Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Аллаһтың тағдырына сабыр ету – Оған иман келтірудің бір бөлігі болып табылатыны туралы.






 

Аллаһ Тағ ала былай деді:

م َ ا أ َ ص َ ا ب َ م ِ ن ْ م ُ ص ِ ي ب َ ة ٍ إ ِ ل ا ب ِ إ ِ ذ ْ ن ِ ا ل ل ّ َ ه ِ و َ م َ ن ْ ي ُ ؤ ْ م ِ ن ْ ب ِ ا ل ل ّ َ ه ِ ي َ ه ْ د ِ ق َ ل ْ ب َ ه ُ و َ ا ل ل ّ َ ه ُ ب ِ ك ُ ل ِ ّ ش َ ي ْ ء ٍ ع َ ل ِ ي م ٌ (١ ١)

«Кім Аллаһ қ а иман келтірсе, Ол оның жү регін тура жолғ а салады. Аллаһ барлық нә рсені толық Білуші» («ә т-Тағ абун» сү ресі, 11-аят).

Ә лқ ама, Аллаһ оны рахымына бө лесін, осы аятқ а қ атысты былай деді: «Бұ л басына бақ ытсыздық келіп тү скен кезде, мұ ның Аллаһ тан екенін білетін, ә рі сондық тан да разы болатын ә рі мойынсұ натын адам туралы айтылғ ан».

 

Ә лқ ама – бұ л Ә лқ ама ибн Қ айс ибн Абдуллаһ ибн Ә лқ ама, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) кезінде туылғ ан табиғ индерден болғ ан ү лкен ғ алым. Ол һ ижраның 60 жылы қ айтыс болды.

 

Тараудың «Бірқ ұ дайшылық Кітабына» сә йкестілігі:

Автор, Аллаһ оны рахымына бө лесін, осы тарау арқ ылы Аллаһ тың тағ дырына сабырлық танытудың міндетті екеніне жә не оғ ан наразылық танытудың тыйым салынғ андығ ына нұ сқ ағ ысы келді, ө йткені бұ л таухидтің толық тығ ына қ айшы келеді.

 

Бұ л аятта Пә к Аллаһ Тағ аланың жанғ а бататын тағ дырына разы болудың артық шылығ ы туралы айтылады.

 

Аяттан алынатын пайдалар:

1. Аятта Пә к Аллаһ Тағ аланың жазғ ан тағ дырымен орын алатын бақ ытсыздық тар сияқ ты жанғ а бататын нә рселерге разы болудың артық шылығ ына нұ сқ алады.

2. Аятта амалдар иманның бір бө лігі екендігі туралы айтылады.

3. Аятта сабыр Аллаһ адамның жү регін тура жолғ а салуының себебі болып табылатынына нұ сқ ау бар.

4. Аятта тура жол сабырлыларғ а берілетін сый екеніне нұ сқ ау бар.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Муслимнің «Сахихында» Абу Хурайрадан Аллаһ Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегені келтірілген: «Адамдардағ ы екі сипат кү пірліктің кө рінісі болып табылады: шық қ ан текті сө гу жә не ө лген адамды жоқ тау» (Муслим 67).

 

Бұ л хадисте ө лген кісіні жоқ тауғ а деген тыйым келген, ө йткені бұ да наразылық таныту жә не Аллаһ тың тағ дыр етіп белгілеген нә рсесіне сабыр етпеу бар.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте ө лген кісіні жоқ тауғ а тыйым салынғ андығ ына ә рі бұ л кү пірліктің белгілерінің бірі жә не ү лкен кү нә екеніне нұ сқ алады.

2. Хадисте сабырлық танытудың міндетті екеніне нұ сқ ау бар, ө йткені ө лген кісіні жоқ таудың тыйым салынғ андығ ы бұ ғ ан қ арама-қ айшы болғ ан нә рсеге нұ сқ айды, ал бұ л сабырлық.

3. Хадисте адамды Исламнан шығ армайтын кү пірлік бар екеніне нұ сқ ау бар.

4. Хадисте шық қ ан текті сө гіп-балағ аттаудың жә не тектің кемшіліктері бар деп айтудың тыйым салынғ андығ ына нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Абдуллаһ ибн Масғ уд, оғ ан Аллаһ разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегені туралы баяндағ аны жеткізіледі: «Ө зінің бетінен шапалақ тап ұ ратын, ү стіндегі киімін жыртатын жә не жә һ илиет кезіндегі сө здерді айтатын адам бізден емес!» (ә л-Бухари 1294, Муслим 103).

 

Бұ л хадисте Аллаһ тың тағ дырына сө збен, не амалмен болсын наразылық танытудың тыйым салынғ андығ ына ә рі бұ л ү лкен кү нә ларғ а жататынына нұ сқ ау бар.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте Аллаһ тың тағ дырына сө збен, не амалмен болсын наразылық танытудың тыйым салынғ андығ ына ә рі бұ л ү лкен опат етуші кү нә ларғ а жататынына нұ сқ ау бар.

2. Хадисте бақ ытсыздық кезінде сабырлық танытудың міндетті екендігіне нұ сқ ау бар.

3. Хадисте надандық қ а қ айшы келудің міндетті екеніне нұ сқ ау бар, ө йткені надандық қ а қ айшы келу шариғ ат даналық тарының бірі болып табылады.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ә настың, оғ ан Аллаһ разы болсын, сө здерінен Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегені жеткізіледі: «Егер Аллаһ Ө з қ ұ лына жақ сылық қ аласа, Ол оның осы дү ниеде жазалануын тездетеді. Ал егер Аллаһ Тағ ала Ө зінің қ ұ лына жамандық қ аласа, Ол оны істеген кү нә сы ү шін жазалауын Қ иямет Кү ні басталғ анғ а дейін шегеріп қ ояды» (ә т-Тирмизи 2398, Ибн Мә жаһ 4021).

 

Бұ л хадисте Аллаһ тың Ө з қ ұ лына сү йіспеншілік танытуының белгісі, ә рі не себепті Аллаһ тың қ ұ лдарымен ә лдебір ұ намсыз жағ дайлар орын алатынының даналығ ы тү сіндіріледі.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте Аллаһ тың Ө з пендесін жақ сы кө руінің белгілері тү сіндіріледі, ә рі осы белгілердің бірі оғ ан сынақ тардың келіп тү суі болып табыладытынына нұ сқ алады.

2. Хадисте Аллаһ Тағ аланы Оның Ұ лылығ ына сай «жақ сы кө ру», «разы болу», «жек кө ру» деген сипаттармен сипаттау келген.

3. Хадисте Аллаһ Тағ аланың іс-ә рекеттерінің даналығ ы тү сіндірілген.

4. Хадисте жаза-сый пенденің амалдарына сә йкес болатынына нұ сқ ау бар.

5. Хадисте пендені бақ ытсыздық тар тұ сында сабыр етуге ынталандыру бар.

6. Хадисте кейде адамғ а ә лдебір нә рсе жек кө рінішті болып кө рінетініне, бірақ шын мә нісінде ол оғ ан қ айырлы болуы мү мкін екеніне нұ сқ ау бар.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ә настың, оғ ан Аллаһ разы болсын, сө здерінен Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегені жеткізілген: «Егер Аллаһ ө з пендесіне жақ сылық қ аласа, Ол оның осы дү ниедегі жазасын тездетеді. Ал егер Аллаһ Тағ ала Ө зінің пендесіне жамандық қ аласа, Ол оны істеген кү нә сі ү шін жазалауын Қ иямет Кү ніне қ алдырып қ ояды» (ә т-Тирмизи, 2398, Ахмад 87/4, Хаким 349/1).

 

Бұ л хадисте бақ ытсыздық тар кезінде сабырлық танытуғ а ә рі Аллаһ тың тағ дырына разылық танытуғ а ынталандыру бар, ө йткені бұ л нә рсе пенденің ө зіне пайдалы.

 

Хадистен алынатын пайдалар:

1. Хадисте Аллаһ тың Ө з пендесіне жақ сылық қ алауының белгісі Ол оны істеген кү нә лары ү шін осы дү ниеде-ақ жазалануын тездетуі болып табылатынына нұ сқ ау бар.

2. Хадисте Аллаһ тың Ө з пендесіне жамандық қ алауының белгісі Ол оны Қ иямет Кү ні жазаламайынша бұ л дү ниеде жазаламауы болып табылатынына нұ сқ ау бар.

3. Хадисте ү немі сау-сә леметтікте болудан қ орқ у қ ажет екеніне нұ сқ ау бар, ө йткені бұ л (Қ иямет Кү нінде) бақ ытсыз болудың себебіне айналуы мү мкін.

4. Хадисте Аллаһ біздің тағ дырымызғ а жазғ ан бақ ытсыздық тарғ а қ атысты ә рқ ашан Ол туралы жақ сы ойда болудың жә не Оның рахымына ү міт етудің керек екеніне нұ сқ аладына.

5. Хадисте адам ә лдебір нә рсені жек кө руі, алайда ол оғ ан қ айырлы болуы мү мкін екеніне, сондай-ақ ол ә лдебір нә рсені жақ сы кө руі, алайда ол оғ ан қ айырсыз болуы мү мкін екеніне нұ сқ ау бар.

6. Хадисте бақ ытсыздық тар мен қ иыншылық тар тұ сында сабырлық танытуғ а ынталандыру бар.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

ОТЫЗ АЛТЫНШЫ ТАРАУ:


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.009 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал