Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Sales lunch
зд. пожелания в отношении op ганизации питания определяться с местом проведе ния деловой встречи неформальная встреча сидеть рядами размять ноги список размещения гостей по номерам коммерсанты деловой ланч Task 2 Read the previous text once again and entitle it. Reading check Task 1 Look through the previous text and find the English equivalents for: организованные спортивные мероприятия осматривать местные достопримечательности составлять список размещения гостей по номерам рядовые делегаты организовывать фуршет проводить за едой несколько часов устраивать праздничный обед составление меню пожелания в отношении организации питания обедать в отдельных номерах определяться с местом проведения деловой встречи неформальная встреча сидеть рядами конференц-зал комната для деловых встреч делать перерыв в середине заседания размять ноги эпидиаскоп ключевые моменты встреча за круглым столом Task 2 Look through the text and give the Russian equivalents for the following word-combinations: to find a venue key points to make the booking board meeting a training session get all sales people together to be dependent on to hold an evening garden party to be reasonably central to be near to good railway connections adequate car parking facilities to pay for peripherals syndicate room conference equipment overhead projector flip charts to break in the middle for to stretch one's legs to make smth. more of an occa sion to go about booking a rooming list Task 3 Look through the text and match the words on the right with the suitable attributes on the left:
Comprehension Task 1 Answer the questions.
1. What will you need to know in case you have been asked to organize a conference? 2. What is the most important point in organizing a conference? 3. Why must a travel agent know what his client actually wants to achieve? 4. What is the difference between training session and sales lunch? 5. Why can the type of activities and functions be dependent on the weather? 6. What must an agent know before he can decide on a venue where the conference is going to take place? 7. Who pays usually for the main part of the conference? 8. What do the delegates pay for? 9. What determines agent's choice of room's size? 10. What information does a travel agent need concerning refreshments? 11. What are dining requirements? 12. How much time do delegates usually have at lunchtime? 13. What is a fast buffet service? 14. Why must an agent work out a rooming list? Task 2 Say what statements are true and what ones are false.
|