Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Як шиють кімоно?
Одне кімоно від іншого відрізняє колір, зразок і якість матеріалу. Зразок робиться звичайно з шовку або бавовни. Матеріал для якісних кімоно протягнутий по снігу для зволоження, і виставлений під яскраві сонячні промені для відбілювання. Традиційно покупці кімоно вибирали стандартний рулон тканини (тан), 36 см і шириною 11 метрів завдовжки. Потім відбувавсяся ретельний обмір фігури. Кожну частину, яких не менше дюжини (плоский комір, і вісім груп; дві для спини, дві для переду, чотири для рукавів) посилали спеціальному майстру, який випрасовував їх перш, ніж вони будуть вшиті в кімоно. Клієнтам доводилося дуже довго чекати, перш ніж кімоно буде закінчено.
В основі текстильної промисловості були магазини тканин, серед яких найвідомішим в Японії був Єтигоя в Едо, заснований в 1673 році Міцуї Такатосі. У наші дні Міцукоси, один з провідних роздрібних продавців Японії. Торговці, подібні Міцуї не тільки продавали рулони-кімоно, а й організовували різні семінари, на яких навчали майстерності створення елементів кімоно. Виробники кімоно зверталися за допомогою до ілюстрованих книг, що містили примітки за кольором і художньому оформленню. Видавалися книги, своєрідні журнали модних кімоно. Дівчатам шили фурісоде, у якого урізалися рукави, після того як дівчина виходила заміж. Дитячі кімоно робили зі складками вздовж плечей і навколо талії, звільняючи їх у міру дорослішання дитини. Для того щоб випрати кімоно, його розшивали, а потім зшивали вручну. Цей метод називається " араї харі". У теперішній час, завдяки сучасним тканинам і миючим технологіям, настільки трудомісткий процес замінений, але у випадках високоякісних кімоно вдаються до араї харі. Безумовно, в Японії, як і у всіх країнах світу, період панування ручного ткацтва та фарбування тканин в ручну минув назавжди. Однак кустарна праця японських текстильників зберігається і, мабуть, збережеться в майбутньому, так як тільки вона може повною мірою задовольнити попит на унікальні тканини тієї високої якості, яке недосяжне в стандартному машинному виробництві. Тканини, виготовлені на ручному верстаті і пофарбовані рослинними барвниками, створюють у багатьох частинах країни. І волокно, і фарби народних тканин в різних місцевостях різні. Залежать вони і від призначення одягу. Найбільш традиційні льняне полотно (в жарку погоду), бавовняні тканини (для повсякденного одягу), шовк (для урочистих випадків), тканини з бананового волокна (переважно на острові Окінава). Ніжні відтінки забарвлення, які можуть бути досягнуті лише при використанні природних барвників, складають чарівність національного одягу з їх різноманітними візерунками - від простих смужок та клітин та вишуканих тваринних орнаментів, запозичених у придворних майстрів давнини. Поряд з тканими кольоровими візерунками велике поширення в Японії мають різні методи фарбування. В одних випадках або малюнок, або фон закривають, накладаючи рисовий клей або м'який віск і забарвлюючи залишені вільні поверхні. В інших випадках фарбування робиться за допомогою паперового трафарету. Ці методи відомі з VІІІ ст. Придворні майстра фарбували таким способами візерунчастий шовк. Розфарбування по трафарету розповсюджується і на вироби, виконані з паперу (ліхтарі, віяла-опахала). У Японії в VІІІ столітті батик був широко поширений. Костюми театру Но заслуговують особливого інтересу. Виконані з надзвичайним багатством фантазії, вони досягають воістину театрального ефекту. Ці костюми змагаються з розкішними жіночими туалетами, а інший раз і затьмарюють їх. Основне правило їх створення вимагало, щоб їх декор відповідав ролі, для якої вони призначалися. Вони могли служити лише для однієї певної ролі, коштували дуже дорого і прикрашалися надзвичайно різноманітно витканими, вишитими і розфарбованими візерунками. Деякі з них мали неоднаковий декор на правій і лівій половині сукні. У Токійському музеї є костюм театру Но, який представляє собою верх вишуканості: його декор складається з каліграфічно написаних віршів золотими ієрогліфами по червоному фону на правій стороні і червоними ієрогліфами по золотому фону на лівій; оскільки ніякі інші прикраси не відволікають погляду, досягається незвичайний художній ефект.
|