Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Бұл үмметтің бір бөлігі пұттарға табынатындығы туралы






Аллаһ Тағ ала былай деді:

أ َ ل َ م ْ ت َ ر َ إ ِ ل َ ى ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ أ ُ و ت ُ و ا ن َ ص ِ ي ب ً ا م ِ ن َ ا ل ْ ك ِ ت َ ا ب ِ ي ُ ؤ ْ م ِ ن ُ و ن َ ب ِ ا ل ْ ج ِ ب ْ ت ِ و َ ا ل ط ّ َ ا غ ُ و ت ِ و َ ي َ ق ُ و ل ُ و ن َ ل ِ ل ّ َ ذ ِ ي ن َ ك َ ف َ ر ُ و ا ه َ ؤ ُ ل ا ء ِ أ َ ه ْ د َ ى م ِ ن َ ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ آ م َ ن ُ و ا س َ ب ِ ي ل ا (٥ ١)

«Сондай Кітаптан ү лес берілгендерге қ арамадың ба? Олар пұ тқ а, шайтанғ а сенеді де, кепірлерді: «Бұ лар мү миндерден кө рі туралау жолда», - дейді» («ә н-Ниса» сү ресі, 51-аят).

 

Тараудың «Бірқ ұ дайшылық кітабына» сә йкестілігі:

Автор бірқ ұ дайшылық ты жә не оғ ан қ айшы келетін нә рселерді атап айтқ аннан кейін, бұ л ү мметте міндетті тү рде кө пқ ұ дайшылық орын алатынын да атап айтты. Ә рі оның осыдағ ы мақ саты қ абірлерге табынып ширк жасайтын ә рі осы орайда: «Мухаммадтың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ү мметінде ширк орын алуы мү мкін емес, ө йткені мұ сылмандар «Аллаһ тан басқ а қ ұ дай жоқ жә не Мухаммад – Оның қ ұ лы ә рі елшісі» деген куә лікті айтады ғ ой», - деп айтатындарды теріске шығ ару болатын.

 

Бұ л аятта егер Кітап иелері пұ ттарғ а табынғ ан болса, онда Қ ұ ран тү сірілген Пайғ амбардың ү мметі де пұ ттарғ а табынатын болытындығ ына нұ сқ ау бар. Ө йткені Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө зінің ү мметінің адамдары Кітап иелерінің ө негесіне ілесетіні туралы ә рі мұ сылмандар, тіпті христиандар мен яһ удилердікі дұ рыс емес екендігін біле тұ ра, бә рібір соларғ а ұ қ сап-еліктейтінін хабарлағ ан болатын.

 

Аяттан алынатын пайдалар:

1. Аятта бұ л ү мметте барлық кезде пұ тқ а табынатын ә лдебіреулер болатынына нұ сқ ау бар, бұ л яһ удилермен жә не христиандармен орын алғ анындай.

2. Аятта «жибт пен тағ утқ а сену» деген сө з мағ ыналық жағ ынан «соларғ а сенетіндердің адасып жә не ө тірік айтып жатқ андығ ын біле тұ ра, оларғ а ілесу» дегенді бірдіретініне нұ сқ ау бар.

3. Аятта жибт пен тағ утқ а сенбеу барлық Илә һ и Кітаптарда парыз болғ анына нұ сқ ау бар.

4. Аятта білімге сә йкес амал ету міндетті екеніне, ә рі кімнің амалдары білімге сә йкес болмаса, сол яһ удилер мен христиандарғ а ұ қ сап-еліктейтініне нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Пә к Аллаһ Тағ ала былай деді:

ق ُ ل ْ ه َ ل ْ أ ُ ن َ ب ِ ّ ئ ُ ك ُ م ْ ب ِ ش َ ر ّ ٍ م ِ ن ْ ذ َ ل ِ ك َ م َ ث ُ و ب َ ة ً ع ِ ن ْ د َ ا ل ل ّ َ ه ِ م َ ن ْ ل َ ع َ ن َ ه ُ ا ل ل ّ َ ه ُ و َ غ َ ض ِ ب َ ع َ ل َ ي ْ ه ِ و َ ج َ ع َ ل َ م ِ ن ْ ه ُ م ُ ا ل ْ ق ِ ر َ د َ ة َ و َ ا ل ْ خ َ ن َ ا ز ِ ي ر َ و َ ع َ ب َ د َ ا ل ط ّ َ ا غ ُ و ت َ أ ُ و ل َ ئ ِ ك َ ش َ ر ّ ٌ م َ ك َ ا ن ً ا و َ أ َ ض َ ل ّ ُ ع َ ن ْ س َ و َ ا ء ِ ا ل س ّ َ ب ِ ي ل ِ (٦ ٠)

«(Оларғ а:) «Сендерге Аллаһ тың қ асында жаза тұ рғ ысынан бұ дан да жаманын хабарлайын ба? Олар – Аллаһ оларды лағ ынеттеп, оларғ а ашуланғ ан, жә не оларды маймылдар мен доң ыздарғ а айналдырғ андар, жә не тағ утқ а табынғ андар», - де» («ә л-Мә ида» сү ресі, 60-аят).

 

Бұ л аятта егер Кітап иелерінің арасында Аллаһ тан басқ а тағ утқ а табынғ андар болғ ан болса, онда бұ л ү мметте де осындай амалдарды жасайтындар болатынына нұ сқ алады.

 

Аяттан алынатын пайдалар:

1. Аятта осы ү мметте де, бұ л тағ утқ а табынғ ан яһ удилер мен христиандардың ү мметінде орын алғ аны сияқ ты, міндетті тү рде кө пқ ұ дайшылық орын алатынына нұ сқ ау бар.

2. Аятта егер адасушылар ө здеріндегі қ ателіктерді табанды тү рде мойындамай жатса, олардың осы қ ателіктерін тү сіндіру мақ сатында олармен айтысудың заң ды екеніне нұ сқ ау бар.

3. Аятта сый-жаза амалдар ү шін жә не амалдарғ а сә йкес болатынына нұ сқ ау бар.

4. Аятта Аллаһ Тағ ала Ө зін ашуланатындығ ымен жә не кү нә харларды лағ ынеттейтінімен сипаттағ анына нұ сқ ау бар.

5. Аятта шайтанғ а ілесу Қ асиетті ә рі Пә к Аллаһ қ а серік қ осудың негізгі себебі болып табылатындығ ына нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Аллаһ Тағ ала былай деп айтты:

ق َ ا ل َ ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ غ َ ل َ ب ُ و ا ع َ ل َ ى أ َ م ْ ر ِ ه ِ م ْ ل َ ن َ ت ّ َ خ ِ ذ َ ن ّ َ ع َ ل َ ي ْ ه ِ م ْ م َ س ْ ج ِ د ً ا (٢ ١)

“Ал олардың іс басындағ ылары: «Біз міндетті тү рде олардың ү стіне мешіт тұ рғ ызамыз», - деді” («ә л-Кә һ ф» сү ресі, 21-аят).

 

Бұ л аятта осы ү мметте де, олардан бұ рынғ ы қ ауымдар істегендері сияқ ты, қ абірлердің ү стіне мешіт қ ұ ратындар болатынына нұ сқ ау бар.

 

Аяттан алынатын пайдалар:

1. Аятта қ абірлердің ү стіне мешіт қ ұ рудың тыйым салынғ анына нұ сқ ау жә не адамдарды осыдан сақ тандыру бар, ө йткені бұ л кө пқ ұ дайшылық қ а алып келеді.

2. Аятта бұ л ү мметте де, олардан бұ рың ғ ылар істегендері сияқ ты, қ абір басына мешіт қ ұ ратындар болатынына нұ сқ ау бар.

3. Аятта ізгі-салиқ алы адамдарғ а қ атысты артық кетушіліктен сақ тандыру бар.

4. Аятта қ абірлердің ү стіне мешіттер қ ұ ру ізгі-салиқ алы адамдарғ а қ атысты артық кетушілік екеніне нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Абу Саидтың, оғ ан Аллаһ разы болсын, сө здерінен оның былай деп айтқ аны жеткізіледі: “(Бірде) Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деді: «Ақ иқ атында, сендер ө здерің нен бұ рын ө мір сү ргендердің ә детіне ізбе-із жә не шынтақ -шынтақ пен ілесетін боласың дар. Тіпті егер олар кесірткенің ініне кіріп кетсе де, сендер де міндетті тү рде солардың ізінен еріп кететін боласың дар!» Біз: «Уа, Аллаһ тың Елшісі, сіз яһ удилер мен христиандарды мең зеп тұ рсыз ба?», — деп сұ радық, ал ол: «Басқ а кімді?!», - деп жауап берді” (ә л-Бухари, 3456; Муслим, 2669).

 

Бұ л хадисте осы ү мметте кө пқ ұ дайшылық орын алатынына, ө йткені ол одан бұ рың ғ ы қ ауымдарда да болғ анына нұ сқ ау бар. Онда сондай-ақ осы ү ммет ө зінен бұ рын ө мір сү рген қ ауымдарғ а ұ қ сап-еліктейтініне нұ сқ алады.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте осы ү мметте де, одан бұ рын ө мір сү рген қ ауымдардағ ыдай, кө пқ ұ дайшылық орын алатынына нұ сқ ау бар.

2. Хадисте Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө з заманында болмағ ан, бірақ кейіннен орын алғ ан нә рселерден сақ тандырғ анында кө рініс тапқ ан оның кө рсеткен аят-муғ жизасына нұ сқ ау бар.

3. Аятта кә пірлерге ұ қ сап-еліктеуден сақ тандыру бар.

4. Аятта кә пірлер істейтін Аллаһ қ а серік қ осу жә не Қ асиетті ә рі Пә к Аллаһ Тағ ала тыйым салғ ан басқ а да осы сияқ ты нә рселерден сақ тандыру бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Саубаннан, оғ ан Аллаһ разы болсын, Аллаһ Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ аны жеткізіледі: “Ақ иқ атында, Аллаһ менің алдыма жерді жайып тастады да, мен оны шығ ыстан батысқ а дейін (тү гел) кө рдім. Ә рі шындығ ында да, менің ү мметім мағ ан кө рсетілген нә рсенің ү стінен билік алады. Жә не мағ ан екі: ақ жә не қ ызыл қ азына берілді (парсылар мен византиялық тардың). Ә рі мен Раббымнан Ол менің ү мметіме кө птеп апаттарды жіберіп, оларды опат етпеуін жә не ө з қ атарларынан болғ ан дұ шпаннан ө зге ешкім олардың ү стінен жең іске жетпеуін жә не олардың жерін иемденбеуін сұ радым. Жә не Раббым: «Уа, Мухаммад! Ақ иқ атында, егер Мен бір нә рсені шешсем, ол болмай қ оймайды. Ақ иқ атында, Мен сенің ү мметің е кө п апаттар жіберіп опат етпейтінімді сыйладым. Ә рі олар бірін-бірі қ ұ ртып-жойып жә не тұ тқ ындай бастамайынша, Мен олардың ө здерінің ішіндегі дұ шпандарынан ө зге дұ шпандарына ү мметің нің ү стінен билік алуына жол бермеймін, тіпті оларғ а қ арсы жердің барлық бө лігінен ә скер жиналса да!», – деп жауап берді” (Муслим 2889).

Ә л-Баркани ө зінің жинағ ында келтіретін нұ сқ ада былай деп қ осылғ ан:

Расында, мен ү мметімде адасушылық қ а салатын имамдардың пайда болуынан қ ауіптенем. Ә рі егер олардың тө бесінен қ ылыш тү ссе, онда ол Қ ияметке дейін кө терілмейді (қ айта алынбайды). Ә рі менің ү мметімнің тірі қ алғ андары кө пқ ұ дайшылдарғ а қ осылмайынша жә не олардың бір бө лігі пұ ттарғ а қ ұ лшылық ете бастамайынша (Қ иямет) Сағ аты келмейді. Ә рі менің ү мметімде отыз ө тірікші дү ниеге келеді. Олардың ә рқ айсысы ө зін пайғ амбар деп жариялайды, ал (шындығ ында) мен – пайғ амбарлардың соң ғ ысымын, ә рі менен кейін пайғ амбар болмайды. Бірақ менің ү мметімде ү немі ақ иқ атты ұ станатын ә рі жең іске жететін бір топ адамдар болады, жә не оларды кө мексіз қ алдырғ андар оларғ а Аллаһ тың ә мірі келмейінше зиян тигізе алмайды».

 

Саубан – пайғ амбарымыз Мухаммадтың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) азат етілген қ ұ лы. Ол ү немі Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жанында болатын. Һ ижраның 54 жылы 60 жасында қ айтыс болды, оғ ан Аллаһ разы болсын.

 

Бұ л хадисте Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оның ү мметінен болғ ан кейбір топтардың пұ ттарғ а табынатындығ ы туралы хабарлады, ә рі бұ да «бұ л ү мметте ширк орын алуы мү мкін емес» деп айтатындарды теріске шығ ару бар.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте бұ л ү мметте кө пқ ұ дайшылық орын алатынына ә рі осыны мойындамайтындарды теріске шығ ару бар.

2. Хадисте Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) болашақ та орын алатын нә рселер туралы хабарлауында кө рініс тапқ ан оның муғ жизаларының бір муғ жизасына нұ сқ ау бар.

3. Аятта Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө з ү мметі ү шін бұ л дү ниенің ең ұ лы нығ меті болғ ан таухид деп аталатын ең игі жә не ең басты нә рсені тілегенінде кө рініс тапқ ан оның рахымдылығ ының кемелдігіне нұ сқ ау бар. Онда сондай-ақ ол ө зінің ү мметі ү шін, олар кө пқ ұ дайшылық қ а қ арама-қ айшы келетін амалдар, ә рі олардың ішіндегі ең жаманы болғ ан кө пқ ұ дайшылық істейтінінен қ орық қ андығ ына нұ сқ ау бар.

4. Хадисте бұ л ү мметті келіспеушіліктерден ә рі адасушылық қ а шақ ырушылардан сақ тандыру бар.

5. Хадисте Мухаммад (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) пайғ амбарлардың мө рі (соң ғ ысы) екеніне нұ сқ алады.

6. Хадисте ақ иқ ат толығ ымен жойылмайтыны ә рі оны ұ станатын адамдар қ алатыны, ә рі оларды кө мексіз қ алдырғ андар оларғ а зиян тигізе алмайтыны туралы игі хабар бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ЖИЫРМА ТӨ РТІНШІ ТАРАУ:


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.01 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал