Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Урок № 14 Обр мистецтво 6 клас
Тема. Образ у портреті. Мета: 1, Актуалізувати знання про поняття «художній образ», «портрет», основні пропорції та особливості побудови портрета; ознайомити з поняттями «анфас», «профіль», навчити передавати чоловічий образ. 2. Розвивати окомір, образне мислення, зорову й емоційну пам'ять. 3. Виховувати взаєморозуміння, формувати естетичний смак, прищеплювати акуратність, активізувати творчу ініціативу учнів. Обладнання: матеріали: простий олівець, фарби, альбом з шаблонами; літературний ряд: легенда про султана.
Хід уроку
I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда за запитаннями. — Які художні образи може передавати художник7 — Що таке портрет? — Які види портретів ви знаєте? — Які канони створили майстри епохи Відродження? — Від чого залежить схожість портрета з натурою? — Яких правил необхідно дотримуватися художникові під час створення портрета? III. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо передати чоловічий образ. Я процитую частину листа І. Рєпіна до І. Кримського, в якому він пише: «Наше завдання — зміст. Обличчя, душа людини, драма життя, враження від природи, її життя й зміст. дух історії — ось наші теми, як мені здається; фарои — наше знаряддя, вони повинні виражати наші думки, колорит наш — не витончені плями, вони повинні передавати нам настрій картини, її душу, вони повинні захопити всього глядача, як акорд у музиці». IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Працюючи над портретом, художник замислюється над тим, який обрати ракурс. Існують три основних різновиди ракурсу: — профіль (зображення голови збоку); — анфас (зображення голови спереду); — три чверті (зображення голови в положенні середньому між положеннями профіль і анфас). — Що впливає на вибір того або іншого ракурсу? Художники віддають перевагу тому ракурсу, що допомагає їм виявити й підкреслити особливі прикмети моделі. Трапляється, художникові доводиться приховати якийсь недолік, і тоді йому доводиться обирати такий ракурс, за якого недолік практично непомітний. Послухайте давню легенду, яка розповідає про талановитого художника. Легенда про султана ...Давним - давно якийсь султан захотів мати свій портрет. А був той правитель сліпий на одне око. Написати портрет взялися чимало художників: султан пообіцяв за це велику винагороду. О, наївні! Вони думали, що достатньо лише майстерності, щоб догодити замовникові. Як жорстоко вони помилялися! Уже перший портрет вийшов чудовим і як дві краплі води схожим на султана — аж до чорної пов'язки на невидющому оці. Художник уже потирав руки у передчутті винагороди. На превеликий його подив султан, побачивши портрет, заволав: — Ти знущаєшся надімною, знущаєшся з мого каліцтва! — закричав він. — Агов, варто! Відтяти йому голову! Після цього бажаючих написати портрет одразу ж поменшало. Аж ось ще один божевільний зважився ризикнути головою, і робота закипіла. Художник трудився не покладаючи рук і незабаром завершив портрет. Сам автор був дуже ним задоволений і вважав, що нагорода вже в нього в кишені. Адже султан вийшов дуже схожим і до того ж видющим на обидва ока. Але, на превеликий подив оточуючих, султан розлютився ще більше. — І ти знущаєшся?! — кричав він і тупотів ногами. — У мене одне око, і всі це знають, а ти намалював два. Агов, варто! Відтяти йому голову! Бажаючих написати портрет як вітром здуло. Подумай сам, чи можлива справа — догодити такому примхливому замовникові? Але минув деякий час, і новий сміливець постукав у ворота палацу. — Схаменися, — вмовляли Його друзі. — Справа зовсім безнадійна. Хіба тобі не шкода свого молодого життя? Або в тебе є ще одна голова? Але відмовити його не змогли. Незабаром портрет був готовий. Усі з нетерпінням чекали, що скаже замовник цього разу. Султан глянув на портрет і... залишився ним дуже задоволений. Він винагородив художника утричі. І не стільки за майстерність, у якій той не перевершував своїх побратимів, скільки за кмітливість і розум. Як же вийшов із становища художник? Як живописцеві вдалося зробити так, що не довелося ні брехати, ні оголювати жорстоку правду? Він намалював султана в профіль. Але, крім правильного ракурсу, дуже важливо передати міміку обличчя, щоб виразити відповідний настрій. (Виконання тренувальних вправ в альбомі з шаблонами на с. 36.) Використовуючи знання про канони й ракурси, сьогодні на уроці ви спробуєте зобразити чоловічий образ — образ свого друга. V. Практична робота У ході роботи вчитель проводить поточний інструктаж, активізує творчу ініціативу учнів. Допомагає дібрати кольори для зображення обличчя, нагадує про заповнення простору навколо портрета. VI. Завершення уроку Демонстрація кращих дитячих робіт. Завдання на наступний урок: підготувати розповідь про народні свята.
Урок № 14 Обр мист 2 клас Тема. Аплікація Янголятко Мета: вчити учнів правильно, виразно читати поетичні твори; збагачувати словниковий запас учнів; навчити дітей виготовляти декоративну листівку «Янголятко»;
ХІД УРОКУ 5. Хвилинка поезії.
|