Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Викладач: Гриневич В.Й.
1. Історико-суспільні умови життя України першої половини ХХ ст. 2. Особливості розвитку літературно-мистецького життя в Україні на початку ХХ ст. 3. Причини зародження та особливості розвитку українського модернізму, його літературно-мистецькі течії. 4. Революційні події 1917 року в Україні та їх вплив на розвиток української культури. 5. Політика " українізації" та її наслідки у розвитку вітчизняної культури. 6. Літературні напрямки та угрупування 20 – 30 років та їх роль у розвитку літературного процесу. 7. Літературна дискусія 1925-1928 років та її наслідки. 8. Справа СВУ – початок репресій проти української інтелігенції. 9. Розвиток поезії 20-30 років. (Загальний огляд). 10. Розвиток прози 20-30 років. (Загальний огляд). 11. Розвиток драматургії 20-30 років. (Загальний огляд). Проблематика драми І.Дніпровського «Яблуневий полон». 12. Життєвий і творчий шлях О.Олеся. Інтимно-пейзажна лірика " Чари ночі", " Любов", " Ти знов прийшла", " Літній вечір", " Гори в млі", " Гроза пройшла, зітхнули трави", " В небі жайворонки в’ються" та ін. 13. Громадська лірика О.Олеся. Збірки “З журбою радість обнялась. Книга І” та “Будь мечем моїм. Книга ІІ” (" З журбою радість обнялась", " Рідна мова в рідній школі", " Лебедині зграї", " Ой, не квітни, весно", " О слово рідне! ", " Три менти", " Ми не кинемо зброї", " Міцно і солодко кров’ю упившись", " Яка краса: відродження країни", " Айстри". 14. Емігрантські мотиви збірки Олександра Олеся “Чужиною” (“Кому повім печаль мою” (В вигнанні дні течуть як сльози), " Чи вглежу ще свою країну", " На чужині", " Дивлюсь на пройдену дорогу", " Однаково більше не жити", " Моїй матері", " Коли б я знав, що розлучусь з тобою" та інші). 15. Життєвий і творчий шлях М.Вороного. Громадська лірика (" Хмари", " Соловейко", " Сонце заходить", " Горе переможеним"). Зміст сатиричних поезій " Мерці", " Молодий патріот", " Старим патріотам” та інші. 16. Мотиви інтимної та пейзажної лірики М. Вороного " На скелі", " Хвилі", " Нічого", " Зрада", " Твої уста", " Ти не любиш мене", " Finale", " До моря". 17. Оспівування героїчної історії народу, величі материнської любові, сили справжнього кохання в поезіях М.Вороного " Євшан - зілля", " Легенда", " Найдорожчий скарб". 18. Роздуми про місце поета в суспільному житті, протест проти національного і соціального гноблення в поезіях М.Вороного " Memento mori", " Іванові Франкові", " Краю мій рідний", " Серце музики", " Ікар", " За Україну! ". 19. Життєвий і творчий шлях Б.Лепкого. Народнопісенна основа поезій (“В світ за очі”, “ Час рікою пливе…”, “Осінь”, “Журавлі” та інші). Роздуми про місце поета і поезії в житті суспільства (“Заспів”, зб. “Осінь”; “Доля”, зб. “Доля”; “О пісне”, “Добро велике, безконечне”, “Загально вільна воля” та ін.). 20. Твори Б.Лепкого про життя інтелігенції “Веселка над пустирем”, ”Під тихий вечір” та інші. 21. Тематика та проблематика історичних повістей Б.Лепкого (“Каяла”, “Вадим”, “Сотниківна”, “Орли”, “Крутіж”). 22. Історична епоха та постать гетьмана І.Мазипи у романі Б. Лепкого " Мазепа" (" Мотря", " Не вбивай", " Батурин", " Полтава", " З-під Полтави до Бендер"). 23. Творчість М.Зерова. Мотиви збірки " Камена" (“Хірон”, “Соломея”, “Аріадна”, цикл “Зодіак” та ін.). Тематика поезій “Київ з лівого берега”, “Сон Святослава”, “Князь Ігор”, “Обри”, “Чистий четвер”, “Олександрія”, „У Глухові заграно в дзвони”. 24. Творчість Є. Плужника. Осмислення образу майбутнього через призму тих часів у поезіях „Я знаю…”, „Знаю, сіренький я весь…”, „О майбутнє моє”, „І вийшов на поле”, „Я – як і всі...”, „І ось ляжу...”. Тематика драматичних поем „Змова у Києві”, „Незавершена поема”. 25. Мотиви та образи інтимної лірики Є. Плужника: " Я вас, Галю, згадував сьогодні", " Сентиментальний тихий полонез", " Плакала вона...", " Долі моєї ціна...", " Майже рік сиджу, мов кріт, на хуторі", " Надходить дощ, шумлять бліді берези", " Вчора над містом летіли гуси", „Четвертий день гарячий суховій”, " Вона зійшла до моря...". 26. В.Винниченко - видатний український громадський діяч та письменник першої половини ХХ ст. Ранні оповідання та повісті (" Краса і сила", " Федько-халамидник", " Малорос-європеєць", " Студент" та інші). 27. " Сонячна машина" В. Винниченка - перший фантастичний роман в українській літературі. Проблематика, система образів, художні особливості. 28. Викриття доби сталінізму в романі В.Винниченка " Слово за тобою, Сталіне! ". Особливості композиції. Образна система твору. 29. Утвердження загальнолюдських цінностей у романі В.Винниченка " Записки Кирпатого Мефістофеля". 30. Тема митця та визвольних змагань на Україні в драмах В.Винниченка (" Чорна Пантера і Білий Ведмідь", " Між двох сил" та ін.). 31. Життєвий і творчий шлях М.Хвильового. Новаторство письменника в жанрі малої прози. Особливості збірки " Сині етюди". Показ трагізму громадянської війни " Солонський яр", " Мати", " Я(Романтика)" та інші. 32. М.Хвильовий і літературна дискусія. Ідейно-тематична направленість публіцистики письменника “Камо грядеши [? ]”, “Думки проти течії”, “Апологети писаризму”, “Україна чи Малоросія? ”. 33. Ідейно-тематичний зміст повістей М.Хвильового " Сентиментальна історія", " Повість про санаторійну зону", " Іван Іванович". 34. Ідейно-тематичний зміст новел М. Хвильового “Кіт у чоботях”, “Арабески”. Роман “Вальдшнепи” як твір про болючі питання національного буття та культурного відродження України. 35. В.Підмогильний - життєвий і творчий шлях. Особливості ранньої творчості “Гайдамака”, “Ваня”, “На селі”, “Добрий бог”, “Історія пані Івги” та ін. 36. Тема трагедії революції та громадянської війни у творчості В.Підмогильного (цикл нарисів „Повстанці”, повість " Третя революція" та інші). 37. Гострота проблематики та ідейно-тематичний зміст роману В.Підмогильного " Місто". Образи Степана Радченка, Надійки, Левка, родини Гнідих, Зосі, Рити. 38. Звернення до теми міста і села у романі В.Підмогильного „Невеличка драма”. Образи Марти Висоцької, Юрія Славенка, Льови Роттера, Дмитра Стайничого, представників родини професора Маркевича. 39. Драма найбіднішого селянства в новелах Григорія Косинки “На буряки", " В хаті штурми", " Мент", " На золотих богів", " Мати", " Під брамою собору", " За земельку", " За ворітьми" та інші. 40. Тема випробування людини та її душі у новелах Григорія Косинки " Темна ніч", " Постріл", " В житах", " Анархіст", " Гармонія", " Фауст" та інші. 41. Тема українського села в драмах М.Куліша (" 97", " Комуна в степах", " Прощай село"). 42. Гостра спрямованість драм М.Куліша " Народний Малахій", " Мина Мазайло". 43. Сценічна історія, ідейно-тематичний зміст, образна система, національне, класове та загальнолюдське в драмі М.Куліша про події громадянської війни на Україні “Патетична соната”. Драматизм долі Ілька Юги та Марини. 44. Звернення до гострих суспільних та морально-етичних проблем у драмі М.Куліша «Маклена Граса». Образи Маклени, Анелі, Зброжека, Зарембського, Музиканта. 45. Історична тема в драмах І.Кочерги (“Свіччине весілля”, ”Ярослав Мудрий”). 46. Розвиток поезії 40-50 років. (Загальний огляд). 47. Розвиток прози 40-50 років. (Загальний огляд). 48. Тичина і його час. В.Стус про П.Тичину. Особливості ранньої творчості П.Тичини (" Розкажи, розкажи мені, поле", " Ви знаєте, як липа шелестить", “Блакить мою душу обвіяла", " Що місяцю зіроньки кажуть" та ін.). 49. Тематика, багатство барв, поетичних засобів, самобутність стилю збірки П.Тичини „Сонячні кларнети”(„Арфами, арфами”, „Гаї шумлять”, „Світає”, „Ой не крийся, природо...”, „Квітчастий луг...”, ”Там тополі…” та інші). 50. Осмислення П.Тичиною трагедії народу. Відгук на українську національну революцію у збірках „Сонячні кларнети”, „Замість сонетів і октав”: (поема „Золотий гомін”, „Пам’яті тридцяти (На Аскольдовій могилі)”, „Одчиняйте двері”, „Скорбна мати”, „Хто ж це так із тебе насміяться смів”, „Загупало в двері прикладом, заграло, зашкрябано в шибку”. 51. Філософські мотиви у творчості ПТичини („До кого говорить? ”, „Як не горю – я не живу”, „З далекого походу”, „Гей, вдарте в струни кобзарі”, „Я знаю”, „Не Зевс, не Пан, не Голуб-Дух” та ін.). 52. Інтимна лірика П.Тичини („Коли в твої очі дивлюся”, „Я сказав тобі лиш слово”, „Десь на дні мого серця”, „О панно Інно, панно Інно..”, „Мадонно моя”, „Пляж”, „На світанню”, " Десь надходила весна", " Цвіт в моєму серці", " Не дивися так привітно", " З кохання плакав я", " Подивилась ясно", „Я стою на кручі”та ін.). 53. Творчість П.Тичини другої половини 30-х років, період війни та післявоєнний час, прорахунки і здобутки у віршах цих періодів (зб. «Партія веде», поезії " Похорон друга", „Я утверждаюсь”, " Матері забуть не можу", поема " Сковорода" та інші). 54. М.Т.Рильський – талановитий поет-неокласик. Рання творчість М.Рильського. Мотиви збірок " На білих островах", " Під осінніми зорями" („На білу гречку впали роси”, „Поле чорніє”, „Яблука доспіли, яблука червоні...”, „Вже червоніють помідори”, „Ластівки літають, бо літається”та інші). 55. Творчість М.Рильського часів війни (поезії на вибір). Поема „Слово про рідну матір”: жанр твору і характер тональності поетичного мовлення, характер поетичних деталей (сфера духовності, історична пам’ять - основи сили народу України в боротьбі проти фашизму); спектр емоцій ліричного героя. 56. Мотиви лірики Максима Рильського періоду «третього цвітіння»: „ Коли пісні мойого краю”, „Розмова з другом”, „Перед грозою”, „Черемшина після дощу”, „Солов’ям України”, „Троянди й виноград”, „Мова”, „Діалог”. Тема кохання в творчості поета (твори на вибір). 57. Володимир Сосюра - представник ліричної течії в українській поезії. Стосунки з владою.Громадянська позиція поета у творах „Два Володьки”, „Червона зима”, „Любіть Україну”, “Солов’їні далі, далі солов’їні” та ін. 58. Особливості інтимної лірики В.Сосюри: " Так ніхто не кохав ", " Білі акації будуть цвісти", " У всі, куди не йду", " Сумні акації цвітуть", „Коли потяг у даль загуркоче”, „Весняний сад, квітки барвисті”, „Васильки” та ін. Цикл поезій, присвячених " Марії". 59. Тематика заборонених у радянський період поем В.Сосюри „Розстріляне безсмертя”, „Мазепа” та інших. 60. Передісторія написання, своєрідність авторського трактування мотивів та образів біблійного сюжету в поемах В.Сосюри „Каїн”, „Христос”, „Мойсей”. 61. Роман В. Сосюри " Третя Рота" – як джерело історико-суспільної та біографічної інформації. 62. Пісенність творів А. Малишка (" Пісня про рушник", “Стежина”, “Київські каштани”, “Вогник”, “Вчителька” та ін.). Ідейно-тематичний зміст поем " Прометей", " Це було на світанку", " Сини" та ін. 63. Життя і творчість, драматична доля Остапа Вишні. Зміст автобіографічних гуморесок (" Моя автобіографія", " Як ми колись учились", " Якби моя бабуся встали", " Думи мої, думи мої", " Все життя з Гоголем", " Отак і пишу"). 64. Особливості ранніх творів Остапа Вишні (" Демократичні реформи Денікіна...", " Казка (про красногвардійця)", “Антанта”, “Чудака, їй-богу! ”, “Діли небесні”, “Усипка, утечка, усушка й утруска”). 65. Другий період творчості Остапа Вишні (" Зенітка", " Пряма наводка", " Типу фердинанд", " Земельна рента", " Трістан на Хрещатику", " Пекло тріщить", " Бліцкріг" та ін). 66. Мотиви та образи «Мисливських усмішок» Остапа Вишні (" Лисиця", " Відкриття охоти", " Заєць", " Про мудрого зайця", " Бекас", " Вовк", " Вальдшнеп" та ін). 67. Зображення негативних рис українців у заборонених творах Остапа Вишні „Чукрен”, „Чухраїнці”. Загальний зміст „Табірного щоденника: 1934-1935 рр.” з Чиб’ю. 68. Тема, ідейний зміст, жанрова своєрідність роману Ю.Яновського “Вершники”.Оригінальність композиції, досконалість художньої форми, образна система (сім’я Половців, Данило Чабан, Швед, Чубенко, Адаменко та ін). 69. Історія написання та публікації, романтичне відтворення визвольних змагань українського народу в романі Ю.Яновського " Чотири шаблі". Особливості композиції твору, образна система (Шахай, Галат, Остюк, Марченко). 70. Роман Ю.Яновського " Мир" (" Жива вода"). Історія написання, сучасна критична оцінка твору. 71. О.Довженко - видатний майстер світового кіно. О. Довженко і Глухів. Трагічність долі митця. Творчість 20-30-х років (“Звенигора”, “Арсенал”, " Земля"). Невідповідність історичної правди в кіноповісті " Щорс". 72. Творчість О.Довженка періоду війни (“Україна в огні”, “Повість полум’яних літ”). Світоглядна позиція митця у " Щоденнику". 73. Утвердження загальнолюдських цінностей у кіноповістях О.Довженка " Зачарована Десна", " Поема про море". 74. Творчість А.Головка в оцінці сучасного літературознавства. Нове прочитання роману ”Бур’ян”. Особливості творів для дітей (”Пилипко”, ”Червона хустина” та інші). 75. Сучасна оцінка творчості О.Корнійчука (твори на вибір).
|