Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Інформація для вчителя. Для учнів другого класу
Для учнів другого класу Урок 1 Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером Мета. 1. Навчити учнів поводитися в комп’ютерному класі, дотримуючись усіх правил техніки безпеки (ТБ). 2. Розвивати увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, зосереджуватися. аналізувати, робити висновки, працювати в парах. 3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, толерантність при роботі в парах, культуру мовлення і бережливе ставлення до держмайна. Хід уроку I. Організація класу. - Хто знає в який клас ми прийшли? - Чи доводилось тобі працювати з комп’ютером? - А чи знаєш ти, що таке комп’ютер? - Робота з тлумачним словником. - Отже, комп’ютер – це машина, яка потребує конкретних і чітких дій, тому у комп’ютерному класі потрібно поводити себе дисципліновано, щоб він виконував те, що ми хочемо. II. Робота над новим матеріалом. 1. Вступне слово вчителя. - Любий друже! Це комп’ютерний клас. Але, перш, ніж сісти за комп’ютер, слід ознайомитися з правилами безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі. - Розглянемо складові частини комп’ютера: монітор, мишка, клавіатура, системний блок. У задній частині монітора знаходиться променева трубка, яка працює під високою напругою. Неправильне поводження з апаратурою і монітором може призвести до важких поразок електричним струмом, викликати загорання апаратури. Пам’ятка-заборона Строго забороняється: - торкати роз’єми сполучних кабелів; - доторкатися до проводів живлення; - доторкатися до екрана і до тильної сторони монітора; - включати і виключати апаратуру без дозволу вчителя; - класти диски, підручники тощо на монітор і клавіатуру; - працювати у вологому одязі і вологими руками. 2. Обговорення пам’ятки-заборони. 3. Фізкультхвилинка. 4. Закріплення правил безпечної поведінки. (Робота у парах). Завдання: скласти у парах запитання і відповіді про безпечну роботу з комп’ютером, щоб не уразитись електричним струмом. 5. Засвоєння правильної поведінки за робочим столом. - Сідаємо так, щоб лінія погляду приходилась в центр екрана, щоб не нахиляючись користуватися клавіатурою; - знаходитися від екрана монітора слід на відстані не менше 50см (60-80). Перевірте, чи правильно ви сидите? - Спину тримаємо рівненько; - учням, що носять окуляри, – працювати в окулярах; - при поганому самопочутті – звернутися до вчителя. 6. Практична робота учнів з комп’ютером. Перегляд слайдів “Як поводитися з комп’ютером” - Щоб дізнатися, як слід себе поводити, працюючи за комп’ютером, подивись цікаві слайди (Сходинки до інформатики, 2 клас.) - Для переходу до наступного слайду користуємося клавішею “пропуск” – на клавіатурі вона найдовша. Інформація для вчителя. Додатково можна використовувати: - кнопки навігації “попередній” і “наступний” слайд (з правого краю панелі, внизу екрана); - “стрілка вліво” та “стрілка вправо”; - “Page Up” та “Page Down”. Клавіша “BackSpace” має дію, зворотну до дії клавіші “пропуск”. Для виходу з програми можна скористатися: - кнопкою “х” у правому верхньому куті екрана; - клавішею “Esc” - Alt + F4. 7. Фізкультхвилинка. 8. Гра “Так чи ні”. - Заходити до класу натовпом, штовхаючи один одного. - При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними. - Сидіти рівно, на відстані 50см. - Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру. - Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель. - Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”. 9. Гра “Допоможемо Елзіку”. Доки школярка Ганнуся вчилася в школі, а гномик Мудрунчик читав книги в бібліотеці, інопланетянин Елзік, скориставшись відсутністю друзів, вирішив попрацювати за комп’ютером. Що з цього вийшло? Розглянь малюнки на ст. 4 підручника. Поясни, які помилки допустив Елзік. 10. Логічна сторінка “Для розумників та розумниць”. - Підручник 2 кл., ст. 5. Завдання: знайти якомога більше 9. - Знайти “зайву” геометричну фігуру, закресли її. Решту зафарбуй і вкажи їх спільну ознаку.
III. Підсумок. - Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці? - Що найбільше сподобалося? - Що запам’яталося? - Про що хотіли би дізнатися більше? - Яких правил поводження у комп’ютерному класі ми повинні дотримуватися? Пам’ятайте, що Ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування. Добрих успіхів вам в опануванні комп’ютерної грамоти! Додаток Урок 2 Тема. Обговорення можливостей і демонстрація режимів комп’ютера. Гра “Стрільці по яблуках”. Мета. 1. Дати уявлення про використання комп’ютера в побутовій сфері. 2. Познайомити з маніпулятором “миша”, вчити дітей керувати подіями за допомогою миші. 3. Розвивати логічне мислення, збагачувати мовлення учнів словами: “миша”, “стрілка-вказівник”, “килимок”. 4. Розвивати загальний кругозір учнів, дрібну моторику руки. 5. Виховувати інтерес у дітей до вивчення комп’ютерної грамоти. 6. Закріпити знання з техніки безпеки. Тип уроку. Комбінований. Обладнання. ПК із завантаженою програмою «Сходинки до інформатики» розділ 1-2 кл.; гра “Стрільці по яблуках” Хід уроку I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки. 1. Бесіда. - Як правильно сидіти за комп’ютером? - На якій відстані від очей повинен знаходитись екран монітора? - Якими повинні бути руки у працюючого за комп’ютером? - Чи можна торкатися до розеток, кнопок, клавіш з якими тебе не знайомив вчитель? - Чи можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя? 2. Робота з підручником. Подивіться на малюнок стор. 4. - Яке правило роботи з комп’ютером ми ще не пригадали? II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 1.Ознайомлення з різними можливостями роботи на комп’ютері: - створення та обробка зображень у графічному редакторі Paiht; - друкування тексту; - обчислення; - комп’ютер як мультимедійний центр; - застосування комп’ютера в побуті. 2. Навчання правильному користуванню мишею. III. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів. 1. Загадка. Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. Хто це? 2. Знайомство з маніпулятором “миша”. - Діти, подивіться уважно на цей пристрій. На що він схожий? - Хто знає, як він називається і для чого використовується? 3. Розповідь учителя з демонстрацією: - керування подіями, за допомогою пересування миші і натискання на її кнопки; - вибір (активізація) об’єкта за клацанням кнопкою миші; - ознайомлення з поняттям “вказівник” миші; ІV. Практична робота. 1. Опрацювання прийомів роботи з мишею. - Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки. - А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них “вусики” комашки і по черзі кожним “вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть 3 – 4 рази. - Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите. - Переверніть мишку “животиком” догори і зверніть увагу на кульку. За її допомогою мишка рухається по килимку. Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках. - Що відбувається зі стрілкою? 2. Гра “Стрільці по яблуках”. а) Знайомство з правилами гри – опрацювання статті підручника, ст. 7. б) Відпрацювання прийомів: - переміщення і точне фокусування вказівника миші на об’єкті; - клацання лівою / правою кнопкою. в) Проведення гри.
|