Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Омийтеся, очистіться. навчіться робити добро, шукайте правду, рятуйте пригнобленного, захищайте сироту, вступіться за вдову” (Іс. 1:11, 13, 16 - 17) .
Перераховані гріхи народу і володарів ► вірогідніть важкого покарання за гріхи ► наступить мир, Ягве принесе народові правду: „І перекують мечі свої на орала. І списи свої – на серпи: не підніме народ на народ меч, і не будуть більше вчитися воювати” (Іс. 2: 4). Пророцтво про народження Емануїла („З нами Бог! ”) від молодої жінки, потомка царя Давида. Вчення Второісаії Головна мета: дати втіху і вселити віру в страждущих.: „Утішайте, утішайте народ мій, говорить Бог ваш” (Іс. 40: 1).
Продовження вчення про Ягве: - абсолютна сила, що вирішує долю людства і всевіту; - він несхожий ні на що земне і його не можна зобразити. Виразник ідеї єдинобожжя, розвиває ідею про Месію. Чотири пісні, в яких зображаються риси особистості, покликаної здійснити особливі обітниці Ягве в невідомому майбутньому: І-а пісня – основне завдання слуги Ягве – повернення синів Ізраїля на батьківщину; донести дари Ягве до всіх нарадов світу. ІІ-а пісня – мусить принести себе в жертву, стати мучеником в ім’я успіху своєї місії. ІІІ-а пісня – бере на себе всі страждання людства, щоб вилікувати його від ран; добровільно приносить себе в жертву, щоб звільнити людей від наслідків зла. Життя і страждання слуги – жертва умилостивлення, що приведе до очищення багатьох людей. ІV-а пісня – слуга – великий мученик майбутнього, який, можливо, не буде царем, а вийде з рядів низових людей. 2) Книга пророка Єремії - 52 розділи. Вчення Єремії: Проблема порушення завіту: народ, який Ягве колись вважав своїм і уклав союз на горі Синай, порушив завіт. Пророкуючи майбутнє покарання, хотів змусити народ повернутися до Ягве і прохати у нього пробачення. Умови прощення: - розкаєння народу в гріхах; - вчинки, вірні виконанню заповіту; - очищення, „обрізання” серця. Після катастрофи тон пророка змінюється: він не пророкує, а починає втішати ► пророкує месіанську епоху (потомок Давида), вказуючи на подвійну місію Месії: царську і священицьку, або про прихід двох Месій: царя і священика. Зміст пророцтв: крах офіційної політики, падіння Єрусалима, бідування народу. Виступає проти заключення різноманітних союзів, критикує відмову про виплату данини. Пророкує падіння Єрусалима і руйнування храму ► ► був звинувачений у зраді і боговідступництві: Ягве обіцяв захистити свій народ і храм; Єремія піддає слова Господа сумніву. Вплив Єремії відчутний в книгах інших пророків та біблійних книгах. В часи Маккавеїв його вважали захисником народу і священного міста Єрусалима, в хритиянську епоху – як предтечу Ісуса Христа, мученика за праве діло. 4) Книга пророка Єзекиїля – 48 розділів. 593-570 рр. до Р.Х. Дехто вважає, що Єзекиїль мав симптоми нервової хвороби (описи видінь, дивна поведінка – втрата мови, багатоденне нерухоме лежання). Пророкує падіння Єрусалима як кару за гріхи: „Душа грішника хай умре”. Пророкує об’єднання і відродження іудейського народу. Книга являє собою нову концепцію іудейської релігії, відмінну від учень відомих пророків. Увага зосереджена не на минулому, не на традиціях батьків. Його цікавить вічний завіт в майбутньому. Звертається до долі храму (сам священик), до культу, який буде в ньому відправлятися.– 48 розділів – попередження, пророцтва і видіння нового храма в Єрусалимі. Порятунок Ізраїля – в ор-ції міцної церковної общини і в удосконаленні обрядності (593-570 р.р. до Р.Х.). Народ, щоб уникнути подібного до вавилон. полону випробувань, мусить послідовно і без винятків дотримуватися законів Мойсея ► ► ► відображає новий напрям іудаїзму, сформувався після вавилон. полону. Єзикиїля називають „батьком” іудаїзму. Обіцяне майбутнє, царство Месії є надією і втіхою лише для вибраного народу. „Чорні народи” не будуть брати участь у поділі духовних благ месіанського царства. Книга є першим твором апокаліптичної літератури, стала зразком для книг Даниїла і Захарії. 5) Книга пророка Даниїла – 12 розділів (165 р. до Р.Х.). Не фігурує в єврейському каноні. Апокаліптичний характер. Головний герой – юнак Даниїл, що розгадував сни і марення царів, але мав і власні. У найважчих випробуванняхзалишається вірним вірі батьків. Приклад Даниїла мав надихати переслідуваних за віру іудеїв на те, щоб вони витримали всі випробування. Окремі фрагменти в канон потрапили пізніше і не завжди сприймалися як богодуховні (молитва Даниїла і трьох отроків, кинутих в гарячу піч, розповідь про Сусанну і старців, про обман жерців Віла, про вбивство дракона).
Мета: розкрити зміст того, що відбувалося за часів Антіоха Епіфана, сповістити близькість звільнення від страждань і цим надихнути євреїв на боротьбу за свою національність. За змістом: І ч. – Даниїл разом з трьома отроками потрапляє в полон до вавілонського царя Навуходоносора. ІІ ч. – видіння, які мають характер апокаліптичних ► вони пояснювались як пророцтва про появу Месії, сина людського, що зламає міць Римської імперії.
|