Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Адамның игі-салиқалы амалды дүниелік игіліктерге қол жеткізуі үшін істеуі көпқұдайшылықтың көрінісі екені туралы






Аллаһ Тағ ала былай деді:

م َ ن ْ ك َ ا ن َ ي ُ ر ِ ي د ُ ا ل ْ ح َ ي َ ا ة َ ا ل د ّ ُ ن ْ ي َ ا و َ ز ِ ي ن َ ت َ ه َ ا ن ُ و َ ف ِ ّ إ ِ ل َ ي ْ ه ِ م ْ أ َ ع ْ م َ ا ل َ ه ُ م ْ ف ِ ي ه َ ا و َ ه ُ م ْ ف ِ ي ه َ ا ل ا ي ُ ب ْ خ َ س ُ و ن َ (١ ٥)أ ُ و ل َ ئ ِ ك َ ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ ل َ ي ْ س َ ل َ ه ُ م ْ ف ِ ي ا ل آ خ ِ ر َ ة ِ إ ِ ل ا ا ل ن ّ َ ا ر ُ و َ ح َ ب ِ ط َ م َ ا ص َ ن َ ع ُ و ا ف ِ ي ه َ ا و َ ب َ ا ط ِ ل ٌ م َ ا ك َ ا ن ُ و ا ي َ ع ْ م َ ل ُ و ن َ (١ ٦)

«Кім дү ние тіршілігін ә рі оның зейнетін қ аласа, дү ниеде олардың ең бектерін толық береміз; сондай-ақ олар кемшілікке ұ шыратылмайды. Оларғ а Ақ ыретте (Тозақ) отынан басқ а еш нә рсе жоқ. Бұ л дү ниеде жасағ ан тырысулары зая кетті, ә рі амалдары пайдасыз» («Худ» сү ресі, 15-16 аяттар)».

 

Тараудың «Бірқ ұ дайшылық Кітабына» сә йкестілігі:

Бұ л тарауда дү ниелік ә лдебір игіліктер ү шін жасалғ ан ізгі-салиқ алы амалдар кө пқ ұ дайшылық болып табылатынына, таухидтің толық тығ ына қ айшы келетініне ә рі амалдарды зая ететініне нұ сқ ау бар. Ә рі осы тарау мен одан алдың ғ ы тараудың айырмашылығ ы – бұ л тарауда салиқ алы амалдарды бұ л дү ние ү шін істейтін адамның жағ дайы тү сіндіріледі. Ал жоғ арыда сө з етілген рияғ а келер болсақ, онда адам ізгі амалдарды тек ө згелердің мақ тауына қ ол жеткізу ү шін істейді.

 

Бұ л екі аят ө зінің амалдарымен осы дү ниенің игіліктерін қ алайтын адамның ү кімін жә не оның бұ л дү ние мен Ақ ыреттегі соң ы қ алай болатынын тү сіндіреді.

 

1. Аятта ширк амалдарды зая ететініне, ә рі игі амалдармен осы дү ниенің игіліктері мен оның зейнеттеріне қ ол жеткізуді қ алау осы амалдарды жойып жіберетініне нұ сқ айды.

2. Аятта Аллаһ Тағ ала кә пірге жә не ө зінің амалдары ү шін осы дү ниені алуды қ алайтынғ а осы дү ниеде сұ рағ анын беретініне, ә рі Ақ ыретте оның сый-сауап берілетін ешбір игі амалы болмайтынына нұ сқ айды.

3. Аятта Ақ ыреттің игі амалдары арқ ылы осы дү ниенің игіліктеріне қ ол жеткізуді қ алайтынғ а ө те қ атал ескерту бар.

4. Аятта игі амалдарды Ақ ыретті қ алап істеуге ынталандыру бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Абу Хурайраның сө здерінен, оғ ан Аллаһ разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегені жеткізіледі: «Динардың қ ұ лына, дирхамның қ ұ лына жә не қ амистың қ ұ лына қ асірет болсын. Оғ ан (бұ л нә рселер) берілсе – риза болып жү реді, ал берілмесе – наразылық білдіреді. Оғ ан қ асірет болсын, ә рі оғ ан ауруы қ айта оралсын, ә рі оның денесіне қ адалғ ан тікенді суырып алатын адам табылмасын!

Аллаһ тың жолында атының жү генінен ұ станатын, ә рі егер оны барлаушылық қ а (қ ойса), барлаушылық қ а шығ атын, ал (ә скердің) арт жағ ына қ ойылса, арт жақ қ а баратын, ә рі егер ә лденені сұ раса, сұ рағ аны рұ қ сат етілмейтіндей (ө те кө нгіш), ал біреу ү шін ө тініш жасаса, ө тініші қ абылданбайтын, шашы ұ йпа-тұ йпа, аяғ ы шаң -шаң пенде шат-шадыман болсын» (ә л-Бухари, 2887).

 

Бұ л хадисте салиқ алы амалдарды осы дү ние ү шін істеуге сө гіс пен Ақ ырет ү шін істелетін амалдарды мақ тау келген.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте ізгі-салиқ алы амалдарды осы дү ние ү шін істеуді айыптау жә не Ақ ырет ү шін істелетін амалдарды мақ тау келген.

2. Хадисте кішіпейілділіктің артық шылығ ына нұ сқ алады.

3. Хадисте Аллаһ тың жолындағ ы жиһ адтың артық шылығ ына нұ сқ алады.

4. Хадисте лә ззаттар мен нә уетектіктің айыпталатынына, жә не ер адамның сипаттарында ержү ректілік пен кү ш-қ уаттың мақ талатынына нұ сқ ау бар, ө йткені бұ лар Аллаһ тың жолындағ ы жиһ адта қ уатты болуғ а кө мектеседі.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

ОТЫЗ СЕГІЗІНШІ ТАРАУ:

Алымдар мен билеушілерге олар Аллаһ тың хә лал еткен нә рселерін харам еткенде, немесе Оның харам еткен нә рселерін хә лал еткенде бағ ынатындар, соларды (ө здеріне) раббылар ететіні туралы

Ибн Аббас, оғ ан Аллаһ разы болсын, былай деді: “Мен сендердің бастарың а дә л қ азір аспаннан тастар келіп тү седі ме деп қ орқ амын! Мен: «Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) айтты», - десем, сендер: «Абу Бакр мен Умар былай деді», - дейсің дер”.

Тараудың «Бірқ ұ дайшылық Кітабына» сә йкестілігі:

Мойынсұ ну ғ ибадаттың бір тү рі болғ андық тан, автор, Аллаһ оны рахымына бө лесін, осы тарауда Қ асиетті ә рі Пә к Аллаһ Тағ аланы Оғ ан мойынсұ нуда жалғ ыз етудің міндетті болып табылатынына ә рі кү нә лі істе (Аллаһ қ а мойынсұ нбауда) ешкімге мойынсұ нуғ а болмайтынына назар бұ рды.

 

Бұ л асарда билеуші-ә мірлерге Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жолына қ айшы келетін нә рселерде мойынсұ нуғ а тыйым салынғ анына, сондай-ақ бұ л міндетті тү рде (Аллаһ тың) жазасын алып келуі мү мкін екеніне нұ сқ ау бар.

 

Асардан алынатын пайдалар:

1. Асарда Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) сө здерін кез-келген адамның сө зінен жоғ ары қ ою міндетті екеніне нұ сқ ау бар.

2. Асарда Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Сү ннетіне қ айшы келу адамның басына Аллаһ тың жазасын келтіретініне нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ахмад ибн Ханбә л, Аллаһ оны рахымына бө лесін, былай деді: “Хадистің иснады ә рі сенімділігі туралы біле тұ ра, ә рі Аллаһ:

ف َ ل ْ ي َ ح ْ ذ َ ر ِ ا ل ّ َ ذ ِ ي ن َ ي ُ خ َ ا ل ِ ف ُ و ن َ ع َ ن ْ أ َ م ْ ر ِ ه ِ أ َ ن ْ ت ُ ص ِ ي ب َ ه ُ م ْ ف ِ ت ْ ن َ ة ٌ أ َ و ْ ي ُ ص ِ ي ب َ ه ُ م ْ ع َ ذ َ ا ب ٌ أ َ ل ِ ي م ٌ (٦ ٣)

«Сондық тан оның ә міріне қ арсы келгендер ө здеріне бір сынақ жетуінен немесе жан тү ршігерлік азап келуінен сақ тансын», - деп айтқ анына қ арамастан, Суфиянның (ә с-Саури) (ә лдебір) пікіріне ілесетіндер таң қ алдырады.

Ал сен сынақ тың не екенін білесің бе? Сынақ (фитна) – бұ л ширк. Егер ә лдебіреу Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) кейбір айтқ ан сө здерін қ абылдамаса, оның жү регіне адасушылық кіріп, оның опат болатыны ап-анық».

Ахмад – бұ л имам Ахмад ибн Мухаммад ибн Ханбә л, һ ижраның 241 жылы қ айтыс болды, Аллаһ оны рахым етсін.

Суфиян – бұ л Абу Абдуллаһ Суфиян ибн Саид ә с-Саури, ғ ибадатшылығ ымен жә не зуһ дтығ ымен (дү ниелік игіліктерге қ ызық паушылығ ымен) танымал ғ алым, сенімді хадис жеткізушісі жә не факих болғ ан. Һ ижраның 161 жылы қ айтыс болғ ан, Аллаһ оны рахым етсін.

 

Бұ л асарда ғ алымдарғ а дә лелсіз соқ ыр тү рде ілесуге жә не Қ ұ ран мен Сү ннетке сә йкес амал етуді тә рк етуге болмайтынына нұ сқ ау бар, ө йткені бұ л мойынсұ нудағ ы ширк болып табылады.

 

Асардан алынатын пайдалар:

1. Асарда дә лелді жә не оны қ алай қ олдану керек екенін білетін адамғ а ә лдебіреудің пікіріне соқ ыр тү рде ілесудің тыйым салынғ анына нұ сқ ау бар.

2. Асарда дә лелді білмейтін адамның ө зі солардың білімі мен дініне сенетін ғ алымдарғ а жә не білім талап етушілерге ілесуіне болатындығ ына нұ сқ ау бар.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ади ибн Хатим, оғ ан Аллаһ разы болсын, былай деп баяндайтын: “Мен Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын):

«Олар ө здерінің машайыхтары мен ғ алымдарын Аллаһ тан ө зге раббылар етіп мойындады» («ә т-Тә уба» сү ресі, 31-аят), - деген аятты оқ ығ анын естідім.

Мен оғ ан: «Бірақ біз оларғ а қ ұ лшылық етпейтінбіз ғ ой!», - дедім. Сонда ол: «Олар Аллаһ тың хә лал еткен нә рселерін харам етпейді ме, ә рі сендер осыны харам деп санамайсындар ма, ә рі егер олар Аллаһ харам еткен нә рселерді хә лал етсе, сендер де соны ө здерің е хә лал етесің дер ғ ой!?», - деп сұ рады.Мен: «Иә, солай», - деп жауап бердім. (Ал) ол (бұ ғ ан): «Міне, дә л осы – оларғ а қ ұ лшылық ету», - деді” (ә т-Тирмизи 3104, Ибн Касир «Тафсирде» 485/2).

 

Ади – бұ л Ади ибн Хатим ә т-Тә и – атақ ты сахаба, оның Исламы ө те кө ркем болатын. Ол һ ижраның 68 жылы 120 жасында қ айтыс болды.

 

Бұ л хадисте жаратылғ анғ а Аллаһ қ а мойынсұ нбаушылық та мойынсұ ну осы жаратылғ анғ а қ ұ лшылық ету болып табылатынына нұ сқ ау бар, ә сіресе, заң дарды, яғ ни Қ асиетті ә рі Пә к Аллаһ тың ү кімдеріне қ айшы келетін заң дарды орнатуда.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте ғ алымдарғ а жә не ө зге жаратылыстарғ а Аллаһ Тағ аланың ү кімдерін ө згертуде мойынсұ ну, егер мойынсұ нушы ө зінің Аллаһ тың заң дарын ө згертіп жатқ анғ а мойынсұ нып жатқ анын білсе, ширк болып табылатынына нұ сқ ау бар.

2. Хадисте ә лдебір нә рсені хә лал немесе харам ету Аллаһ Тағ аланың ерекше қ ұ қ ығ ы екеніне нұ сқ ау бар.

3. Хадисте ширктің бір тү рінің тү сіндірмесі бар, ал бұ л бойсұ нудағ ы ширк.

4. Хадисте білмейтін адамды ү йретудің заң ды екеніне нұ сқ алады.

5. Хадисте ғ ибадаттың мә н-мағ ынасы кең екеніне, ә рі ол Аллаһ жақ сы кө ретін жә не разы болатын барлық жасырын жә не жария істерді немесе сө здерді қ амтитынына нұ сқ алады.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ОТЫЗ ТОҒ ЫЗЫНШЫ ТАРАУ:


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.011 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал