Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Монотипія виконана паличкою.
Спочатку на папері робиться ескіз майбутньої роботи. Удосконалюється композиція цієї творчої роботи. Цей ескіз служитиме зразком на який треба дивися, щоб легше було малювати. На скляній площині. Коли композиція готова, вона відкладається і готується скло для майбутньої монотипії. Краще для цієї мети придатна відшліфована площина лінолеуму. Папір з ескізом – зразком бажано повинен бути тієї ж величини, що й пластина. На пластину, фотоваликом наноситься друкарська або обезжирена олійна фарба рівномірним шаром. Раніше виготовляються загострені дерев’яні палички з вістрями різного розміру, якими треба малювати по пластині з фарбою. Кінець палички може мати ширину 1, 2, 3 мм і більше. Кінчик треба прикріпити скісно, щоб ним легше було малювати по пластині. Малювати можна однією або кількома паличками. Якщо малювати однією, то усі штрихи матимуть однакову товщину. Якщо треба мати більш різноманітний малюнок, тоді використовуються 2-3 палички різної товщини. Під час малювання паличка знімає з пластини фарбу і на чорному тлі утворюється вільна від фарби риска. Отже, малюнок на папері буде білий на темному фоні. Під час малювання треба постійно витирати паличку від фарби. Малювати треба впевнено, сміливо, увесь час дивитись на ескіз композиції. Тут нічого не можна виправити чи змінити, кожен штрих залишається. Великі білі площини можна вибирати ширшими паличками, тонкі, дрібні лінії – вузько загостреними паличками. Не замальовані місця матимуть суцільний, густий темний колір. Паличками можна виконувати найрізноманітніші види ліній і рисок. Виконаний на пластинці малюнок покривається папером, а папір закріплюється кнопками. Кісточкою відтискується малюнок і, знявши папір з відбитком просихається. Якщо папір не зволожений. Треба добре натискати кісточкою по всьому аркуші, не пропускаючи жодного міліметру паперу. Для усіх видів монотипії існують різноманітні засоби її збагачення. Наприклад, на зробленому відбитку можна додатково вносити деякі поправки, допоміжні лінії і т. п. А ще площина скла може бути іноді не залита рівномірним шаром фарби, а пензлем покрита рівномірними мазками, які дають оригінальний ефект. Кожний мазок, рух пензля, напрям його ворсинок при відбиванні передаються на папір, їх завжди добре видно на відбитку, вони надають малюнку повного звучання. Мильна піна при розведенні милом фарби може дати додатковий ефект чи підкреслити нову якість у малюнку.
|