Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Тілесний ресурс як спосіб вижити






Сексуальних стосунків українських жінок у період німецької окупації, як можливість вберегти себе і своїх рідних від смерті досі не вивчені на належному рівні. До цієї теми торкалися у монографіях А. Скоробагатов, О. Стяжкіна, Б.Ковальов. Певні напрацювання у цьому напрямку зробили західноєвропейські дослідники. Як зазначала Олена Стяжкіна: «Війна змушувала людей обирати тактики поведінки, сума яких за умов їх втілення може бути прочитаною як стратегії. Частина людей сама обирала стратегію подвигу, спротиву, стратегію «недаремної смерті… Значна частина людей навіть не встигла виробити ані тактики, ані стратегії поведінки: їх було знищено …Однак інша частина людей за умов окупації все ж встигла сформувати та втілити зовсім інші тактики. Ця частина була націлена вижити, зберегтися і зберегти дітей»[8]. Не складно здогадатися, що цю безстрашну роль на себе перейняла жінка, яка покликана захищати свою родину в той час коли голова сім`ї перебуває на лінії фронту. У жіночої половини населення дуже швидко прийшло розуміння того, як саме можливо забезпечити чи хоча б створити умови більш-менш нормального існування. Тобто мова піде про торг власним тілом заради можливості вижити. Жіноче тіло служило ресурсом, що давло можливість отримати харчі, забезпечити родину, убезпечити від розтрілу через партійне минуле чи відправка до Райху. Такі відношенння, а особливо в західній історіографії прийнято називати «проституційні відношення», «секс за бартером» або «німецькі кури». Гендер як можливість вижити в непростих умовах війни [8].

Загалом прийнято називати низку причин, що підштовхували їх до таких крокі, це зокрема: голод, ризик бути вивезеними до Німеччини, розстріл за приналежність до партійної роботи, шантаж, залякування. Жінки в даному випадку діляться на кілька категорій. По першої слід віднести людей похилого віку тим які готові виконувати свій обов’язок до останнього не шукаючи свого здоров`я. Такі жінки в більшості випадків використовували своє тіло пояснюючи це тим, що втрачати їм уже немає чого. «Тіло для смерті», «тіло, якого не шкода», або «життя, котрого не шкода». Ці жінки і справді вели себе досить сміливо. Брали на себе провину, готові були займатися будь-якою справою, навіть самою принизливою сприймаючи це, як належне.

Другу категорію становлять жінки мололодшого віку. Це передусім жертва собою заради порятунку власного життя своїх рідних і близьких.

«- А в нього була жінка наша. – Так яким чином вона погодилася за нього заміж: він же був поліцаєм? – Так як … Заставив жениться. Сказав, що як не согласиться, застреле її»[6, c. 60-63]

До третьої категорії відносилися жінки, які використовували власне тіло, аби покращити своє матеріальне становище чи розправитися зі своїми ворогами- недругами. Слушним з цього приводу було б зауваження М.Селешко, котрий був свідком, як жінки використовували у своїх цілях співробітників гестапо: «Знаю кілька випадків, що гестапівці на власну руку, без наказу згори робили обшуки в приватних помешканнях…як того просила гарна жінка. В замін він він не ночував пару ночей дома».

Численні факти свідчать, що на фоні здороження цін на продукцію у містах краще життя могли собі дозволити лише ті котрі займаються спекуляцією і проституцією, тим хто так чи інакше прилаштувався до німців. На фоні цього всього інстинкт самозбереження виходив на перший план. Матері робили усе можливе аби уберегти своїх дітей від голодної смерті. Про одну з таких жінок писав антрополог Лев Ніколаєнко, який жив у Харкові: «У припадку відвертості одна медична сестра розповіла моїй дружині про те, що вона зійшлася з одним німцем. Цей німець забезпечує її продуктами, що дає їй можливість утримувати і себе, і матір. Все це здається цій медсестрі цілком нормальним і вона не уявляє глибину свого падіння. Вона, ймовірно, обурилася б, якби хтось назвав її повією… а продаж свого тіла не заради любові, а заради пайка це є справжнісінька проституція». Можна з точністю говорити, що розмірковування даного чоловіка в нашому випадку є заідеологізовані. І це своєрідним відбитком залишається в людській свідомості. Вона в будь-якому випадку буде вважатися «поганої жінко» бо зрадила жіночому ідеалові, затьмарила справжнє своє призначення, пішла проти своєї жіночої природи, символічного порядку, стала зрадницею[8].

Радянська пропаганда внесла свій вклад в розвіювання страшних умов перебування в новому соціумі. Тобто мова йде про вивезення на примусові роботи до Німеччини. Це відповідним чином підсилювало бажання жінок залишитися на рідній землі за будь-яких умов. Виїзд прирівнювався до смерті. Хочя, німці були в деяких випадках не такими страшними і бездушними, як їх описували. Про свою долю після вивезення вони дуже часто описували у своїх листах додому.

Підсумовуючи вище сказане варто сказати, що звичайно жінка такого рівня не могла розраховувати на визнання і пошану. В свою адресу вона могла почути лише принизливі слова і осуд. Але ніхто не враховував того які умови і причини її спонукали вчинити саме так. Чому ніхто не розцінював факту самопожертви заради спасіння життя в більшості випадків, навіть не свого. Жінка яка залишилася один на один з повсякденною реальністю повинна була приміряти на себе зовсім таки не жіночі образи. В процесі цього всього вона зазнавала серйозних психологічних травм, але так просто дивитися, як помирають її діти не могла і робила усе від неї залежне, аби врятувати своїх чад. Тому засуджувати їх, мабуть не вправі ніхто, а тим паче люди, які не зіштовхнулися з цим особисто.

 


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.008 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал