmelblau was founded by Wolf Prix, Helmut Swiczinsky and Michael Holzer and gained international acclaim alongside Peter Eisenman, Zaha Hadid, Frank Gehry with the 1988 exhibition, " Deconstructivist Architecture" at the Museum of Modern Art.МастерскаяМа Мастерскую Химмельблау основали Вульф Прикс, Гельмут Свижински, майкл Хольцер. Один із перших проектів - пневматична житлова чарунка «Вілла Роза» (мал1). Ідея – створити арх.-ру, що може змінюватися, мов хмаринка. Пневматична оболонка дозволяе міняти форму, а основний буд. матеріал – повітря. Пневматичний прототип склад. з 3 частин: 1- відтворююче ся ліжко з екраном і звуковими колонками, 2 – пневматична оболонка, яка за допомогою 8 балонів може міняти розміри(надуватися). Інший їх утопічний проект – «Місто Серця – Біла желетка» (мал2) – шлем, чарунка з ТВ та аудіо системою. Також за допомогою електронів цей «камзол» передає тактильну інформацію. Haus-Rucker-Co – австрийская архитектурно-художественная мастерская. Перший їх проект – Експандер на голову, 1967 (мал.3) – два человека садятся в кресло, на голову одевают баллон. Найвідоміший їх проект – «Жовте серце» - індивідуальна капсула на двох у рюкзаку. 1968. (мал4) Здобутки утопічного мислення і пошукового експериментального проектування стали теоретичною основою формування нових течій, напрямків і стилів сучасної архітектури.
16. Розкрити зміст пошукових проектів «Хіммельбляу» та «Хаузруккер». Хвиля студент. революцій в Європі, міжнародний рух «хіпі», масова культура і реалізація доктрини постіндустріального сусп.-ва стимулювали пошук образів нового середовища людини в роботах молодих арх-рів. «Кооп Хіммельблау» - група архітектурного авангарду, утворена у Відні в 1968 році Вольфом Дітером Пріксом, Гельмутом Свічінські і Райнером Міхаелем Хольцером, який згодом покинув групу. Назва групи перекладається як «Голуба хмара», а згодом вона перетворюється на Кооп Хіммельбау – «Голубе буд-во». Організація праці налагоджена в групі досить своєрідно: Прікс і Свічінські влаштовують «мозковий штурм», за результатами якого робиться начерк, а згідно начерку - модель і креслення. Творчість групи відрізняють спонтанність, асиметрія, візуальна зухвалість. У проектах часто використовують пневматичні к-ції. Основними проектами, що належ. до середов. утопій, є пневматична житлова одиниця та Villa Rosa. Проекти «К. Х.» відносять до постмодернізму. Австрійська група «Хаузруккер» відома завдяки створенню багатьох цікавих проектів, зокрема індивідуальна капсула на двох у рюкзаку «Жовте серце» та «Житловий кокон», архітектором якого є Д. Грін. Таким чином, як група «Кооп Хіммельбляу», так і «Хаузруккер» створювали антиархітектурні, дизайнерські проекти та експериментальні моделі мобільного середовища, проекти інд. засобів комунікації та ізоляції (окуляри, шоломи, скафандри), які могли б замінити арх-ру як таку. Взаємна критика теоретичних засад сучасного і контрсучасногорухів в архітектурі відбувалася на тлі розвитку архітектурних ті анти архітектурних утопій. Це сприяло активізації пошукового проектування в архітектурі, мб і дизайні, де поступово зникали межі між цими галузями формування штучного середовища. Осередком архітектурних та антиархітектурних ідей у другій половині 20ст. стали міжнародні виставки «Експо» та міжнародні бієнале (слід виділити Експо-67 у Канаді та Експо-70 у Японії, 4 міжнародні виставки з дизайну середовищі «Візіона»). Пошук образів нового середовища людини в роботах молодих архітекторів стимулювали студентські революції в Європі, рух «хіппі», реалізація доктрини постіндустріального суспільства. Віденський авангард представляли, в основному, дві творчі архітектурні майстерні: «Куп Хіммельблау» та «Хаус-Рукер»Молоді архітектори створювали анти архітектурні, дизайнерські проекти та експериментальні моделі мобільного середовища, проекти індивідуальних засобів комунікації та ізоляції (окуляри, шоломи, скафандри), які могли б замінити архітектуру як таку. Coop Himmelb (L) AU (1968 -) является Австрийская архитектурная мастерская, в настоящее время также имеет офисы в Лос-Анджелес, Соединенные Штаты и Гвадалахаре, Мексика. The firm's name Himmelblau translates from German into English as 'sky blue', Himmelbau translates to 'heaven construction'.Coop Himmelblau was founded by Wolf Prix, Helmut Swiczinsky and Michael Holzer and gained international acclaim alongside Peter Eisenman, Zaha Hadid, Frank Gehry with the 1988 exhibition, " Deconstructivist Architecture" at the Museum of Modern Art.МастерскаяМа Мастерскую Химмельблау основали Вульф Прикс, Гельмут Свижински, майкл Хольцер. Один із перших проектів - пневматична житлова чарунка «Вілла Роза» (мал1). Ідея – створити арх.-ру, що може змінюватися, мов хмаринка. Пневматична оболонка дозволяе міняти форму, а основний буд. матеріал – повітря. Пневматичний прототип склад. з 3 частин: 1- відтворююче ся ліжко з екраном і звуковими колонками, 2 – пневматична оболонка, яка за допомогою 8 балонів може міняти розміри(надуватися). Інший їх утопічний проект – «Місто Серця – Біла желетка» (мал2) – шлем, чарунка з ТВ та аудіо системою. Також за допомогою електронів цей «камзол» передає тактильну інформацію. Haus-Rucker-Co – австрийская архитектурно-художественная мастерская. Перший їх проект – Експандер на голову, 1967 (мал.3) – два человека садятся в кресло, на голову одевают баллон. Найвідоміший їх проект – «Жовте серце» - індивідуальна капсула на двох у рюкзаку. 1968. (мал4) Здобутки утопічного мислення і пошукового експериментального проектування стали теоретичною основою формування нових течій, напрямків і стилів сучасної архітектури.
|