Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Словник-мінімум
Естетичний ідеал – відображення сутності предмета, але сутності найглибшого порядку, яка містить у собі найвищу форму розвитку реальності, що дана емоційно. Естетична свідомість – одна із форм духовного життя суспільства, яка відображає довкілля, різноманітну діяльність людини, а також продукти (результати) цієї діяльності, в тому числі художні твори, у почуттєвих образах, що усвідомлюються та оцінюються у судженнях естетичного смаку. Естетичний смак – здатність до індивідуальної оцінки та добору естетичних цінностей, яка визначає можливість особистості до саморозвитку. Естетичне почуття – це наслідок суб’єктивної емоційної реакції людини на об’єктивні виражальні форми природної та соціальної реальності, які оцінюються у співвідношенні з уявленнями людини про красу.
! Споріднені поняття Дисонанс – порушення гармонії, яке проявляється в невідповідності форми і змісту, явища і сутності, ідеї і її втілення. Екзистенціальний к а тарсис – складна трансформація внутрішнього світу людини, яка виникає внаслідок переживання трагічних колізій і можливості їх вирішення, виводячи людину на новий рівень буття не лише при сприйнятті художнього твору, але і в житті. Естезис – термін, що описує особливе світовідчуття членів маргінальних співтовариств, де раціональна рефлексія заміщається відкритістю екзистенціальним станам і вираженням їх у безпосередніх емоційних реакціях (1). У сучасній етиці, естетиці і філософії культури естезис трактується як дух емоційної й екзистенціальної причетності людей, що мають спільні моральні цінності і естетичне сприйняття (2). Концепт – одне з головних понять концептуалізму, означає задум, деяку, зазвичай, ірраціональну, невербальну концепцію концептуалістського твору мистецтва і його, перш за все, умовне і принципово неповне, закріплення у формі вербального тексту, який складає практично головну частину усього арт-проекта. Міфологема – елемент міфології, який об’єднує її в цілісну структуру і дозволяє увійти до комунікації зі своєю і іншими культурами. Характеризується діалектикою образного і символічного при домінанті символічного, що робить її способом відкритості міфології і її іманентної інтерпретації. Парадигма – термін американського філософа і методолога науки Томаса Куна. Кун запозичив цей термін з граматики, де парадигмою називається сукупність граматичних елементів, які утворюють єдине правило. За Куном, парадигмою називається сукупність методів і прийомів, якими користується те або інше наукове або філософське співтовариство, об’єднане загальною науковою або філософською ідеологією, на відміну від інших співтовариств, об’єднаних іншою ідеологією і, відповідно, мають свої парадигми. Споглядання – цілісно-інтуїтивне занурення мислення у буття, яке не припускає перетворення світу (або його частини) на об’єкт і мету. Трагічні протиріччя дитинства – концепт етики і естетики, що означає трагічні протиріччя людського буття, які найглибше переживаються в екзистенціальному світі дитинства, яке визначає моральні і естетичні цінності усього життя. Трагічні протиріччя зрілості – концепт етики і естетики, що означає трагічні протиріччя людського буття, освоєння яких складає основу екзистенціального світу зрілості, її моральних принципів і естетичних ідеалів. Це тріада, яка об’єднує протиріччя святості, героїзму і геніальності. Трагічні протиріччя молодості – концепт етики і естетики, що означає трагічні протиріччя людського буття, які визначають екзистенціальний ландшафт молодості, світ її вчинків, моральних і естетичних переживань. Трагічні протиріччя молодості включають тріаду протиріч: гармонії і відчуження, віри і розуму, творчості і пізнання. Трагічні протиріччя юності – концепт етики і естетики, що означає трагічні протиріччя людського буття, які найгостріше переживаються в епоху юності. Це протиріччя краси і неподобства, любові і свободи, добра і зла. Тема № 18
|