Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Відеопроектори






СВІТЛОВИЙ ПОТІК. Найважливіший параметр будь-якого проектора вимірюваний одиницею ANSI-lm, що характеризує усереднену величину світлового потоку (у люменах) при демонстрації зображення білого поля розмірами 0, 82x0, 61 м, отриманого при мінімальному фокус^ ном відстані об'єктива. Чим більше світловий потік проектора, тим з великими розмірами екрана можна працювати, і тем менше вимоги до затемнення приміщення. При збільшенні фокусної відстані (масштабировании) корисний світловий потік проектора зменшується пропорційно квадрату відносини відповідних відносних отворів об'єктива.

РІВНОМІРНІСТЬ (Uniformity). Вона виражається процентним відношенням освітленостей на периферії (у кутах) і в центрі екрана (при рівномірності більше 110% яскравість усього екрана візуально сприймається практично однаковою). Далеко не усі фірми приводять цей показник у паспортних даних своїх проекторів, що може говорити про рівномірність, істотно менше зазначеної цифри. Тому в сумнівних випадках радимо при покупці проектора самостійно перевірити рівномірність при крайніх значеннях фокусних відстаней трансфокатора за допомогою звичайного фотоекспонометру чи фотометра, що обов'язково повинний бути у відповідального дилера-продавця.

КОНТРАСТНІСТЬ. Виміряється відношенням освітленостей при демонстрації білих і чорних полів (методика Full on/off) чи середньою освітленістю 8 білих і 8 чорних прямокутників при демонстрації шахового поля (методика Checkerboard, більш тверда).

LCD-проектори (liquid crystal display)

Їхньою основою є жидкокристалличні (ЖК) панелі, на якій зображення, що відповідають вхідним сигналам проектора, створюються електронікою. Жк-панелі в майже всіх LCD-проекторів працюють на просвіт, модулюючи світловий потік, що пропускається ними. Більшість LCD-проекторів містять три Жк-панелі, виконані по полісиліконовій (p-Si) технології, розмірами по діагоналі 1, 32 чи 0, 9 дюйма (розміри проеціюємих кадрів 27x20 і 18x14 мм відповідно), по однієї в кожнім із трьох оптичних каналів первинних кольорів R, G і В. Тепер уже рідко зустрічаються проектори тільки з однієї аморфно-силіконовою ЖК-панеллю (amo-Si) збільшених розмірів, об'єднаної з кольоророзподілними фільтрами. Відносно новим напрямком є використання Жк-панелей, що модулюють відбиваний ними світловий потік. З такими панелями працюють, наприклад, деякі проектори фірм Hughes-JVC, JVC Professional Products (DLA-G10) і

InFocus (LP740B). Відеопроектори відносяться до видів нової оптико-електронної апаратури, що найбільше динамічно розвиваються. Минулий рік пройшов у найгострішій конкурентній боротьбі (у даний час цю техніку випускають більш 40 фірм) по напрямках збільшення світлових потоків проекторів, їхньої розрізняльної здатності, мінімізації масогабаритних і енергетичних показників. У результаті модельні ряди проекторів усіх фірм практично цілком обновилися.

DLP-проектори (digital light processing)

У DLP-проекторах модуляція світлового потоку здійснюється мікро дзеркальними матрицями DMD фірми Texas Instruments, що працюють на відображення. У недорогих моделях використовується тільки одна матриця DMD, освітлювана потоком проекційної лампи через обертовий світлофільтр із кольоровими секторами. Кожен пиксель матриці DMD містить рухливе мікро дзеркало розмірами 16х16мкм, що у залежності від цифрового керуючого сигналу відбиває світло в проекційний об'єктив чи поглинач, що не випускає світло з проектора.

У порівнянні з LCD- проекторами сприймана кольорова палітра зображень, формована DLP-проекторами, у більшому ступені суб'єктивна, тому що залежить від індивідуальних здібностей зору до підсвідомого «обчислення» колірних відтінків. Замічено також, що тривалий перегляд DLP-зображень більше стомлює зір. Разом з тим достоїнствами DLP-проекторів є менша помітність пиксельной структури зображення (відстані між мікро дзеркалами пикселей DMD-матриці -1 мкм) і краща передача контрастних переходів і тонких ліній.

МАСШТАБУВАННЯ. Майже всі проектори оснащуються варіооб’єктивами (зі змінюваною фокусною відстанню), що забезпечують регулювання розмірів екранного зображення без зміни проекційної відстані. Біля чверті з них оснащені електроприводами, що дозволяють змінювати розміри зображення і регулювати фокусування з пульта ДУ. Це особливо зручно при використанні проектора як мобільного пристрою і при проекції зі стелі приміщення.

РОЗМІРИ ЗОБРАЖЕННЯ (при нормативній яскравості). Оцінити мінімально необхідний по нормативах кінематографа світловий потік проектора (для затемнених приміщень) можна, помноживши бажану площу екрана (у кв. м) на 80. Для приміщень, що не затемнюються, лінійні розміри

екранних зображень потрібно зменшити і 2, 5 рази, що буде приблизно відповідати яскравості екранів великих телевізорів.

КОРЕКЦІЯ ТРАПЕЦЕИДАЛЬНИХ ПЕРЕКРУЧУВАНЬ. (Keystone correction). Проекційна оптика більшості проекторів сконструйована таким чином, щоб при горизонтальному положенні проектора майже все екранне зображення було вище рівня проекції. Відхилення проектора від горизонтального положення може привести до появи помітних трапецеїдальних перекручувань екранного зображення, при яких верхня частина кадру буде зображуватися на екрані ширше, ніж нижня, чи навпаки. У деяких проекторах передбачена оперативна корекція таких перекручувань з пульта ДУ.

У паспортних даних часто приводиться величина кута відхилення оптичної осі проекції щодо площини підстави проектора, що відповідає правильної геометрії екранного зображення, чи відношення висхідної від рівня проекції частини вертикалі зображення до спадного (Keystone up/down ratio), що на практиці зручніше. При цьому запис параметра Keystone у виді «10: 0» означає, що все екранне зображення знаходиться вище рівня проекції. Очевидно, усі такі проектори при використанні спадної проекції зі стелі приміщення потрібно встановлювати підставою нагору, інакше зображення виявиться на стелі. Тому вони передбачають функцію Ceiling інверсії розгорнень екранного зображення по горизонталі і вертикалі. Функція Rear інверсії розгорнення тільки по горизонталі використовується при нормальній проекції на просветний екран.

СИСТЕМИ КОЛЬОРОВОСТІ

Більшість мультимедійних проекторів передбачають роботу в широко розповсюджених системах кольоровості NTSC, PAL, SECAM, по в деяких країнах використовують інші системи, несумісні з перерахованими по кольоровості. Наприклад, відеозаписи з Бразилії й Уругваю (PAL-M і PAL-N відповідно) при показі проекторами NTSC, PAL, SECAM стають чорно-білими, навіть якщо вони відтворюються позасистемною апаратурою, наприклад, програвачами DVD.

В даний час багато проекторів, крім виходів композитного (сумарного) і роздільних сигналів яскравості Y і кольоровості З (ратному S- Video), оснащені виходами трьох компонентних сигналів Y, Сг і СЬ (яркостний і два цветоразностних), що забезпечують найкращу якість кольорового зображення. Тому проектори з такими сигналами чи із сигналами телебачення високої чіткості HDTV (у форматі 16: 9), мають переваги. До останнього відноситься також наявність у проекторі слоту (гнізда з розніманням) для типових комп'ютерних карт пам'яті PCMCIA - це дозволяє при обслуговуванні презентацій обійтися без комп'ютера й інших джерел інформації.

ВЕНТИЛЯЦІЙНИЙ ШУМ. У гарних проекторів вентиляційний шум, вимірюваний на відстані 1 м, не перевищує 40 дб, що приблизно відповідає акустичному тлу персонального комп'ютера, у бібліотеці чи тихій розмові. В усіх випадках, навіть якщо показник Fan Noise у паспорті проектора є, варто прислухатися до роботи проектора й оцінити відношення

загальної споживаної проектором потужності до його об’єму, маючи на увазі, що короткочасне враження про малошумність проектора може бути оманним, і що в дійсно малошумлячих проекторів на кожний літр обсягу приходиться не більш 30 Вт потужності.

УБУДОВАНІ ДИНАМІКИ. Усі проектори оснащені хоча б одним підсилювачем потужності з динаміком (гучномовцем), але звичайно їх буває недостатньо для прийнятної якості обслуговування презентацій. Для цього доцільно застосовувати зовнішні акустичні системи і підсилювачі (бажано з мікрофонним входом), що підключаються до виходів транзитних ліній стерео, якими оснащені майже всі проектори.

ПРОЕКЦІЙНА ЛАМПА. Критерієм терміну служби ламп є зменшення створюваного потоку вдвічі (для деяких ламп UHP фірми Philips - на 25%). Створюваний лампами світловий потік у видимому спектрі (порядку 50 і 100 лм/Вт) через втрати в оптичних системах проекторів значно зменшується. Тому дуже інформативним показником досконалості світлотехнической системи проектора в цілому є світлова віддача Фо, що обчислюється у виді відносини світлового потоку до потужності лампи. У сучасних проекторів з добре спрацьованою оптичною системою показник Фо складає не менш 5 ANSI-лм/Вт.

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.007 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал