Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Завдання № 4.
Приклад. Дано координати точок – вершин піраміди ABCD: . Треба: 1) обчислити довжину ребра AB; 2) знайти рівняння площини грані ABC; 3) найти кут між гранями ABC та BCD; 4) скласти параметричні рівняння прямої AB; 5) скласти канонічне рівняння висоти піраміди DK, яка проведена з вершини D; 6) знайти координати точки перетину прямої DK та грані ABC; 7) знайти кут між ребрами AB та BC; 8) знайти кут між ребром AD та гранню ABC; 9) зробити креслення піраміди в системі координат. Розв’язання. 1) Знайдемо довжину ребра : 2) Щоб получити рівняння площини грані ABC, необхідно знайти вектор, який перпендикулярний площині ABC, тобто вектор, що перпендикулярний векторам и . Одним з таких векторів є векторний добуток на . Для того, щоб знайти його, спочатку обчислимо координати векторів: ={–3–(–2); 2–1; –1–1} = {–1; 1; –2}, ={7; –3; –3}. Знайдемо векторний добуток векторів та : У якості вектора нормалі до площини ABC можливо взяти любий вектор, який колінеарний отриманому, наприклад, = (9; 17; 4). Використовуємо рівняння площини, яка проходить через точку перпендикулярно вектору : – рівняння площини грані ABC. 3) Перед, тим як знайти кут між гранями ABC та BCD, отримаємо рівняння грані BCD. Для цього застосовуємо рівняння площини, яка проходить через три задані точки : – рівняння грані BCD. З рівняння площини BCD візьмемо координати вектора нормалі , перпендикулярного до цієї площини: ={3; 7; –4}. Знайдемо косинус кута між площинами (гранями) ABC та BCD: Звідси . 4) Рівняння ребра AB можна записати як параметричні рівняння прямої, яка проходить через точку A (–2; 1; 1) та має напрямний вектор = (–1; 1; –2): – параметричні рівняння прямої AB. Другий спосіб: можна використати рівняння прямої, яка проходить через дві точки : звідки, якщо позначити кожну з дробів буквою t, отримаємо: – параметричні рівняння AB.
5) Висота піраміди DK – це пряма, яка проведена з вершини D перпендикулярно грані ABC. Вона має напрямний вектор , колінеарний вектору нормалі площини ABC. Можна взяти, наприклад, = = {9; 17; 4}. Запишемо канонічне рівняння висоти DK з використанням точки D (–1; 0; –3) та вектора =(9; 17; 4): – канонічне рівняння прямої DK.
6) Перед тим, як знайти точку перетину прямої DK та грані ABC, отримаємо параметричні рівняння прямої DK. Позначимо кожну з дробів у канонічному рівнянні буквою t, отримаємо: – параметричні рівняння прямої DK. Точка перетину DK та грані ABC (точка К) лежить на прямій, а значить, має координати , та належить площині, тобто її координати задовольняють рівнянню площини ABC. Тому координати точки K знайдемо, розв’язуючи систему: Розв’яжемо останнє рівняння відносно t:
Обчислимо координати точки K, для чого підставимо знайдене значенняпараметра t у перші три рівняння системи:
Так, точка перетину прямої DK і грані ABC: .
7) Кут між ребрами AB і BC знайдемо, як кут між напрямними векторами прямих AB и BC: = (–1; 1; –2) та =(8; –4; –1). Обчислимо косинус кута : Тоді кут між ребрами AB і BC:
8) Щоб визначити кут між ребром AD та гранню ABC, знайдемо напрямний вектор прямої: =(1; –1; –4). Площина ABC має вектор нормалі = (9; 17; 4). Синус кута між прямою та площиною ABC можна обчислити: Тоді кут між ребром AD та гранню ABC:
9) Виконаємо креслення піраміди у системі координат (рис.). Відповіді: 1) 2) АВС: 3) ; 4) 5) DK: ; 6) ; 7) ; 8) ; 9) креслення піраміди на рис.
|