Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Што, зрэшты, характэрна для народнага
мастацтва і іншых краін. У сувязі з гэтым народнае мастацтва Беларусі, раней ты- пова сельскае, арыентуецца сёння гапоў- ным ЧЬІНЭМ на горад, адкуль, ужо на но- вым узроўні, зноў можа трапляць у вёску. Значная частка твораў сучасных народных майстроў арыентуецца на спажыўца з-за межаў Беларусі і выкарыстоўваецца як су- веніры. Галоўным чынам гэта прадукцыя промыслаў, арганізаваных на дзяржаўным узроўні. Некаторыя віды па-ранейшаму бы- туюць у сялянскім асяроддзі, задавапьня- ючы утылітарна-мастацкія патрэбы сель- скага насельніцтва. Розныя формы бытавання сучаснага на- роднага мастацтва Беларусі, змены ў яго характары, знікненне адных яго відаў і жыццяздольнасць іншых насуперак розным абставінам суб'ектыўнага і аб'ектыўнага Парадку даюць падставы даследчыкам на- Роднага мастацтва выказваць розныя мер- каванні: пра поўны заняпад народнага ма- стацтва пад уплывам навукова-тэхнічнага прагрэсу ці, наадварот, пра яго росквіт у нашы дні, пра зліццё яго з самадзейнасцю ў будучым і г.д. Думаецца, што такія паля- рныя прагнозы беспадстаўныя, тым больш На значную перспектыву. Несумненна ад- нак, што многія адзначаныя тэндэнцыі: змя- ненне характару большасці відаў народнага мастацтва, знікненне адных і развіццё дру- гіх яго формаў, рост дэкаратыўнасці, згла- джванне рэгіянальных асаблівасцяў і г.д. — Будуць вызначаць характар народнага ма- стацтва і ў бліжэйшай будучыні. Адны з іх носяць аб'ектыўны характар і адлюстроў- ваюць працэсы натурапьнага развіцця наро- днага мастацтва, другія аказваюць яўна негатыўнае ўздзеянне на яго характар і ста- новішча, а таму патрабуюць актыўнага, зацікаўпенага, пастаўленага на навуковую аснову кіраўніцтва гэтымі працэсамі. Аса- бліва гэта датычыць «арганізаваных» фор- маў бытавання народнага мастацтва, дзе вельмі важна не паўтараць негатыўны во- пыт мастацкай прамысловасці 1960—90-х гадоў. На парадку дня стаіць таксама за- дача абароны сапраўднага народнага ма- стацтва ад стыхіі сучаснага рынку, насту- плення розных відаў масавай культуры, падмены яго самадзейнымі формамі. Глыбокае і ўсебаковае асэнсаванне ўсіх гэтых працэсаў, вызначэнне заканамернас- цяў развіцця народнага мастацтва на ро- зных этапах яго бытавання, кваліфікаванае навукова-практычнае кіраванне гэтымі пра- цэсамі дазволіць захаваць народнае маста- цтва як адзін з самых багатых раздзелаў мастацкай культуры Беларусі. СПІС СКАРАЧЭННЯЎ У БІБЛІЯГРАФІІ ГБМ — Гісторыя беларускага мастацтва ДН СССР — Декоратнвное мскусство СССР НРН — Нстормя русского мскусства МБ — Мастацтва Беларусі
|