Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Чыста навуковае, тэарэтычнае значэнне. У






кожным разе, многія даследчыкі, якія зай-

маюцца гэтымі пытаннямі, звычайна абмя-

жоўваюцца канстатацыяй, што змешванне

гіаняццяў наносіць шкоду абодвум відам

мастацкай творчасці, уносіць тэарэтычную

блытаніну. У лепшым выпадку адзначаецца

шкода працэсу арганізацыі выставак і экс-

пазіцый музеяў, развіццю промыспаў,

Эстэтычнаму выхаванню.

Сапраўды, тэарэтычная нераспрацава-

Пралля. Шапчыцы Рагачоўскага раёна. Зды-

Мак пачатку 20 cm.

Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання

насць паняцця адбіваецца на практыцы ар-

ганізацыі выставак, што ўжо адзначапася.

Прычым такая з'ява характэрная не толькі

дпя Беларусі. Напрыкпад, па выніках I Усе-

Саюзнага фестывалю самадзейнай твор-

часці працоўных званні лаўрэатаў атрымалі

такія несумненна народныя майстры, як

ганчары А.Такарэўскі і М.Звярко, разь-

бярка П.Гладзікава, ткачыхі Г.Папяшчук,

М.Каўтунова, Е.Суглоб, саломапляцельш-

чыкі Я. і Г.Саламянкі, В.Гаўрылюк і інш.

Можа ўзнікнуць пытанне, ці ёсць у гэтым

змешванні паняццяў вяпікая шкода. Сапраў-

ды, для народных майстроў, магчыма,

асаблівай бяды няма. Іншая справа, калі яў-

Ную самадзейнасць спрабуюць выдаваць за

народнае мастацтва. Апошнім часам ёсць

нямапа прыкладаў, капі самадзейны мастак

ці так званы «ўмелец», дзякуючы некампе-

тэнтным ацэнкам сваёй творчасці, лічыць

Сябе народным майстрам, патрабуючы ад-

паведных адносін. М і ж тым наўрад ці варта

даказваць, што цэнтральнай фігурай наро-

днаяа мастацкага промыспу з'яўляецца па-

томны народны майстар. Няцяжка ўявіць

Сялянкі ў традыцыйным адзенні. Вілейш-

Чына. Здымак пачатку 20 cm.

тую шкоду, якую можа нанесці промыслу

такая «цэнтрапьная фігура» ў асобе звы-

чайнага аматара-ўмельца ці самадзейнага

мастака. Такім чынам, размежаванне па-

няццяў мае не толькі навуковае, тэарэты-

чнае, але і важнае практычнае значэнне.

Асабліва важна гэта ў адносінах да наро-

днага мастацтва, якое бытуе ў сферы ма-

стацкіх промыспаў, арганізаваных на дзяр-

жаўнай аснове. Гэта досыць значная гапіна

развіцця сучаснага народнага мастацтва Бе-

ларусі, якая ахоплівае цэлую сетку фабрык

мастацкіх вырабаў з іх філіяламі і апорнымі

пунктамі. Аднак менавіта гэтая форма бы-

Тавання сучаснага народнага мастацтва дае

найбольш яркія і шматлікія прыклады і тэа-

рэтычнай нераспрацаванасці пытанняў на-

роднага мастацтва, і памылковага іх уваса-

блення ў практыку, і неадпаведнасці твор-


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал