Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Цыя мастацкай працы, яна часта распада-
пася на асобныя аперацыі, якія выконваліся рознымі майстрамі. Усё гэта супярэчыла прыродзе тра- дыцыйных народных мастацкіх промыспаў і стала прычынай тых шматлікіх негатыўных праяваў у іх характары і становішчы, якія з кожным годам не толькі не змяншаюцца, a яшчэ і павялічваюцца. Нягледзячы на высокі ўзровень сучаснай мастацтвазнаўчай дум- кі, усё яшчэ няма адзінства ў вызначэнні па- няццяў «народныя мастацкія промыслы», «мастацкія промыслы» j ў ацэнцы іх хара- ктару, што прыкметна шкодзіць іх стану і пазбаўляе выразнай перспектывы. Нярэдка традыцыйнымі народнымі мастацкімі про- мыспамі называюць прадпрыемствы, якія не маюць да іх адносін, атаясамліваюць па- няцці «народнае мастацтва» і «сувеніры». У выніку значныя прыбыткі ад прадпрые- мстваў мастацкай прамысловасці звязваліся з небывалым росквітам сучасных народных Маладзіцы ў традыцыйным адзенні. Случ- Чына. Здымак 1904 г. Народнае мастацтва Беларусі мастацкіх промыслаў, чым затушоўвалася сапраўдная карціна іх развіцця. Складанае становішча традыцыйных на- родных мастацкіх промыслаў у сістэме ма- стацкай прамысловасці, характэрнае ў цэ- Лым для былога СССР, яшчэ больш прык- метнае ў Беларусі. Гістарычныя асаблівасці яе развіцця наклалі характэрны адбітак на становішча народнага мастацтва, якое раз- вівалася пераважна ў сферы хатняй вытвор- насці. На час арганізацыі фабрык мастацкіх вырабаў у Беларусі, акрамя некалькіх фактычна заняпалых асяродкаў ганчарства і роспісу, практычна не было буйных тра- дыцыйных народных мастацкіх промыслаў, як, напрыклад, у Расіі (драўляная пластыка ў Багародскім, лакавая мініяцюра ў Мсцё- ры, Фядоскіне, Холуі, гліняная цацка ў Кіраве, роспіс па дрэве ў Сямёнаве і інш.). Таму, акрамя Івянецкай фабрыкі мастацкай керамікі і вышыўкі, арганізаванай у трады- цыйным ганчарным цэнтры, фабрыкі мас- тацкіх вырабаў адчыняліся практычна без прывязкі да пэўнага цэнтра традыцыйнага мастацкага промыспу. Супрацоўнічаць з Сяляне ў штодзённым адзенні. Шапчыцы Рагачоўскага раёна. Здымак пачатку 20 cm. імі запрашаліся майстры, якія пераважалі ў бліжэйшым наваколлі: ткачыхі, вышывальш- чыцы, пляцельшчыкі, разьбяры. Нярэдка асноўны напрамак промыслу давалі асо- бныя майстры-энтузіясты: М. і В.Дзехця- рэнкі ў Жлобіне, В.Гаўрылюк у Брэсце, З.Ляўчэня ў Маладзечне і інш. Аднак няў- хільны рост планавых заданняў апераджаў унутраныя магчымасці мясцовага промы- Спу, што вымушала пашыраць вытворчасць За кошт выпуску рознай, часта няпро- фільнай прадукцыі. У выніку яна нярэдка Выцясняе на фабрыцы традыцыйны промы-
|