Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
To keep smb. honest
зд. устный рассказ о личных впечатлениях зд. являться серьезным фактором заставлять кого-либо оставаться честным Task 2 Read the both parts of the text once again and entitle them. Reading check Task 1 Look through the text once again and find the English equivalents for:
жители крупных городов активно содействовать продвижению туристических услуг преодолевать сезонные колебания определяться с рынком потребителей туристических услуг уезжать на курорт закрывать магазин на несколько дней распределять поток туристов равномерно по всему году поклонники зимних видов спорта оборудование и удобства сеть гостиниц «продвигать» отдых на конкретном курорте отвечать на вопросы исходя из своего собственного опыта поставляющие туристов районы в определенных районах Тихоокеанское побережье другие средства распространения информации охватывать большие рыночные пространства информация доходит и до водителей целенаправленная публикация не проводить различий тщательно сделанное (выполненное) печатное издание устный рассказ о личных впечатлениях влиять на выбор клиентов являться значительной силой Task 2 Look through the text once again and give the Russian equivalents for the following phrases:
a normal form of recreation disposable incomes fringe benefits to spread tourism publicity and advertising facilities and amenities to push an area or a resort familiarization trip tourist-generating region to purchase services to reach people an elaborate pamphlet a simple throwaway significantly influence disgruntled tourists a powerful force to keep the industry honest Task 3 Look through the text and match the words on the right with the suitable attributes on the left.
Comprehension Task 1 Answer the questions.
1. What has the first aim of most tourist promotion been in the last few years? 2. What is the second purpose of tourist promotion? 3. In what way is the effort by unions to obtain more fringe benefits for workers significant to the tourist industry? 4. What is the third aim of recent tourist promotion? 5. What has been done to spread tourism more evenly during the year? 6. What kinds of organizations are involved in tourist promotion? 7. What is publicity considered to be? 8. What are some types of publicity in tourist promotion? 9. How do professional travel writers provide publicity for tourism? 10. What are another kinds of tourist-connected public relations? 11. Where is most tourist advertising directed to? 12. What kind of market does television reach? 13. What kind of advertising is television used for? 14. Why does radio serve a more limited audience? 15. What kind of promotion and advertising are carried by the newspapers? 16. To what kind of market is most magazine advertising for tourism directed? 17. What kinds of brochures are used in travel advertising? 18. How are brochures and throwaways distributed? 19. Why does much of the advertising of transportation companies f stress destination now? 20. What effective form of tourist promotion cannot be controlled by the industry? 21. What does word of mouth guarantee concerning the tourist industry? Task 2 Say what statements are true and what ones are false.
|