Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Додаток до лекції №6
ГАРНИЙ ТАНЕЦЬ ГОПАЧОК (УКРАЇНСЬКА НАРОДНА)
Я навприсядки скачу, чобітками тупочу. Ту-пу, ту-пу, тупочу, наче пташка, я лечу. Приспів. Гоп, гоп, тупочу, наче пташка, я лечу.
Тілі-тіль — веде смичок, гарний танець гопачок. А бандура — брень, брень, брень, танцювали б цілий день. Приспів Гоп, гоп, брень, брень — танцювали б цілий день.
Важливе місце у житті будь-якої людини займає музика і музична діяльність. У шкільному віці саме вона найбільш безпосередньо впливає на розвиток творчих здібностей. У цей час життя дитини емоційно відкрите, в ньому переважає образне сприйняття навколишнього світу. Музика пізнається дитиною як джерело позитивних емоцій, яка розширює його життєвий досвід, стимулює до активної діяльності. Гра на ударних музичних інструментах розширює пізнавальні можливості дітей; дає можливість краще сприймати звуковисотний та ритмічний рух в музиці. * Основне правило при роботі з шумовими інструментами: “Граючи, вслуховуйся і повторюй мелодію голосом ”. У дарні музичні інструменти поділяються на інструменти з визначеною висотою звука, тобто ті, що настроюються (ксилофон, металофон, дзвіночки, литаври та ін.) та не визначеною висотою звука (барабани, тарілки, кастаньєти та ін.). Німецький композитор і педагог Карл Орф (1895-1982) розвинув ідеї французького педагога Еміля Жак-Далькроза щодо творчого розвитку особистості. Його педагогічна концепція і методична система стали наслідком тривалої практичної роботи з дітьми. У праці Карла Орфа відчутний передусім, вплив ідеї Еміля Жака-Далькроза, Йогана Песталоцці, з його прагненнями розвинути творче начало і самостійне мислення дітей; Й. Гердера, що вбачав у взаємозв'язку музики, слова і жесту новий шлях до художньої творчості. Намагаючись проникнути у таємниці природної музикальності людини, Карл Орф виходив з того, що кожен крок в осягненні духовного у мистецтві є водночас утвердженням його елементарної першооснови. Першоджерелом музики він вважав " ритм, якому не можна навчити, але який можна вивільнити у людині як живу силу організму і всього біологічного життя". На думку Орфа, музичне виховання не повинно обмежуватися розвитком слуху, ритму, слуханням музики, навчанням співу і гри на інструментах. Завдання музичного виховання - стимулювати і спрямовувати творчу фантазію, уміння імпровізувати, творити в процесі індивідуального і колективного музикування. У цій роботі слід опиратися на зв'язок музики з жестом, словом, танцем, пантомімою.
В оркестрі ударні інструменти найчастіше виконують ритмічну функцію. Походження цих інструментів сягає у сиву давнину. У Франції зберігається стародавній інструмент цієї групи, який назвали літофон (літо- камінь, фон- звук). Ударні музичні інструменти-іграшки поділяють на дві групи, як і звичайні ударні інструменти. Ударні з визначеною висотою звука мають чисте і яскраве звучання.
МЕТАЛОФОНИ – назва групи музичних інструментів, у яких джерелом звука є металеве тіло. Звук видобувається за допомогою молоточків, паличок або спеціальних пристроїв. До металофонів належить: дзвіночки, дзвони, тубафон, челеста. Тембр цих інстументів – дзвінкий, чистий. Інструмент-іграшка " металофон" складається з металевих пластинок, розміщених так, щоб найбільша з них відповідала найнижчій ноті певного відрізка звукоряду. Металофони-іграшки бувають діатонічні та хроматичні. Перед початком гри слід перевірити, щоб ліска на яку натягнені пластинки, обов" язково була під ними, інакше вони не дзвенітимуть від удару. У комплексі є дві палички-молоточки для видобування звука. Металофон кладуть на столик так, щоб найбільша пластинка була ліворуч. Спочатку дитина вчиться грати правою рукою однією паличкою-молоточком, потім – двома паличками-молоточками обома руками. Паличку кладуть на вказівний та середній пальці таким чином, щоб великий палець був зверху. Тримають палички легко, тоді удар буде пружний, дзвінкий. КСИЛОФОН - (ксило-деревина, фон-звук) – пластинковий ударний музичний інструмент. Дерев" яні бруски для інструмента виготовляють з клена, ялини і палісандрового дерева, настроюють їх хроматично. Ксилофон має різновиди: сапроновий, альтовий, теноровий, басовий (маримба) та ін. Використовується в оркестрі, ансамблі та як сольний інструмент. Ксилофон-іграшка також складається з дерев" яних брусків, стрій його діатонічний – від ля малої октави до мі другої октави.
ШУМОВІ (УДАРНІ) ІНСТРУМЕНТИ (звук видобувається за допомогою удару):
|