Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Модульні контрольні роботи
1-й модуль 1. Поясніть вислів: «Щасливі плинності часу не помічають». 2. Патріотизм – важлива моральна якість. Як Ви думаєте, бути патріотом – це: а) бути гордим символікою своєї держави; б) вважати кращим своє, не іноземне; в) вести рахунок бойовим перемогам своєї держави; г) любити свій народ; д) думати спочатку про Батьківщину, а потім про себе; е) свій варіант. 3. Чи погодитеся Ви з твердженням: «Гідність людини визначається тим, якими шляхами вона іде до мети, а не тим, чи досягне вона її» (Абай)? Обгрунтуйте свою відповідь. 4. Як ви вважаєте: космополітизм – шкідливий чи корисний? Чи може він співвідноситися (поєднуватися) з патріотизмом? 5. Що, на Вашу думку, можна віднести до фундаментальних моральних цінностей. 6. Поясніть вислів: «Яку користь можуть принести марні закони там, де немає (давніх добрих) звичаїв?» (Горацій). 7. Дайте обгрунтування вислову: «Ніхто не може бути суддею у своїй власній справі» (прислів’я часів античної Римської імперії). 8. Поясність вислів: «Що таке совість? Це – компас серед невідомого» (В. Гюго) 9. Чи все можна виміряти в товарно-грошовому еквіваленті? В якому вимірі Ви б оцінили нанесені вам моральні збитки від: публічної словесної образи; ляпаса по щоці; грубої брехні товариша; зраду; появи в пресі сумнівної «правди» про Вас; недотримання договірних умов. 10. Чи можна вважати «Золоте правило етики» універсальним? 11. Сформулюйте сучасний кодекс «джентельмена» або «леді» (до 5-ти положень). 12. Поясніть вираз: «Де сама справа за себе говорить, – слова ні до чого» (Цицерон). В чому суть цього виразу, якої форми благодійності він може стосуватися і чи стосується взагалі? 13. В даосизмі закликається робити добро всім: і злим і добрим. Чому? Чи згодні ви з таким закликом? 14. Виходячи з принципу «Не убий», на кого, на Вашу думку, не поширюється ця норма? 15. Спробуйте підібрати аргументи «за» і «проти» смертної кари.
2-й модуль 1. Бог краси в давньогрецькій міфології: а) Зевс; б) Аполлон; в) Гермес; г) Прометей. 2. Якій філософській школі епохи Еллінізму належить естетичне судження «жодна наука про мистецтво неможлива, оскільки пізнати речі неможливо»: а) стоїки; б) скептики; в) епікурейці; г) неоплатоніки? 3. Найвищий носій гармонії серед мистецтв, за Піфагором: а) живопис; б) музика; в) архітектура; г) література. 4. Назвіть чому дорівнює математичне співвідношення пропорцій «золотого перетину»? 5. Який давньогрецький філософ пов’язував категорію прекрасне з добром і доцільністю: а) Піфагор; б) Сократ; в) Платон; г) Аристотель. 6. У якому понятті відображається єдність прекрасного та доброго: а) катарсис; б) калокагатія; в) мімезис; г) естаномай. 7. Кому належить таке міркування про прекрасне: «Прекрасне існує не в цьому світі, а в світі ідей. Прекрасне як ідея існує вічно – воно не виникає та не зникає, не збільшується й не зменшується. Воно осягається не чуттями, а розумом». а) Платону; б) Аристотелю; в) Августинові Блаженному. 8. Кому належить таке міркування про пізнавальне значення мистецтва: «Мистецтво – «тінь тіней», наслідування з наслідування. Як вторинне відображення, воно позбавлене пізнавальної цінності. Мистецтво оманне». а) Платону; б) Аристотелю; в) Г. Гегелю; г) О. Конту. 9. Кому належить таке міркування про творчість: «В основі художньої та інших видів людської діяльності сублімація сексуального життя – один з механізмів психологічного захисту, що знімає напругу в ситуації Конфлікту через трансформацію інстинктивних форм психіки в більш прийнятній для індивіда та суспільства». а) Платону; б) Аристотелю; в) І. Канту; г) З. Фрейду. 10. Кому належить таке міркування про виховне значення мистецтва: «Мистецтво пов’язане з моральним життям людей. Основне його завдання – «удосконалювати в доброчинності». Твір мистецтва облагороджує людей тим, що через очищення душі – «катарсис» – звільняє їх від негативних пристрастей». а) Сократу; б) Платону; в) Аристотелю; г) І. Канту. 11. Хто з названих мислителів вважається засновником естетики як науки: а) Аристотель; б) Г. Гегель; в) А. Баумгартен; г) Ж.-П. Сартр? 12. Негативне ставлення до терміна «естетика» висловив: а) І. Кант; б) Г. Гегель; в) О. Конт; г) З. Фрейд. 13. Кому належить наведене визначення естетики як науки – «Естетика – це наука про досконале в світі явищ, про досконалість чуттєвого пізнання й удосконалення смаку»: а) А. Баумгартену; б) І. Канту; в) Г. Гегелю? 14. Хто є автором теорії очищення в античній естетиці та поняття «катарсис»: а) Аристотель; б) Платон; в) Сократ; г) Піфагор? 15. Яка естетична традиція надала самостійного значення поняттю «ідеал»: а) естетика Класицизму; б) естетика Античності; в) Середньовічна естетика; г) модерністська естетика? 16. На теренах якої давньої держави виникла трагедія в VІІ-VІ століттях до нашої ери: а) у Стародавньому Римі; б) Єгипті; в) Стародавній Греції; г) Месопотамії? 17. Трагедія народилася з культових свят на честь: а) Бога Аполлона; б) Бога Зевса; в) Богині Деметри; г) Бога Діоніса. 18. Хто ввів у науковий обіг поняття «трагедія»: а) Піфагор; б) Аристотель; в) А.-Г. Баумгартен; г) Платон?
|