Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Ритмічні” ударні інструменти






Прийоми гри на цих інструментах прості і представляють собою такі природні рухи, як удари, покачування, трясіння.

Ноти для всіх цих інструментів записуються на одній лінії (“нитці”). На нитці ноти записуються без ключа і знаків альтерації, вони означають тільки ритмічний малюнок і спосіб виконання.

Якщо в партитурі два інструменти їх можна нотувати на одній нитці з направленням штилів в різні сторони.

“Мелодичні” ударні інструменти (металофон, ксилофон)

Введення гри на металофонах значно розширює пізнавальні можливості дітей, дає можливість краще сприймати звуковисотний рух в музиці.

Мелодичні музичні інструменти розвивають всі три основні музичні здібності: ладове відчуття, музичний слух і почуття ритму. Щоб заграти мелодію по слуху, необхідно мати музично-слухові уявлення про розташування звуків за висотою (рухається мелодія вгору, вниз, стоїть на місці) і ритмічні уявлення (співвідношення тривалостей звуків мелодії). При підборі мелодії на слух необхідно також відчувати тяжіння звуків (ладове відчуття), розрізняти та відтворювати емоційне забарвлення музики.

 

Дитячий металофон – це набір металічних пластинок. Які прикріплені на рамі. Існують дитячі і хроматичні металофони.

Діатонічний однорядний металофон являє собою набір металевих трубочок різної довжини, які прикріплені до рами. Діапазон його сягає двох октав: від ля до ля ² (настроєний в до мажорі) від ре¹ до ля² (в ре мажорі) і т.п.

У хроматичного металофона пластинки розташовані в два ряди: нижній – відповідає білим клавішам фортепіано, верхній – чорним. Діапазон від до ¹ до ля ².

Світлі прозорі звуки металофона нагадують звучання дзвіночків.

Дитячий ксилофон являє собою набір дерев’яних пластинок розташованих в один ряд і вільно прикріплених на рамі. Вони утворюють звукоряд з діапазоном від ля до ля ². Інструмент настроєний в тональності до мажор.

Партії для цих інструментів записуються на звичайному нотному стані. Постановка рук і прийоми гри на цих інструментах ідентичні і освоювати їх можна одночасно. Інструмент ставлять на стіл, або спеціальну підставку (на коліна ставити не рекомендується). Грають на них сидячи або стоячи двома молоточками. Ручки молоточків кладуться на середні фаланги вказівних пальців рук і притримуються великими пальцями. Кінець ручки повинен вільно “ходити” в долоні. Впливає на якість звука місце удару, тому грати потрібно приблизно по центру пластинки. Необхідно слідкувати, щоб діти робили удар тільки кистю рук, а не всією рукою від плеча.

На цих інструментах початківці можуть виконувати такі укр.нар.пісні як “Веселі гуси”, “Галя по садочку ходила”.



Діти з нерозвиненими вокальними даними переважно бубнять мелодії на одних звуках. Однак, виконання такими дітьми простих мелодій з врахуванням вимоги: “Граючи, вслуховуйся і повторюй мелодію голосом”.

В 3 класі дітям, котрі добре засвоїли гру на вищезгаданих інструментах, можна перейти до знайомства з струнними щипковими інструментами.

Група струнних, як правило, представляється дитячими цимбалами і цитрами. Це діатонічні інструменти.

Цимбали мають 15 струн, які настроюються від ля¹ до ля³ по ступенях ля мажору. Можна перестроювати і в одноіменний мінор.

Звук добувається щипком (пальцями або медіатором). Медіатор тримають великим і вказівним пальцями правої руки. Інструмент встановлюють на столі. Грають сидячи або стоячи. Настроювати інструменти необхідно перед кожним заняттям.

Діти можуть виконувати на цитрах або цимбалах одноголосні мелодії або гармонічні (Т, Д) послідовності в повільному і помірному темпах нон легато і стаккато; дуже ніжно звучить гліссандо.

Якщо потрібний короткий “сухий” звук, струну (після збудження) заглушають пальцями.

Засвоївши прийоми гри на цитрах і цимбалах можна застосувати їх для більш глибшого осмислення музичного твору. Так, тему “Маршу” з балету П.Чайковського “Щелкунчик”.



mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2021 год. (0.007 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал