Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Билет. Псалом 68 - наизусть 10 и 22 ст.






В коне́ ц, о изме́ ншихся*, псало́ м Дави́ ду, 68.

2 С паси́, мя́, Бо́ же, я́ ко внидо́ ша во́ ды до души́ моея́. 3Углебо́ х в тиме́ нии глубины́, и не́ сть постоя́ ния. Приидо́ х во глубины́ морски́ я, и бу́ ря потопи́ мя́.4Утруди́ хся зовы́ й, измолче́ горта́ нь мо́ й, исчезо́ сте о́ чи мои́, от е́ же упова́ ти ми́ на Бо́ га моего́. 5Умно́ жишася па́ че вла́ с главы́ моея́ ненави́ дящии мя́ ту́ не, укрепи́ шася врази́ мои́, изгоня́ щии мя́ непра́ ведно: я́ же не восхища́ х, тогда́ воздая́ х. 6Бо́ же, Ты́ уве́ дел еси́ безу́ мие мое, ́ и прегреше́ ния моя́ от Тебе́ не утаи́ шася. 7Да не постыдя́ тся о мне́ терпя́ щии Тебе́, Го́ споди, Го́ споди Си́ л, ниже́ да посра́ мятся о мне́ и́ щущии Тебе́, Бо́ же Изра́ илев. 8Я́ ко Тебе́ ра́ ди претерпе́ х поноше́ ние, покры́ срамота́ лице́ мое́. 9Чу́ ждь бы́ х бра́ тии мое́ й, и стра́ нен сыново́ м ма́ тepe моея́. 10Я́ ко ре́ вность до́ му Твоего́ снеде́ мя́, и поноше́ ния понося́ щих Ти́ нападо́ ша на мя́. 11И покры́ х посто́ м ду́ шу мою́, и бы́ сть в поноше́ ние мне́, 12и положи́ х одея́ ние мое́ вре́ тище, и бы́ х и́ м в при́ тчу.13О мне́ глумля́ хуся седя́ щии во врате́ х, и о мне́ поя́ ху пию́ щии вино́. 14А́ з же моли́ твою моею́ к Тебе́, Бо́ же, вре́ мя благоволе́ ния, Бо́ же, во мно́ жестве ми́ лости Твоея́ услы́ ши мя́, во и́ стине спасе́ ния Твоего́. 15Спаси́ мя́ от бре́ ния, да не угле́ бну, да изба́ влюся от ненави́ дящих мя́ и от глубо́ ких во́ д. 16Да не потопи́ т мене́ бу́ ря водна́ я, ниже́ да пожре́ т мене́ глубина́, ниже́ сведе́ т о мне́ рове́ нник у́ ст свои́ х. 17Услы́ ши мя́, Го́ споди, я́ ко бла́ га ми́ лость Твоя́, по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х при́ зри на мя́. 18Не отврати́ лица́ Твоего́ от о́ трока Твоего́, я́ ко скорблю́, ско́ ро услы́ ши мя́. 19Вонми́ души́ мое́ й, и изба́ ви ю́, вра́ г мои́ х ра́ ди изба́ ви мя́. 20Ты́ бо ве́ си поноше́ ние мое́ и сту́ д мо́ й, и срамоту́ мою́: пред Тобо́ ю вси́ оскорбля́ ющии мя́. 21Поноше́ ние ча́ яше душа́ моя́, и стра́ сть и жда́ х соскорбя́ щаго, и не бе́, и утеша́ ющих, и не обрето́ х. 22И да́ ша в сне́ дь мою́ же́ лчь, и в жа́ жду мою́ напои́ ша мя́ о́ цта. 23Да бу́ дет трапе́ за и́ х пред ни́ ми в се́ ть, и в воздая́ ние, и в собла́ зн. 24Да помрача́ тся о́ чи и́ х, е́ же не ви́ дети, и хребе́ т и́ х вы́ ну сляцы́. 25Проле́ й на ня́ гне́ в Тво́ й, и я́ рость гне́ ва Твоего́ да пости́ гнет и́ х. 26Да бу́ дет дво́ р и́ х пу́ ст, и в жили́ щах и́ х да не бу́ дет живы́ й.27Зане́ eго́ же Ты́ порази́ л еси́, ти́ и погна́ ша, и к боле́ зни я́ зв мои́ х приложи́ ша.28Приложи́ беззако́ ние к беззако́ нию и́ х, и да не вни́ дут в пра́ вду Твою́. 29Да потребя́ тся от кни́ ги живы́ х и с пра́ ведными да не напи́ шутся. 30Ни́ щ и бо́ ляй е́ смь а́ з: спасе́ ние Твое́, Бо́ же, да прии́ мет мя́. 31Восхвалю́ и́ мя Бо́ га моего́ с пе́ снию, возвели́ чу Его́ во хвале́ нии: 32и уго́ дно бу́ дет Бо́ гу па́ че тельца́ ю́ на, ро́ ги износя́ ща и па́ знокти. 33Да у́ зрят ни́ щии и возвеселя́ тся: взы́ щите Бо́ га, и жива́ бу́ дет душа́ ва́ ша. 34Я́ ко услы́ ша убо́ гия Госпо́ дь и окова́ нныя Своя́ не уничижи́. 35Да восхва́ лят Его́ небеса́ и земля́, мо́ ре и вся́ живу́ щая в не́ м. 36Я́ ко Бо́ г спасе́ т Сио́ на, и сози́ ждутся гра́ ди Иуде́ йстии, и вселя́ тся та́ мо, и насле́ дят и́, 37и се́ мя рабо́ в Твои́ х уде́ ржит и́, и лю́ бящии и́ мя Твое́ вселя́ тся в не́ м.

" В конец, о изменшихся, псалом Давиду" Псалом можно разделить на части следующим образом: 1. Просительная молитва и мольба: 2-6; 2. Прошение и вторая мольба: 7-13. 3. Прошения и молитвенные пожелания: 14-19; 4. Возобновленная мольба: 20-22;

5. Прошение о Божественном суде над врагами: 23-30; 6. Похвала Богу: 31-37.

Вероятнее всего, что данный псалом написан Давидом по поводу совокупности всех гонений, испытанных Давидом от Саула. Можно также предположить, что псалом написан во время самого гонения. Обстоятельства гонений от Саула возбудили дух псалмопевца к просительной молитве, сходной в общих чертах с псалмом 21.

Е. Зигабен говорит: " Этот псалом надписан " в конец", потому что имеет в виду конец и исполнение содержащихся в нем пророчеств; далее: " о изменшихся", потому что упоминает о перевороте и изменении дел". По словам блаженного Феодорита, псалом составлен " от лица порабощенного в Вавилоне еврейского народа, судьба которого после изменилась. Ибо бывшие рабами сделались свободными и, вместо чужой страны, стали жить в своем отечестве".

Святители Кирилл и Афанасий Александрийские говорят, что " сей псалом содержит молитву Христа от лица человечества". А блаженный Феодорит добавляет, что в нем содержится пророчество о страданиях Спасителя и за причинение их предызображается погибель иудеев. Особого внимания заслуживают 10 и 22 стихи. Ст. 10. " Яко ревность дому Твоего снеде мя". Эти слова псалмопевца исполнились, когда Господь Иисус Христос изгнал из храма продававших и покупавших в нем (Ин. 2, 15). Ревностью же пророк называет законное негодование за честь храма. " И поношение поносящих Ти нападоша на мя". Апостол Павел относит эти слова к Иисусу Христу, говоря: " Ибо и Христос не Себе угождал, но, как написано: " злословия злословящих Тебя пали на Меня" (Рим. 15, 3). " Итак, - по словам Е. Зигабена, - Господь говорит к Отцу, что поношения и ругательства, которые язычники делали против Меня, Я почитал Своими; ибо язычники... смеялись над Тобою, как слабым, потому что от одного только иудейского рода Ты получаешь честь и служение, как Богу, почему Я и распространял веру и богопознание между всеми народами". Ст. 22: " И даша в снедь мою желчь, и в жажду мою напоиша мя оцта". Иоанн Богослов пишет: " После того Иисус, зная, что уже все совершилось, да сбудется Писание, говорит: жажду. Тут стоял сосуд, полный уксуса. Воины, напоив уксусом губку и наложив на иссоп, поднесли к устам Его" (Ин. 19, 28-29). В данном месте Евангелист сослался на слова Давида, наименовав их " Писанием". Об исполнение этого пророчества Давида на Иисусе Христе говорят и другие Евангелисты (Мф. 27, 34; Мк. 15, 36). А Е. Зигабен как бы уточняет, что " настоящее Давидово пророчество говорит, что желчь давали Ему в пищу Его, а уксус - в питье Его".


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.005 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал