Южный Ильдар 4 страница
Так відбувся гершвінський діалог класичних і джазових засобів музичної виразності. І назвали його симфоджаз. А Джорджа Гершвіна - його родоначальником. Симфоджаз - це напрям симфонічної музики, що органічно поєднує характерні риси європейського симфонізму із джазовими виконавськими елементами.
Перегляд м/ф «Фантазія 2000»
А як тобі діалог симфоджазу з анімацією? Зверніть увагу на шедевр студії Волта Діснея під назвою «Фантазія 2000»! Отже - «музичний калейдоскоп Америки» очима мультиплікаторів! М/ф «Фантазія 2000»
Робота над піснею «Ласкаво просимо»
Ти знаєш мені в цьому багатонаціональному американському киплячому казані дечого бракує! и її знайдемо у пісні Ігоря Білозіра «Ласкаво просимо». І розучимо її до кінця!
Караоке. «Ласкаво просимо»
«Ласкаво просимо» Сл. В. Крищенка, муз. І. Білозіра
Співаємо з зірками
«Ласкаво просимо» у вик.Оксана Білозір
Тестове завдання 1 Оберіть правильну відповідь. Як називається напрям симфонічної музики, що органічно поєднує характерні риси європейського симфонізму із джазовими виконавськими елементами? Симфоджаз Євроджаз Джаз-класік Симфоблюз
Тестове завдання 2 Позначте всі правильні твердження: Музика «Рапсодії в блюзових тонах» поєднала неприборкану силу і красу джазу з чітким устроєм високих і благородних форм класичного симфонізму У «Рапсодії в блюзових тонах» джазові елементи були підняті на новий, більш високий рівень і ввійшли рівноправним доданком у світ симфонічної музики У «Рапсодії в блюзових тонах» Гершвін з’єднав «вузами законного шлюбу» кращі риси джазу з класичними традиціями симфонічної музики
Тестове завдання 3 Закінчіть речення: «Вокальний або інструментальний музичний твір у довільній формі, фантазія на народні пісенні й танцювальні теми називається» Рапсодією Концертом для фортепіано з оркестром Симфонією Блюзом
Тестове завдання 4 Закінчіть речення: «У опері «Поргі та Бесс» Гершвін поєднав…» Звучання симфонічного та народного оркестрів Класичну форму опери та величні хорові спіричуелси, ліричні блюзи, джазові мелодії, ритми Симфонію і джаз Класичну форму рапсодії та імпровізаційність основних тем
Підсумки уроку
Сам Джордж Гершвін казав: «Я вірю, що джаз може стати основою серйозних симфонічних творів, які містять у собі непересічні цінності». А підтвердив він це своїми «симфоджазовими» творами. Друзі, слухайте музику і відкривайте для себе нове!
Урок №23. Діалог з богемою
Мета:
Тип уроку:
ХІД УРОКУ
Обладнання:
Вступ
Богема — це узагальнена назва людей, які присвятили себе творчості у різних видах мистецтва й обрали вільний спосіб життя, що відрізняється від унормованих суспільних відносин А мені здається, що богемне життя це передусім праця, коло однодумців, епатажна поведінка… То таке життя називається богемним? Так, адже богема — це узагальнена назва людей, які присвятили себе творчості у різних видах мистецтва й обрали вільний спосіб життя, що відрізняється від унормованих суспільних відносин. Ага, то ти хочеш розповісти нам про життя богеми? Захоплюючу історію з життя богеми, яка втілена у мелодійному і легковажному жанрі оперети.
Відомості про оперету
Оперета - музично-драматичний комедійний твір, здебільшого розважального характеру, в якому спів і танок поєднуються з розмовним діалогом. Оперета народилася з комічної опери, цей жанр був дуже популярний в Італії та Франції в XVI—XVIII століттях. Та на відміну від опери, музика оперети має переважно популярний, пісенно-танцювальний характер. Музична мова оперети пов'язана з інтонаціями побутової музики та музичної естради. Важливою рисою оперети є також велика частка розмовних діалогів в дії.
У XVII—XVIII століттях оперетами називали невеликі опери. Як самостійний музичний жанр оперета визначилась у середині XIX століття у Франції. Там вона набула яскраво вираженої пародійно-сатиричної спрямованості, зокрема у творчості композитора Ж. Оффенбаха, якого називають засновником цього жанру. Нового злету в своєму розвитку жанр оперети набув в Австрії. У творчості композиторів Ф. Зуппе, К. Міллекера та, особливо — Й. Штрауса оперета «пом'якшила» свій характер, змінивши його з пародійно-сатиричного на лірично-комедійний, і стала по суті розважальною музичною мелодрамою. Високої художньої цінності австрійській (віденській) опереті надала музика, щедро збагачена віденським вальсом поряд з маршем, полькою, мазуркою, галопом, чардашем. На початку XX століття австрійська оперета набула більш драматичного та, водночас, чуттєво-сентиментального характеру. Такий напрямок почали називати «неовіденською оперетою». Її представники — Едмунд Ейслер, Франц Легар, Імре Кальман та інші.
Розповідь про оперету «Фіалка Мортмартра» І. Кальмана
Всі знають, що Монмартр – найвідоміша вулиця Парижу, на якій облаштовували свої студії та майстерні поети, музиканти, художники. Ось, де справжня Богема! Цій вулиці присвячено чимало творів мистецтв. Французький драматург Мюрже написав п'єсу «Богема», а італійський композитор Джакомо Пучіні створив однойменну оперу. Цей самий сюжет лежить в основі оперети Імре Кальмана «Фіалка Монмартру». Саме тому сучасники називали Імре Кальмана «Пуччіні в опереті», а «Фіалку Монмартру» вважали оперетковим варіантом «Богеми».
В основі сюжету твору — життя талановитих, але бідних молодих артистів «богеми»: поетів, художників, музикантів, які мешкають у бідному кварталі Парижа. Серед дійових осіб — художник Рауль Делакруа, поет Анрі Мюрже, композитор Марсель Ерве. У певній мірі твір є автобіографічним, адже в героях оперети можна впізнати видатних митців і близьке оточення композитора. Незважаючи на те, що за жанром «Фіалка Монмартру» є музичною комедією, композитор зобразив у ній драму нерозділеного кохання. Лише у фіналі твору замість трагічної (як в опері Пуччіні) наступає традиційна для оперети щаслива розв'язка.
Пропоную уявити себе героями оперети на веселому щорічному святі художників на Монмартрі. Усі присутні на цьому святі — в комедійних масках і фантастичному одязі — веселяться від душі, сміються й танцюють. А розкішно одягнена Мадлен співає блискучу, віртуозну «Карамболіну». Послухаймо цю знамениту пісню.
Перегляд відео. І. Кальман. Оперета «Фіалка Монмартру». «Карамболіна»
Імре Кальман Оперета «Фіалка Монмартру». «Карамболіна» з II дії
Аналіз прослуханого твору. Творче завдання
Який настрій створило у Вас таке спілкування з богемою? Яким Ви уявили собі богемний світ?
Музика «Фіалки Монмартру» вирізняється свіжістю і чарівністю мелодій, ефектністю, шиком і блиском. За характером музики ця оперета наближається до жанру ліричної опери.
Придумайте власний сюжет (лібрето) про богему для створення оперети
Учнівський проект: «Цікаві факти з життя відомих музикантів»
Розповідь про І. Кальмана
«Угорський геній оперети», - так називають найвидатнішу постать в історії цього жанру — композитора Імре Кальмана. Кращі творіння композитора складають золотий фонд репертуару багатьох театрів світу. Найвідоміші його оперети – «Сільва», «Маріца», «Принцеса цирку», «Фіалка Монмартру» - яскраво емоційні, ліричні, сповнені щирих, палких почуттів та блискучого гумору. Величезну популярність і любов глядачів завоювали мелодії цих оперет.
Народився Імре Кальман у 1882 році в невеличкому селі на узбережжі озера Балатон — природної «перлини» Угорщини. З 10 років він проживав у Будапешті, навчаючись спочатку в гімназії, потім на юридичному факультеті університету і, нарешті, в музичній академії. Першими творами Імре Кальмана були: симфонічна поема, вокальні та інструментальні твори. Переїзд композитора до Відня спричинив захоплення жанром оперети, там було створено найвідоміші з них: «Циган-прем'єр», «Королева чардашу» («Сільва»), «Голландочка», «Маріца», «Принцеса цирку», «Фіалка Монмартру» та інші. Творчість Імре Кальмана в жанрі оперети (їх у композитора 20) вирізняється драматизмом сюжетів, емоційністю та сентиментальністю образів, яскравими мелодіями і високим професіоналізмом. На початку XX століття Кальмана називали одним із кращих представників цього жанру.
Демонстрація пісні «Чом ти не прийшов»
Сьогодні на Монмартрі можна почути голоси з усього світу. Туристи, відвідуючи це богемне місце, пропонують один одному свої народні пісні. Ті, хто знають, підспівують. А ті, хто не знає, підтримують елементарним супроводом, плескаючи, танцюючи. Справляється враження великого концерту народних пісень. Якщо б ви опинились на Монмартрі, яку українську народну пісню Ви б заспівали для оточуючих?
Відверто кажучи, я розгублена – адже в нас так багато гарних народних пісень. Я просто впевнений, що українську народну пісню «Чом ти не прийшов» співатиме весь Монмартр! Але спочатку послухаємо і вивчимо її. «Чом ти не прийшов» Укр. нар. пісня
Робота над піснею «Чом ти не прийшов»
Під час розучування пісні зверніть увагу на фразування та дихання під час співу.
Тестове завдання 1 Оберіть з перерахованих - авторів оперет: Ж. Оффенбах, Й. Штраус, Ф. Легар, І. Кальман К. Монтеверді, Дж. Верді, Дж.Пуччіні
Тестове завдання 2 Закінчіть речення: «Музично-драматичний комедійний твір, здебільш розважального характеру, в якому спів і танок поєднуються з розмовним діалогом, називається..» Оперою Оперетою Балетом Комедією
Тестове завдання 3 Які оперети належать перу Імре Кальмана? «Сільва» «Маріца» «Принцеса цирку» «Фіалка Монмартру» «Біла акація»
Тестове завдання 4 Позначте всі правильні твердження. Що означає поняття «богема»? Узагальнена назва людей, які присвятили себе творчості у різних видах мистецтва Митці вільного способу життя, що відрізняється від унормованих суспільних відносин Працівники церкви Жителі паризького Монмартру
Підсумки уроку
Музика Паризької богеми мені симпатична! Фіалки Монмартру розквітнули і в моїй душі… Оскільки ж це було не справжнє вільне, бідне, голодне богемне життя, а його красивий мистецький аналог, … То нам залишається одна малесенька дрібничка. З’їздити на Монмартр і побачити все на власні очі!
Урок №24. Діалог з епохою оптимізму
Мета:
Тип уроку:
ХІД УРОКУ
Обладнання:
Вступ
Нам песня строить и жить помогает, Она, как друг, и зовет, и ведет, И тот, кто с песней по жизни шагает, Тот никогда и нигде не пропадет.
Як називається кінофільм? Які актори грають? Чия музика звучить у фільмі?
Ми переглянули фрагмент кінофільму 1934 року «Веселі хлоп’ята». Це весела музична історія про кумедні пригоди талановитого пастуха-музиканта Кості Потєхіна і хатню робітницю Анюту. Простодушного Костю помилково прийняли за модного гастролера-музиканта. Ох і наробив справ Костя через цю помилку. Головне те, що він зміг зробити сенсацію в одеському мюзік-холі – він став диригентом джазового оркестру, а хатня працівниця Анюта – співачкою. Головні ролі у музичній комедії зіграли Любов Орлова та Леонід Утьосов. Своїм успіхом кінострічка завдячує музиці Ісака Дунаєвського. А виконував її джаз-оркестр під керівництвом Леоніда Осиповича Утьосова, виконавця ролі Кості Потєхіна. Саме після цієї стрічки до композитора прийшло справжнє всенародне визнання. І саме з оптимістичною музикою цього композитора ми поведемо сьогодні діалог.
Розповідь про І. Дунаєвського
Творчість Ісака Осиповича Дунаєвського започаткувала розвиток радянського «пісенного» жанру. Радянська пісня з самого початку була призначена стати музикою мільйонів окрилених сердець. Вона не була музикою танцювальних залів, ані нічних клубів. Її сцена - широка світла вулиця й великий святковий майдан. І пісня вийшла на вулиці просто з екранів кінотеатрів, де здійснювала тріумфальну ходу перша радянська музична комедія «Веселі хлоп'ята». Надзвичайно світлі, радісні за своїм звучанням мелодії, пружний, вольовий ритм – такими є ознаки пісенної творчості композитора. Старші покоління пам’ятають пісні Дунаєвського «Летіть, голуби!», «Шкільний вальс», «Яким ти був», «Ой, цвіте калина» та ін. Та не лише авторством пісень прославився Ісак Дунаєвський. Його ще називають засновником радянської оперети. На розвиток цього жанру вплинули перші радянські музичні кінокомедії: «Веселі хлоп’ята», «Цирк», «Волга - Волга», «Світлий шлях» тощо.
Однією з перших радянських оперет була оперета Ісака Дунаєвського «Женихи», створена в 1927 році. З того часу композитор ніколи не полишав цього жанру і створив загалом п’ятнадцять оперет. Найкращі оперети І. Дунаєвського — «Золота долина», «Вільний вітер», «Біла акація» — переважно твори лірико-романтичного напряму. Дунаєвський принципово відхиляв віденські традиції, зокрема мелодраматичні сюжети та чуттєву сентиментальність, тому перші оперети композитора — «Женихи», «Ножі» та «Мільйон терзань» були своєрідними пародіями на віденські опереткові сюжети. Під впливом кіномистецтва та масової пісні 30-х років склався особливий тип радянської оперети, що висвітлював нагальні події народного життя і соціальні проблеми того часу. Більшість сюжетів оперет Дунаєвського були побудовані виключно на темах сучасності, а музика відповідала стилю, інтонаціям та ритмам масової молодіжної пісні.
Розповідь про оперету «Біла акація» І. Дунаєвського
Оперета «Біла акація» — останній, незакінчений твір Ісака Дунаєвського, роботу над яким завершив композитор Кирило Молчанов. Вона насичена яскравою захоплюючою музикою. Композитор прагнув створити легку, барвисту ліричну комедію, в якій герої — звичайні люди, які працюють, кохають, страждають, веселяться. Вони закохані у море, в свою професію, у рідне місто Одесу. Дія відбувається у 50-х роках XX століття в Одесі. Китобійна флотилія вирушає в далеке плавання на промисел. Рідні, друзі та кохані проводжають моряків. Капітан флотилії, красень Костянтин Купріянов, залишає на березі наречену Ларису, дівчину досить ефектну зовні, але неглибоку, хитру в душі. У Лариси є інший кавалер - Яшка-Буксир, принадливий одеський шахрай.За Костею ж таємно зітхає зовсім юна дівчина, «морська дочка» Тоня Чумакова. Вона по-справжньому любить героя-моряка, любить настільки безкорисливо і глибоко, що зважується на обман. В той час, коли флагманський корабель Кості потерпає від шторму, Тоня посилає радіограму від імені Лариси. Усі свої почуття вона вкладає у слова любові, підписуючись чужим ім'ям. Повернувшись додому Костянтин довідався, хто автор радіограми, що так його схвилювала, і звичайно ж зміг зробити правильний вибір.
Перегляд фрагменту фільму-оперети «Біла акація». Сцена Лариси з кавалерами
Пропоную познайомитися з героїнею оперети Ларисою. Переглянемо дотепну сцену невдалого знайомства героїні із залицяльниками. Ісак Дунаєвський Оперета «Біла акація». Сцена Лариси з кавалерами
Слухання. І. Дунаєвський. «Пісня про Одесу» з оперети «Біла акація»
Сьогодні оперета «Біла акація» практично забута, а її назва вже ні про що не говорить нинішньому поколінню. Давно немає китобоїв. Немає тієї особливої атмосфери, коли Одеса зустрічала і проводжала героїв Антарктики. Та й місто змінилось… Але щось таки залишилося і не втратило своєї цінності по сьогоднішній день. Саме такою виявилась «Пісня про Одесу», яка звучить на початку оперети у виконанні головної героїні Тоні Чумакової. У рамках оперети це була лише пісня, яка пояснювала ті чи інші вчинки героїв постановки. Але в цих рамках їй стало тісно і «Пісню про Одесу» заспівали на концертних площах… Її наспівували на вулицях, на дружніх застіллях. Її мелодію почали відбивати «Одеські куранти» на Приморському бульварі... Послухаємо знамениту «Пісню про Одесу». Ісак Дунаєвський Оперета «Біла акація». Пісня Тоні («Пісня про Одесу»)
Аналіз прослуханого твору
Охарактеризуйте образи і звучання фрагментів з оперети «Біла акація» Чи близькі нашим сучасникам образи оперети І.Дунаєвського? Доведи власну думку
У клопіткому сьогоденні «Біла акація» скоріш нагадує казку з хепі-ендом. Адже завжди хочеться вірити у щось світле, ідеальне. Яким би не був світ, душа все одно прагнутиме чистої і легкої мелодії, добрих почуттів, людяності, оптимізму, віри у щось казкове. Оперета «Біла акація» і є саме такою казкою...
Робота над піснею
Світлу тему кохання підтримує також і ліричний діалог у пісні «Чом ти не прийшов». Пропоную спочатку довчити пісню. Потім - розділіться на дві групи виконавців: дівчат та хлопців, і проспівайте цей ліричний пісенний діалог
Караоке «Чом ти не прийшов» Українська народна пісня
Співаємо з зірками
У попередніх класах ми неодноразово чули пісні у виконанні Тріо Мареничів. Цей колектив поновив традиції ліричної естрадної пісні, пісні-романсу. В їх репертуарі є й обробки українських народних пісень. Заспіваємо пісню «Чом ти не прийшов» разом із Валерієм Мареничем. Валерій Маренич «Чом ти не прийшов» Українська народна пісня
Тестове завдання 1 Позначте музичні кінокомедії, музика яких належить І. Дунаєвському: «Веселі хлоп’ята» «Цирк» «Волга - Волга» «Мері Попінс» «Весілля у Малинівці»
Тестове завдання 2 Позначте всі правильні твердження: Творчість І. Дунаєвського започаткувала розвиток вітчизняної пісні-маршу, пісні-лозунгу, пісні-плакату Творчість І. Дунаєвського започаткувала розвиток вітчизняної оперети Творчість І. Дунаєвського започаткувала розвиток вітчизняної симфонії Творчість І. Дунаєвського започаткувала розвиток вітчизняної ораторії
Тестове завдання 3 Які з перерахованих пісень написав І. Дунаєвський «Пісня про Одесу» «Шкільний вальс» «Катюша» «Темна ніч» «Шаланди повні кефалі»
Тестове завдання 4 Закінчіть речення: «Світлі, радісні за звучанням мелодії, пружний, вольовий ритм – ознаки пісенної творчості…» В. Івасюка І. Дунаєвського Л. Грабовського С. Прокоф’єва
Підсумки уроку
Не дарма ж кажуть, що оптимістичні пісні допомагають жити. Наприклад сьогоднішній діалог з Ісаком Дунаєвським довів, що обрати правильну дівчину в правильному місті допомагає правильна музика! Отже головне перед усе обирати правильне мистецтво, а життя підтягнеться!
Урок №25. Діалог із пам’яттю
Мета:
Тип уроку:
ХІД УРОКУ
Обладнання:
Вступ
Один відомий авангардист сказав, що Музику потрібно не стільки слухати, скільки занурюватися в неї. І тоді ми відчуємо саму пульсацію життя, подих Всесвіту… Давайте спробуємо відчути пульсацію життя в музиці відомих вам авангардистів -Альфреда Шнітке, Леоніда Грабовського та Валентина Сильвестрова. Ви вже знайомі з деякими творами цих композиторів… Тож спробуйте їх пригадати і узгодити назви творів та їх авторів. А. Шнітке «Тихі пісні» Л. Грабовський «Сюїта в старовинному стилі» В. Сильвестров «Симфонічні фрески» Узгодьте назви творів та їх авторів Чим Вам запам'яталися, вразили ці твори? Що об’єднує цих митців?
Цих композиторів називають авангардистами, тобто новаторами. Їхня творчість сформувалась у 60-ті роки ХХ століття і одразу привернула увагу слухачів своєю несхожістю на традиційну музику. Новаторські ідеї авангардистів полягали у пошуках оновлення композиційної техніки і традиційних музичних засобів виразності. Український композитор Валентин Сильвестров вважав, що музика має звучати всередині свідомості, обережно торкатись пам'яті слухача, неначе пам'ять слухача співає цю музику.
Отже, виходить, що в процесі сприйняття музики слухач вступає у діалог не з епохою, не з композитором, а із самим собою…? Принаймні так вважає Валентин Сильвестров, і сьогодні ми поспілкуємося саме з його музикою. А точніше – з власною пам’яттю під музику Сильвестрова.
Розповідь про «Кіч-музику» В. Сильвестрова
У 1977 році Валентин Сильвестров створив п’ятичастинний фортепіанний цикл під назвою «Кіч-музика». Слово «кіч», на мою думку, має якийсь іронічний відтінок. Автор трактує це слово як щось «слабке, відкинуте, невдале»… Тобто ця музика є невдалою, професійно слабкою? І так автор називає власну музику? В цьому власне і є - іронія, жаль, відстороненість. Насправді, це гра, це тільки стилізація під простувату музику…яку нібито пригадує сам слухач! Прочитаємо авторські ремарки до виконання «Кіч-музики»: «Грати дуже тихо (рр) і гранично тихо (ррр), ніби здалека. Мелодію виділяти обережно, грати її якнайближче до акомпанементу! Грати дуже ніжним, інтимним тоном, ніби обережно доторкаючись музикою до пам'яті слухача, щоб музика звучала всередині свідомості, наче пам'ять слухача сама співає цю музику». Послухаємо «Кіч-музику» Валентина Сильвестрова. пригадаємо те, що пропонує нам пригадати автор…
Слухання. В. Сильвестров. «Кіч-музика»
Валентин Сильвестров «Кіч-музика»
Аналіз прослуханого твору
Які спогади звучали у Вашій свідомості разом з «Кіч-музикою»? Які слова-характеристики найбільше підходять цій музиці? Напруження тиші й ніжності Чуттєвість й зовнішня сентиментальність Ніжність, прозорість, тремтливість Ясність, романтичність, спокій Чи є спільні риси між «Сюїтою в старовинному стилі» А.Шнітке та «Кіч-музикою» В.Сильвестрова? Якщо так, то в чому вони полягають? Ознаки якого мистецького стилю — класицизму чи романтизму є відчутними у «Кіч-музиці»? Обґрунтуйте свою думку.
Розповідь про В. Сильвестрова
Валентин Сильвестров — один із найвизначніших представників сучасної української музики, лауреат багатьох міжнародних премій та конкурсів. Початкову музичну освіту композитор отримав в Київській вечірній музичній школі, а продовжив у Київській консерваторії в класі професора Бориса Лятошинського. По здобутті диплома - багато років викладав у різних музичних школах Києва. Сьогодні Сильвестров - вільний композитор, живе головним чином у Києві. Сильвестрова вважають одним з провідних представників «Київського авангарду» - творчої групи, що стала відомою та жорстоко критикованою на початку 60-их років. Спробувавши традиційні техніки авангарду, композитор згодом відмовився від них та створив свій власний стиль, який назвав «мета-музикою» (чи метафоричною музикою). «... Я зробив спроби будувати форму як мелодію, сповнити весь її шлях не тільки логічною, але й мелодичною напругою», — писав В.Сильвестров. Наскрізна мелодизація – одна з найхарактерніших ознак творчого стилю композитора. Витонченість музичної мови, краса втілених композитором найпростіших, але значущих музичних думок поставили Валентина Сильвестрова на п'єдестал лірика сучасної української класики.
Ти тільки вслухайся – «сучасний класик» – це звучить якось дивно. А ти вслухайся в музику Валентина Сильвестрова і це визначення стане зрозумілішим. Адже його музика не розрахована на елементарне сприйняття, вона вимагає справжньої слухацької співтворчості. Ідеальним слухачем, на думку композитора, є такий, що розуміє сутність часу, в якому живе. Відповідно роль видатних композиторів він вбачає в тому, щоб «проспівати» мову епохи подібно Моцарту, наново відкриваючи її у кожному творі.
Перегляд фрагменту к/ф
Творчість Валентина Сильвестрова поширюється, в основному, на жанри симфонічної, камерно-інструментальної, фортепіанної, хорової та вокальної музики. Композитор як ніхто інший відчуває пульс епохи. Він – автор багатьох естрадних пісень, музики для дітей, плідно співпрацює із кінематографом. Пропонуємо послухати музику Сильвестра до відомих кінострічок.
Караоке. «Надії крихітний оркестрик»
Пропоную пригадати раніше вивчені пісні. «Надії крихітний оркестрик» Сл. і муз. Б.Окуджави
Караоке. «Хуртовина» «Хуртовина» Сл. М. Сингаївського, муз. М. Катричка
Караоке. «Ласкаво просимо» «Ласкаво просимо» Сл. В. Крищенка, муз. І. Білозіра
Караоке. «Чом ти не прийшов» «Чом ти не прийшов» Українська народна пісня
Тестове завдання 1 Позначте правильне твердження: Наскрізна мелодизація — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова Тиха музика — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова Яскрава інструментовка — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова
Тестове завдання 2 Закінчіть речення: «Спільні риси між «Сюїтою в старовинному стилі» А.Шнітке та «Кіч-музикою» В.Сильвестрова полягають у…» Стилізації Симфонізації Драматизації Поліфонізації
Тестове завдання 3 Позначте правильну відповідь: Як пояснює Сильвестров слово «кіч» у назві свого твору? як слабке, відкинуте, невдале як показне, крикливе як філософське як яскраво-зображальне
Тестове завдання 4 Позначте правильні відповіді: Кого називають авангардистами? Митців, у творчості яких простежуються новаторські ідеї щодо втілення образного змісту Митців, що оновлюють техніки створення музики і традиційні музично-виразові засоби Митців, у творчості яких переважають класичні традиції втілення образного змісту
Підсумки уроку За словами одного з слухачів: «Музика стелеться і в'яне, залишається лише спогад - тонкий аромат, легкий подув. І кожного охоплює почуття чекання давно минулих подій...» Дивна річ виходить. Нібито спілкувалися із пам’яттю, згадували те, що було, а виявилося, говорили про дуже сучасні речі. Можливо ми таки стали ідеальними слухачами музики, які розуміють сутність часу, в якому живуть?
Урок №26. Музичні діалоги
Мета:
Тип уроку: урок-вікторина
ХІД УРОКУ
Обладнання:
Вступ
Ми спілкувалися із стількома композиторами… А як на рахунок того, щоб усі вивчені твори об’єднати у таку собі концертну програму? Нормально! Але для початку варто пригадати усі наші музичні діалоги. І там є, що пригадувати!.. Адже їх було немало – з історією, міфологією…Літературою, казкою…З різними народами та країнами… Пане продюсере, пропоную розпочати підготовку до концертної програми!. Тобто теоретичну та музичну вікторини. Починаймо!
Теоретична вікторина «Музичний діалог»
Назвіть композитора та твір, з якими ми спілкувались на тему……«Барвистий світ східних казок». Микола Римський-Корсаков Симфонічна сюїта «Шехеразада»
З чиєю музикою ми переживали «шекспірівські трагедії»? Сергій Прокоф'єв Балет «Ромео і Джульєтта»
Чия музика закликала до боротьби за мир? Леонід Грабовський «Симфонічні фрески»
У чиїй музиці ми зустрічались із міфологічними образами? Ріхард Вагнер Опера «Валькірія» «Політ валькірій»
Який діалог розхвилював нас «зіткненням чистоти, благородства, безкорисливої любові з цинічним світом егоїзму, зла й несправедливості»? Джузепе Верді Опера «Ріголетто»
Спілкування з якою музикою розкрило перед нами метушливий світ американського міста? Джордж Гершвін «Рапсодія в блюзових тонах»
Хто познайомив нас із паризькою богемою? Імре Кальман Оперета «Фіалка Монмартра»
Чия музика вселяє оптимізм, добрі почуття, людяність? Ісак Дунаєвський Оперета «Біла акація»
Яка музика додала нам ніжності, ясності, спокою? Валентин Сильвестров «Кіч-музика»
|