Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Amp; Методичні вказівки
Новий час (ХVII ст.) у Європі – це час панування розуму, що не могло не відбитися на мистецтві та естетичній думці. Розумова (раціональна) діяльність протиставляється почуттям. Це знаходить висвітлення у стилях бароко й рококо. Визначте ці поняття й покажіть, що у творах даних художніх стилів за зовнішньою перебільшеною емоційністю стоїть холодний і точний розрахунок. Приведіть приклади з історії мистецтва даної епохи, що найбільш точно розкривають їх. У темі важливо визначитися з особливостями домінування певних видів мистецтва під час еволюції художніх стилів і напрямів у період Нового та Новітнього часів. Особлива увага при розкритті теми повинна бути приділена розгляду такого ідейно-художнього напряму, як класицизм. Класицизм як напрям виник у Франції, його теоретичні основи розробив Н. Буало. У класицизмі раціоналістичне мислення знайшло найбільш повне вираження. Розкрийте ідейні основи класицизму, сформулюйте його основні художні принципи. Покажіть, що французький класицизм вплинув на розвиток національних форм класицизму у європейських країнах, у тому числі й в Україні. Покажіть, як в українському класицизмі специфічні національні моменти сполучалися із загальними стильовими рисами даного напряму. Пригадайте представників різних напрямів цього часу: бароко («перлина неправильної форми») – Монтеверді, А. Вівальді, Г. Гендель, І. Бах, Тиціан, Караваджо, Рубенс, Дж. Берніні); класицизм – П. Корнель, Расін, Ф. Мольєр; рококо (« візерунок з каміння та мушель», у якому немає місця героїзму й обов’язку, панує галантна грайливість і безтурботність) – Ф. Буше, Фрагонар; романтизм (як втілення просвітницьких ідеалів свободи, рівності та братерства) – Дж. Байрон, В. Гюго, А. Міцкевич, М. Лєрмонтов; романтизм у музиці – Ф. Шуберт, Г. Берліоз, Ф. Мендельсон, Р. Шуман, Ф. Шопен, Ф. Ліст. Співставте реалізм просвітницький і критичний. Проаналізуйте імпресіонізм як зображення прозорості і руху повітря, зміни освітлення, зачарованості сонячним блиском, шелестом трави, рухом міського натовпу.
? Питання для самоконтролю 1. Охарактеризуйте художній стиль бароко. 2. Яка естетична концепція стилю класицизм? 3. Назвіть основні ідеї естетичної концепції рококо в різних видах мистецтва. 4. Охарактеризуйте соціально-політичні передумови зародження романтизму. 5. Розкрийте суть історичних форм реалізму. 6. Як соціально-політична ситуація в суспільстві вплинула на розвиток мистецтва наприкінці ХІХ-ХХ століть? 7. Назвіть основні ідеї естетичної концепції імпресіонізму.
|