Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
ТЕМА: П’єси М.Старицького на історичні теми: традиції і новаторство
Група поділяється за списком (або за бажанням студентів) на 3 однакові за кількістю студентів підгрупи: кожна підгрупа працює над одним драматичним твором; · „Богдан Хмельницький”; · „Маруся Богуславка”; · „Оборона Буші”. План ідейно-художнього аналізу п’єс: 1. Історичні події, покладені в основу твору (якщо такі є). Фольклорна основа п’єси (якщо твір написаний на основі фольклорних творів). 2. Проблемно-тематичний комплекс твору, ідейне спрямування. 3. Система образів-персонажів. 4. Традиції попередників в освоєнні цієї теми. 5. Новаторство М.Старицького: у чому воно полягає?
Студенти повинні знати: специфіку індивідуального стилю М.Старицького, жанрово-стильові особливості його творів, оригінальність інтерпретації ним історичних постатей. Студенти повинні вміти: аналізувати твори в єдності їх змісту й художньої форми. Ключові слова: індивідуальна творча манера, реалізм, історична п’єса, психологізм, інтерпретація.
Література основна 1. Грицюта М.С. Селянство в українській дожовтневій літературі. – К., 1979. – С.49-74. 2. Зеров М. Українське письменство / М.Зеров. – К.: Основи, 2002. – 1301 с. 3. Івашків В.М. Українська романтична драма 30-80-х років ХІХ ст. / В.М.Івашків. – К.: Наукова думка, 1990. – 143 с. 4. Левчик Н. Михайло Старицький: багатогранність таланту / Н.Левчик // Дивослово. – 2005. – №12. – С.20-26. 5. Новиков А. Творчість Михайла Старицького в контексті літературно-мистецького процесу доби / А.Новиков // Українська мова і література в школі. – 2008. – № 4. – С.49-54. 6. Тетеріна О. Інонаціональна література у творчості Михайла Старицького / Ольга Тетеріна // Дивослово. – 2010. – № 11. – С. 48-53. 7. Цибаньова-Стеценко О.С. Лаври і терни... Життєвий і творчий шлях Михайла Старицького. – К.: Укр. держ. центр культ. ініціатив, 1996. – 188 с. Література додаткова 1. Фіголь О.О. Вальтерскоттівська концепція історизму в інтерпретації Михайла Старицького // Література. Фольклор. Проблеми поетики: зб. наук. праць. – К.: Акцент, 2007. – Вип. 26. – С.201-211. 2. Поліщук В.Т. Художня проза Михайла Старицького: Проблематика і особливості поетики романів і повістей письменника: моногр. / В.Поліщук. – Черкаси: Брама, 2003. – 376 с. 3. Вертій О. Народні джерела національної самобутності української літератури 70-90-х років ХІХ століття / О.Вертій. – Суми: Собор, 2005. – 448 с.
Практичне заняття № 2 (7) ТЕМА: Драми М.П.Старицького “Не судилось” та М.Л.Кропивницького Доки сонце зійде, роса очі виїсть”: порівняльний аспект План 1. Історія створення драм М.Старицьким та М.Кропивницьким. Відгуки тогочасної критики про ці твори. 2. Проблема інтелігенції і народу у творах. 3. Пафос викриття “панського болота” в драмах М.Старицького та М.Кропивницького (М.Ляшенко та Б.Воронов, інші образи). 4. Образи Павла Чубаня та Володимира Горнова: спільне та відмінне в них. 5. Ідейно-естетичне значення п’єс “Не судилось” та “Доки сонце зійде, роса очі виїсть”.
Студенти повинні знати: визначальні явища і жанри української літератури 70-90 рр ХІХ ст., специфіку індивідуального стилю М.Старицького і М.Кропивницького, жанрово-стильові особливості їх п’єс. Студенти повинні вміти: аналізувати твори в єдності їх змісту й художньої форми. Ключові слова: індивідуальна творча манера, реалізм, п’єса, психологізм.
|