![]() Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Arithmetics
Arithmetic is the elementary branch of mathematics dealing with the properties of numbers and their operation; the fundamental operations are addition, subtraction, multiplication, division. The arithmetic symbols now in use were derived from the Arabs and the Hindus, the latter of whom introduced the symbol 0. These symbols have been in use since the XVI century. Before the introduction of Arab notation in Europe Roman numerals were used. The Arabic system, which is a decimal system, employs ten figures to express numbers: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 naught one two three four five six seven eight nine Naught is also called zero and cipher. By combining these figures any number can be expressed. The Roman System uses seven capital letters to express numbers, viz.: Letters: I V X L C D M Values: 1 5 10 50 100 500 1000 Repeating a letter repeats its value, thus I represents 1; II- two; X -ten; XX –twenty. When a letter is placed before another of greater value its value is to be taken from that of the greater. Thus, IV represents five minus one - four; XL - forty (fifty minus ten). When a letter is placed after another of greater value, their values are to be united. Thus VII represents seven; LXXX - eighty. The periods above quadrillions in their order are: quintillions, sextillions, septillions, octillions, nonillions, decillions, etc. EXERCISES: 1. Guess the meaning of the following: Arithmetic, Roman System, Arabs, Hindus, letter, figure, symbol, operation, century.
2. Give Russian equivalents to the following phrases: the elementary branch, dealing with the properties, symbols now in use, were derived from the Arabs and the Hindus, seven capital letters, another of greater value.
3. Give English equivalents to the following: повторяет свое значение, сочетая эти цифры, десять цифр для выражения чисел, их значение складывается, основные действия, TEXT 2 При работе над текстом “ How we read and write numbers ” формируется компетенция ОПК-5: обладает обладать способностью к подготовке и редактированию текстов профессионального и социально значимого содержания. В рамках формирования компетенции у студентов вырабатываются следующие умения, навыки: Уметь ñ понимать информацию текстов из учебной литературы в соответствии с конкретной целью; ñ выступать с подготовленным сообщением. Владеть ñ навыками оформления речевых высказываний в соответствии с грамматическими и лексическими нормами устной и письменной речи, фонетическими нормами (устная речь) и основными правилами орфографии и пунктуации (письменная речь) иностранного языка, не допуская ошибок, препятствующих речевому общению; ñ навыком использования двуязычных словарей при чтении различного типа текстов; ñ профессиональными основами речевой. коммуникации с использованием терминологии данной дисциплины. При работе над текстом применяются интерактивные технологии: работа малыми группами, решение ситуационных задач.
|