Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Дыцый скульптуры сакрапьнага характару.
Тэматыка такіх работ іншая, аднак характа- рам, стыпістыкай, вобразнасцю яны выяў- ляюць непасрэдныя аналогіі з колішнімі. У Хрыстос перад Пілатам. Пачатак 20 cm. Дрэва, разьба. Глыбоцкі раён. аднолькавай меры гэта датычыць і твор- часці майстроў, што калісьці рэзалі скуль- птуру сакральнага характару, і тых, хто па ўзросце ці іншых прычынах непасрэдных адносінаў да яе не меў. Найбольш арганічна працэс праламлення традыцый прыкметны ў творчасці вядомага народнага майстра-разьбяра А.Пупкі (1893—1984) з г.п. Івянец Валожынскага раёна. У першыя дзесяцігоддзі 20 ст. ён выразаў культавую скульптуру менавіта таго плану, пра які гаварыпася. Былі ў яго і настольныя ўкрыжаванні, і невялікія скуль- птуркі для прыдарожных каплічак і крыжоў, і вяпікія двухметровыя фігуры святых для мясцовых касцёлаў. У пасляваенны час майстар звярнуўся да кампазіцый іншага плану. Ён перастаў карыстацца фарбамі, адкрыў дрэва, хоць дасягнуць прыгожай фактуры яму ўдавалася не заўсёды. У іншым жа пошукі былі паспяховыя і ар- ганічныя. Стан смутку, тугі, які дамінаваў у Культавай скульптуры, натуральна выра- шаны ў вобразах сялянскіх тыпажоў міну- лага. Іх у А.Пупкі цэлая галерэя: касцы. П.З яляў скі. Хрыстос і Марыя. 1980-я гады. Дрэва, разьба, паліхромія. Слабодка Браслаўскага раёна. Народнае мастацтва Беларусі жнеі, сейбіты, лірнікі, жабракі, героі наро- дных казак, фалькпорныя вобразы і інш. Жэсты, хоць і набылі пэўную свабоду, па- ранейшаму запаволена-рытуапьныя і вызна- чаюць не столькі рух, колькі станвобразаў. Адсюль іх значнасць, псіхапагічная напоўне- Насць. 3 пачатку 1980-х гадоў цікава заявіў пра сябе І.Супрунчык (1946 г.н.) з в.Цераблічы Столінскага раёна. Яго манументальныя (і памерамі, і характарам) кампазіцыі на тэмы народнага побыту выяўляюць амаль прамыя аналогіі з традыцыйнай драўлянай скульптурай. Да таго ж многія з іх, як і Традыцыйная скульптура, прызначаны для ўстаноўкі ў прыродным акружэнні. Крыху іншая стылявая накіраванасць у працах В. Альшэўскага (1904—1994) з Мінска. Ен выразаў фігуркі жывёл, сцэнкі з жыцця лесу, паказваў людзей за працай. Вялікую ўвагу ўдзяляў майстар прапрацоў- Цы фактуры. Дамагаючыся прыгожай па- верхні, ён пакідаў месцамі спяды разца, месцамі гладка зашліфоўваў паверхню, вы- яўляючы структуру драўніны. Фактура і Скульптар-разьбяр А.Пупка з Івянца Валожынскага раёна. 1976. святлоценявая мадэліроўка дапамагагн яму падкрэспіць сілу, веліч жывёл, якія часцей за ўсё паказвапіся ў спакойным стане. Звяры яго масіўныя, грузныя, дабраду-
|