Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Євангеліє від Івана – 21 розділ.
Символом євангеліста є орел. Охоплює події семи років. Написане 130-140 рр. після Р.Хр. Автор – один з 12ти апостолів. Богослов-мислитель, що викладає християнське вчення у просякнутих містицизмом промовах. Можливо, не був іудеєм: погляд на іудаїзм – як у стороннього спостерігача, має поверхові знання географії. Мета: захистити християнство від єврейських нападок, показати, що Ісус був Месією і в той же час – Богом. ß ß ß відсутні згадки про дитинство, матір, бо І.Хр. з’явився на світ без допомоги людини: “Слово стало плоттю...” (1: 1, 14). Головні думки: · Перед своїм втіленням Христос був у Отця і тому може свідчити про нього; · Христос – воєдино з Отцем, і тому їм належить і єдина честь; · Христос може воскрешати з мертвих і творити суд; · Христос – хліб життя, істина життя; · Відмовитися від Христа – відмовитися від Бога.
Зміст: I. Пролог: Вічне Слово втілюється в І.Х. (1: 1-14). II. Свідчення Іоанна Хрестителя (1: 15-34). III. Відкриття служіння І.Х. (1: 35 – 12: 50). IV. Таємне служіння Його “своїм” (13: 1 – 17: 26). V. Жертвоприношення Христа (18: 1 – 19: 24). VI. Воскресіння І.Х. і Його явлення (20: 1-31). VII. Епілог: Хр.- Господь життя і служіння (21: 1-25). Відмінності від синоптичних євангелій
Образ Ісуса: · Правічний Логос (Слово) (одне з 500 різних найменувань Христа), що існував разом з Богом, який зійшов з неба і втілився в людську плоть. · Світло світу, що освітлює гріховну тему на землі. · Воскресаючи Життя. · Добрий пастир, що турбується про свої вівці. · Вісім чудес (про 6 з них не сказано у синоптичних євангеліях): - Перетворення води на вино; - Оздоровлення сина царедворця; - Оздоровлення хворого в Вифезді; - Годування 5000 осіб; - Ходіння по воді; - Оздоровлення сліпонароджених; - Воскресіння Лазаря; - Чудесна риболовля. “Слово”, (гр. Логос), (арамейське - Мемра) – використовується в “Таргумах”, арамейському перекладі Старого Завіту, як синонім слова “Бог”. По-грецьки слово “логос” має два значення: · думка чи поняття; · вираження чи висловлення думки.
ß підходить для визначення Христа ß ß ß · в Ньому втілилися всі скарби Божественної мудрості, вся сукупність Божественної думки (І Кор. 1: 24; Еф. 3: 11; Кол. 2: 2-3); · Він від вічності, але особливо – у втіленні своєму є вираженням (“висловленням”) Особистості і думки Божества (Ів. 1: 3-5, 9, 14-18; 14: 9-11; Кол. 2: 9). Бог виявляє себе в Бутті, Особистості і справах Христа.
Образ Ісуса Христа у Новому Завіті Життя Ісуса швидке, наче блискавка. Воно, перш за все, – драма, перш за все, – здійснення. Справа не була б зроблена, якби Ісус блукав по світу і розтлумачував істину. Навіть … не можна сказати, що він блукав, що він забув, куди йде… Історія Христа – історія мандрівки, я сказав би навіть – історія походу.
|