Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
МИФ: «Редактор мәтінге, оператор видеоға жауап береді»!
Шын мә нінде, редактор видеоғ а оператормен тең дә режеде жауап беруі тиіс!
Сен телевизия журналисі болғ андық тан, материалың дағ ы бейне сен ү шін аса маң ызды. Ал ол бейнені қ алай тү сіру жө нінде тележурналистер аса бас ауырта бермейді. «Ө йткені, оны тү сіретін оператор бар емес пе?», - деп ойлайды олар. Жо-жоқ, бұ л ө те қ ате пікір! Сенің жаның дағ ы оператордың не тү сіргені, сен ү шін ө те маң ызды болуы шарт!
Тележурналист мә тінмен қ атар, видеоғ а да жауапты. Жоғ арыда айтылғ ан Ү штағ анды еске тү сір. Бізде, кү ні бү гінге дейін «мә тінге редактор, видеоғ а оператор жауап береді» деген қ атып қ алғ ан ереже билік қ ұ рып келеді. Бірақ, ондай стереотиптің іргесі сө гілу кү ні жақ ын. Редактордың ө зі режиссер, ө зі оператор болып жұ мыс істейтін процесі басталды.
Батыс тележурналистері ө здері тү сіріп, ө здері мә тін жазып, ө здері монтаж жасау ісіне баяғ ыда‑ ақ кірісіп кетті.
Ә лемдік теденцияғ а кө з салсақ, ә мбебап, бесаспап журналистерге сұ раныс мол. Ө йткені, арналар ө з тележурналисінің мә селенің мә нісін толық білетіндігіне, мә тінді жазып қ ана қ оймай, видеоны тү сіру ә дістерінен де хабардар болуына ық ыласты, екіншіден, бірнеше адамғ а бө ліп-бө ліп ақ ша тө легеннен, бесаспап адамғ а қ ызмет ұ сынғ анды жө н кө реді. Бұ л ең алдымен, экономикалық тұ рғ ыдан тиімді. Онан кейінгі кезекте, бірнеше адам ортақ тасқ ан дү ниеде, ә рқ айсысы бір-біріне сілтеп, береке болмауы да мү мкін.
Ал бір дү ниенін басынан аяғ ына дейін ө з мойнына алғ ан адам, сілтей салар серігі болмағ андық тан, ұ қ ыпты етіп жасауғ а тырысады. Қ азіргі
қ азақ тандық телеарналар жағ дайына кө з тастасақ, режиссерге, операторғ а кө ң ілі толмайтын редакторды, болмаса, редакторғ а кө ң ілі толмайтын режиссер мен операторды жиі кездестіруге болады. Демек, бірінің айтқ анына бірі иліге бермейтін тенденция хабар беріп қ алады. Мұ ндай жағ дайда сюжет қ аншалық ты дә режеде сә тті шығ уы мү мкін? Сондық тан, тележурналистер мә тіннің соң ында ғ ана жү рмей, видеоғ а ө те жіті кө з салуы аса қ ажет!
Жалма-жан, оператордың камерасына жармас демейміз. Жаң алық тар қ ызметінде операторлардың қ ызметін ә лі біраз пайдалануымыз да мү мкін. Ал ө зге бағ дарламаларда тү сіретін объектіге режиссер мен оператордың кө зімен қ арауғ а, бейнеинженердің қ олымен монтаж жасауғ а тележурналистертің ө зінің -ақ шамасы келеді. Материалың ды ө зің камерағ а тү сіріп, ө зің монтаж жасамағ ан кү ннің ө зінде, оператор мен видеоинженердің не істеп жатқ анын олардан артық білуге ұ мтылуың керек.
Шетел арналарындағ ы тенденцияның бізге де кө п ұ замай келетінін ескерсек, ә рі сол кезде бә секеге қ абілетті болғ ың келсе, тү птің тү бінде, ө зің нің сюжетің де қ андай видео кө рсетіліп жатқ анынан бейжай қ алғ ың келмесе, видео тү сіру процесіне оператордан артық болмаса, кем араласпауың тиіс!!!
Ал біздің телевизия жағ дайында: Редактор оператордың не тү сіріп жатқ анына бас ауыртпайды, оператор редактордың қ андай мә тін жазатынына балтыр сыздатпайды. Ал ре- жиссер мен бейнеинженер редактордың мә тінін монтаж басталардан сә л-ақ бұ рын алады. Нә тижесінде: бейнематериал мен мә тіні бір-біріне қ иыспайтын, қ ырық қ ұ рау мұ рағ ат материалдарынан қ ұ ралғ ан дү ние кө рермен назарына ұ сынылады. Ол материалда жаздық планмен қ атар кейде кү здік план да жү руі мү мкін.
|