Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Марія – наше життя, бо випрошує нам прощення гріхів






 

Щоб належно зрозуміти, чому свята Церква називає Марію нашим життям, треба зважити на те, що як душа дає життя тілу, так Божа ласка наділяє життям душу. Душу, позбавлену ласки, хоч називаємо живою, але насправді вона мертва, як описано в Одкровенні: ”…ім’я носиш, ніби живий, а мертвий ти” (Од. 3, 1).“Хто до Мене прибігає, напевне Мене знайде або – як подано в грецькому перекладі* – знайде ласку”.

Прибігати до Марії означає те саме, що знайти Божу ласку. Тому трохи далі читаємо: “Бо хто Мене знаходить, той життя знаходить й осягає від Господа ласку ” (Пр. 8, 35). “Слухайте, – закликає св. Бонавентура, коментуючи ці слова, – слухайте всі, хто прагне Царства Божого: почитайте Діву Марію, і знайдете життя та вічне спасіння (…)”.

Тому св. Бернард слушно нагадує нам: шукаймо ласку і шукаймо її через Марію. Якщо через гріх ми втратили Божу ласку, стараймося її віднайти, але шукаймо її за посередництвом Марії. Бо якщо ми її загубили, Марія її знайшла. Через це згаданий святий називає Марію Тією, що знайшла ласку. Щоб утішити нас, Архангел Гавриїл так сказав до Діви: “ Не бійся, Маріє, Ти знайшла ласку від Бога” (Лк. 1, 30). Але якщо Марія ніколи не була позбавлена ласки, як же міг Архангел сказати, що вона її знайшла? (…). Кардинал Гуґо, пояснюючи цей фраґмент Святого Письма, пише так: “Знайшла ласку для грішників, котрі її загубили”. Отже, грішники повинні прибігати до Марії, бо в Ній цілком певно знайдуть втрачену ласку. “Хай буде вона тому, хто її загубив; тому Ти повинна її нам віддати, бо її ніколи не губила”. Якщо, отже, хочемо знайти ласку Господню – робить висновок Річард від св. Вавринця – йдімо до Марії, бо Вона її знайшла і завжди знаходить. А оскільки Вона була і завжди буде милою Богові, то, якщо ми до Неї прибігаємо, напевне знайдемо Його ласку. Марія сама говорить у Пісні пісень, що Бог Її відправив у світ бути нашою охороною: “Я мур, а мої перса – башти” (Пп. 8, 10). І тому стала посередницею між грішниками і Богом, що несе мир. Розвиваючи ці слова, св. Бернард додає відваги кожному грішникові так: іди до Матері милосердя і покажи Їй рани, які гріх завдав твоїй душі, і Вона напевне благатиме Сина, щоб Він простив з вдячності за материнське молоко, яким Вона Його годувала. А Син вислухає Її цілком певно, бо дуже любить Її. Тому свята Церква каже нам молитися Богові, аби Він наділив Марію потужним заступництвом, щоб Вона могла випрошувати ласку звільнення від гріхів (…).

Св. Вавринець Юстиніан слушно називає Її Надією злочинців, бо Вона єдина може випросити їм Боже прощення. Так само св. Бернард слушно називає Її Драбиною грішників, бо Вона, милосердна Цариця, подає їм руку, витягаючи з безодні гріха і допомагає піднестись до Бога. Св. Авґустин також називає Її єдиною Надією для нас, грішників, бо лише з Її допомогою можемо отримати відпущення всіх наших гріхів. Те саме каже св. Йоан Хризостом, твердячи, що грішники отримують прощення тільки через заступництво Марії. Ось чому від імені всіх грішників вітає Її такими словами: “Радуйся, Мати Божа і Мати наша, наше Небо, у якому перебуває Бог, Трон, на якому Бог розділяє всі Свої ласки. Молися неустанно за нас до Ісуса, щоб ми з Твоєю поміччю отримали у день Суду прощення, а у вічності хвалу благословення”.

Зрештою, Марію слушно названо Зорею і Ранішньою Зорею: “ Ким же є та, що світить звисока як зоря” (Пр. 6, 10).Підтверджує це Папа Іннокентій ІІІ: “Через те, що зоря є кінцем ночі і початком дня, з нею влучно можна порівняти Марію, яка поклала край нашим проступкам. Розквіт набоженства до Марії зумовлює в душі такий самий стан, який охопив цілий світ з Її народженням. Тоді відступає ніч гріха, а душа стає на дорогу чеснот”. Тому св. Ґерман сказав: “О Мати Божа, Твоя опіка надає безсмертя, а Твоє заступництво – життя”. В одній зі своїх проповідей він твердив: “Хто вимовляє ім’я Марії, той засвідчує, що живе або невдовзі віднайде життя”.

Марія співала: “Ось бо віднині ублажатимуть Мене всі роди” (Лк. 1, 48). “Так, моя Владичице, – звертається до Марії св. Бернард, – віднині просити в Тебе благословення будуть всі роди, бо всі Твої слуги, дякуючи Тобі, отримають життя і хвалу. У Тебе грішники знайдуть прощення, а справедливі – витривалість і життя вічне”. “Не трать надії, грішнику, – так мовить Бернард з Бустісу – хоч би ти допустив усі гріхи, та коли щиро звернешся до Владичиці, побачиш у Її руках тільки милосердя. І ще додає: “Марія прагне тебе наділити більшими ласками, ніж ти прагнеш отримати”.

Св. Андрій з Кріту називає Марію Надією Божого прощення. Це означає, що кожен грішник, що прибігає до Марії, просить Її, щоб поєднала його з Богом, і Бог йому приносить прощення, а на підтвердження цієї обіцянки дає йому якийсь доказ. Власне ним є Марія, котру нам дав Бог як Захисницю. Коли Вона заступається за нас, Бог в силу заслуг Господа Ісуса прощає всіх грішників, які прибігають до Неї (…). Жоден грішник не повинен переживати, що Марія його відштовхне, коли він буде прибігати до Її милосердя. Не зробить Вона того, тому що є Матір’ю милосердя, і прагне спасти насамперед найнещасніших (…).


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.005 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал