Главная страница
Случайная страница
КАТЕГОРИИ:
АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Акадэмічныя кампетэнцыі.
ü Умець выкарыстоўваць базавыя навукова-тэарэтычныя веды для вырашэння тэарэтычных і творчых задач.
ü Валодаць сістэмным і параўнальным аналізам.
ü Валодаць даследчымі навыкамі.
Сацыяльна-асобасныя кампетэнцыі.
ü Валодаць каштоўнасцямі і прынцыпамі, прынятымі ў грамадстве.
ü Быць здольным да сацыяльнага ўзаемадзеяння.
Прафесійныя кампетэнцыі.
Арганізацыйна-кіраўніцкая дзейнасць
ü Ажыццяўляць неабходныя маркетынгавыя дзеянні для складання прагнозу эфектыўнасці калектыву, знаходзіць неабходныя фінансавыя сродкі для яго рэалізацыі.
Педагагічная дзейнасць
ü Выкладаць спецыяльныя музычныя дысцыпліны, вывучаць перадавы педагагічны і выканальніцкі вопыт, творча карыстацца ім у сваёй музычна-педагагічнай дзейнасці.
Выканальніцкая дзейнасць
ü Планаваць рэпертуар уласных мастацкіх (музычных) твораў.
ü Працаваць з крыніцамі рэпертуару, літаратурай па народнай творчасці.
ü Выступаць у якасці акцёра-выканаўцы ў прафесійных і аматарскіх музычных калектывах, драматычных тэатрах, музычных тэатрах, тэатрах-студыях, на радыё, тэлебачанні, у канцэртных установах.
ü Рабіць уласныя аранжыроўкі, інструментоўкі, апрацоўкі і пераклады для харавых калектываў, аркестраў, ансамблей.
ü Арганізоўваць работу па падрыхтоўцы навуковых артыкулаў, паведамленняў, рэфератаў і заявак на фінансаванне навуковых, адукацыйных і інавацыйных праектаў па народнай творчасці і асабіста ўдзельнічаць у ёй.
На вывучэнне вучэбнай дысцыпліны «Тэорыя музыкі (сальфеджыа, гармонія, поліфанія, аналіз музычных форм)» для спецыяльнасці 1-18 01 01 «Народная творчасць» (па напрамках спецыяльнасцей 1-18 01 01- 01 «Народная творчасць (харавая музыка)» і 1-18 01 01-02 «Народная творчасць (інструментальная музыка)»; напрамкаў спецыяльнасцей 1-16 01 06-11 «Духавыя інструменты (народныя)», 1-16 01 10-02 «Спевы (народныя)» прадугледжана ўсяго 300 гадзін, у тым ліку 176 аўдыторных (практычных) заняткаў.
На вывучэнне вучэбнай дысцыпліны для спецыяльнасці 1-16 01 06 «Духавыя інструменты (па напрамках)» прадугледжана ўсяго 194 гадзіны, у тым ліку 106 аўдыторных (практычных) заняткаў.
На вывучэнне вучэбнай дысцыпліны для напрамку спецыяльнасці 1-16 01 10 – 01 «Спевы (акадэмічныя)» прадугледжана ўсяго 140 гадзін, у тым ліку 70 аўдыторных (практычных) заняткаў. Сальфеджыа вывучаецца як асобная дысцыпліна і не ўваходзіць у дысцыпліну «Тэорыя музыкі».
Формы кантролю ведаў – залік, экзамены.
ПРЫКЛАДНЫ ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
для спецыяльнасці 1-18 01 01 «Народная творчасць (па напрамках)» для напрамкаў спецыяльнасцей 1-18 01 01- 01 «Народная творчасць (харавая музыка)» і 1-18 01 01-02 «Народная творчасць (інструментальная музыка); 1-16 01 06 -11 «Духавыя інструменты (народныя)» і
1-16 01 10-02 «Спевы (народныя)»
Раздзелы і тэмы
| Колькасць аўдыторных гадзін
| практ.
| Раздзел І. Сальфеджыа
| Тэма 1. Меладычныя дыятоніка і храматыка
|
| 1.1. Народна-ладавая дыятоніка
1.2. Унутрыладавая альтэрацыя і меладычны храматызм
| Тэма 2. Мадуляцыйная храматыка: адхіленне і мадуляцыя
|
| 2.1. Мадуляцыйны храматызм і адхіленні ў роднасныя танальнасці
2.2. Паступовая, энгарманічная і эліптычная мадуляцыі
| Тэма 3. Стылістычныя асаблівасці музыкі ХХ ст. Ладагукавышыннасць
|
| 3.1. Мажора-мінорная сістэма і акордыка ХХ ст.
3.2. Блюзавы лад і джазавая акордыка
3.3. Храматычная танальнасць і мадальнасць
3.4. Поліструктурныя з’явы ў галіне гукавышыннасці
| Тэма 4. Стылістычныя асаблівасці музыкі ХХ ст. Метрарытм
|
| 4.1. Метрарытм ХХ ст. Поліструктурныя з’явы ў галіне метрарытму
| Усяго…
|
| Раздзел ІІ. Гармонія
| Тэма 1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці гармоніі
|
| 1.1. Гармонія, яе сувязь з іншымі кампанентамі музычнай мовы
1.2. Акорд як асноўная адзінка гарманічнай мовы
1.3. Гармонія і лад
1.4. Гармонія і форма
| Тэма 2. Трохгучча і септакорды з абарачэннямі
|
| 2.1. Трохгучча галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
2.2. Септакорды галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
| Тэма 3. Прыёмы фактурнага пераўтварэння гармоніі
|
| 3.1. Асноўныя прыёмы меладычнай фігурацыі
3.2. Гармонія і фактура
| Тэма 4. Альтэрацыйная храматыка
|
| 4.1. Гістарычны працэс засваення храматыкі
4.2. Альтэрацыя акордаў субдамінантнай групы
4.3. Альтэрацыя акордаў дамінантнай групы
| Тэма 5. Мадуляцыйная храматыка: адхіленні
|
| 5.1. Адхіленні ў танальнасці І ступені роднасці
5.2. Эліпсіс
| Тэма 6. Мадуляцыя
|
| 6.1. Агульная тэорыя мадуляцыі
6.2. Паступовая мадуляцыя ў танальнасці I, II ступеняў роднасці
6.3. Раптоўная мадуляцыя без энгарманізму (паскораная мадуляцыя)
6.4. Раптоўная энгарманічная мадуляцыя. Іншыя спосабы мадулявання
| Тэма 7. Храматыка мажора-мінору і віды храматычных структур у музыцы ХХ ст.
|
| 7.1. Мажора-мінор
7.2. Акордыка, танальнасць, тэхнікі кампазіцыі ў музыцы ХХ ст.
| Усяго…
|
| Раздзел ІІІ. Поліфанія
| Тэма 1. Поліфанія і гамафонія
|
| 1.1. Поліфанія і гамафонія. Віды поліфаніі і іх паходжанне
| 1.2. Асноўныя этапы гісторыі поліфаніі. Строгі і свабодны стылі
| Тэма 2. Віды поліфанічнага складу і прыёмы поліфанічнага развіцця
|
| 2.1. Кантрасная поліфанія. Прынцыпы кантрапунктавання галасоў
| 2.2. Просты і складаны кантрапункты. Віды рухомага кантрапункта
| 2.3. Імітацыйная поліфанія. Віды імітацыі
| 2.4. Гетэрафонія і падгалосачная поліфанія
| Тэма 3. Фуга як форма поліфанічнай музыкі
|
| 3.1. Асноўныя элементы фугі
| 3.2. Пабудова фугі
| Усяго…
|
| Раздзел IV. Аналіз музычных форм
| Тэма 1. Агульныя і спецыяльныя пытанні аналізу музычнай формы
|
| 1.1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці
1.2. Музычная форма ў шырокім і вузкім значэннях
| Тэма 2. Класіфікацыя музычных форм. Простыя музычныя формы
|
| 2.1. Простыя формы ў інструментальнай і вакальнай музыцы
2.2. Функцыі частак, тыпы выкладання, прынцыпы развіцця ў музычнай форме
| Тэма 3. Складаныя музычныя формы
|
| 3.1. Складаная трохчасткавая форма ў інструментальнай і вакальнай музыцы
3.2. Форма ронда
3.3. Форма варыяцый
3.4. Прамежкавыя формы
| Тэма 4. Санатная форма і яе разнавіднасці
|
| 4.1. Санатная форма венскіх класікаў: экспазіцыя, распрацоўка, рэпрыза
4.2. Разнавіднасці санатнай формы
| Тэма 5. Цыклічныя формы
|
| 5.1. Цыклічныя формы ў інструментальнай музыцы: сюіта, санатна-сімфанічны цыкл
5.2. Цыклічныя формы ў вакальнай і вакальна-сімфанічнай музыцы: вакальны цыкл, кантатна-аратарыяльныя формы і жанры
5.3. Музычна-тэатральныя формы і жанры
| Тэма 6. Сродкі музычнай выразнасці
|
| 6.1. Мелодыя, рытм, метр, лад, танальнасць, гармонія, фактура: азначэнне, індывідуальныя рысы
6.2. Тэмбр, рэгістр, дыяпазон, тэмп, агогіка, дынаміка, артыкуляцыя: азначэнне, індывідуальныя рысы
| Усяго…
|
| Разам…
|
|
ПРЫКЛАДНЫ ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
для спецыяльнасці 1-16 01 06 «Духавыя інструменты (па напрамках)»
Раздзелы і тэмы
| Колькасць аўдыторных гадзін
| практ.
| Раздзел І. Сальфеджыа
| Тэма 1. Меладычныя дыятоніка і храматыка
|
| 1.1. Народна-ладавая дыятоніка
1.2. Унутрыладавая альтэрацыя і меладычны храматызм
| Тэма 2. Мадуляцыйная храматыка: адхіленне і мадуляцыя
|
| 2.1. Мадуляцыйны храматызм і адхіленні ў роднасныя танальнасці
2.2. Паступовая, энгарманічная і эліптычная мадуляцыі
| Тэма 3. Стылістычныя асаблівасці музыкі ХХ ст. Ладагукавышыннасць
|
| 3.1. Мажора-мінорная сістэма і акордыка ХХ ст.
3.2. Блюзавы лад і джазавая акордыка
3.3. Храматычная танальнасць і мадальнасць
3.4. Поліструктурныя з’явы ў галіне гукавышыннасці
| Тэма 4. Стылістычныя асаблівасці музыкі ХХ ст. Метрарытм
|
| 4.1. Метрарытм ХХ ст. Поліструктурныя з’явы ў галіне метрарытму
| Усяго…
|
| Раздзел ІІ. Гармонія
| Тэма 1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці гармоніі
|
| 1.1. Гармонія, яе сувязь з іншымі кампанентамі музычнай мовы
1.2. Акорд як асноўная адзінка гарманічнай мовы
1.3. Гармонія і лад
1.4. Гармонія і форма
| Тэма 2. Трохгучча і септакорды з абарачэннямі
|
| 2.1. Трохгучча галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
2.2. Септакорды галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
| Тэма 3. Прыёмы фактурнага пераўтварэння гармоніі
|
| 3.1. Асноўныя прыёмы меладычнай фігурацыі
3.2. Гармонія і фактура
| Тэма 4. Альтэрацыйная храматыка
|
| 4.1. Гістарычны працэс засваення храматыкі
4.2. Альтэрацыя акордаў субдамінантнай групы
4.3. Альтэрацыя акордаў дамінантнай групы
| Тэма 5. Мадуляцыйная храматыка: адхіленні
|
| 5.1. Адхіленні ў танальнасці І ступені роднасці
5.2. Эліпсіс
| Тэма 6. Мадуляцыя
|
| 6.1. Агульная тэорыя мадуляцыі
6.2. Паступовая мадуляцыя ў танальнасці I, II ступеняў роднасці
6.3. Раптоўная мадуляцыя без энгарманізму (паскораная мадуляцыя)
6.4. Раптоўная энгарманічная мадуляцыя. Іншыя спосабы мадулявання
| Тэма 7. Храматыка мажора-мінору і віды храматычных структур у музыцы ХХ ст.
|
| 7.1. Мажора-мінор
7.2. Акордыка, танальнасць, тэхнікі кампазіцыі ў музыцы ХХ ст.
| Усяго…
|
| Раздзел ІІІ. Поліфанія
| Тэма 1. Поліфанія і гамафонія
|
| 1.1. Поліфанія і гамафонія. Віды поліфаніі і іх паходжанне
| 1.2. Асноўныя этапы гісторыі поліфаніі. Строгі і свабодны стылі
| Тэма 2. Віды поліфанічнага складу і прыёмы поліфанічнага развіцця
|
| 2.1. Кантрасная поліфанія. Прынцыпы контрапунктавання галасоў
| 2.2. Просты і складаны кантрапункты. Віды рухомага кантрапункта
| 2.3. Імітацыйная поліфанія. Віды імітацыі
| 2.4. Гетэрафонія і падгалосачная поліфанія
| Тэма 3. Фуга як форма поліфанічнай музыкі
|
| 3.1. Асноўныя элементы фугі
| 3.2. Пабудова фугі
| Усяго…
|
| Раздзел IV. Аналіз музычных форм
| Тэма 1. Агульныя і спецыяльныя пытанні аналізу музычнай формы
|
| 1.1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці
1.2. Музычная форма ў шырокім і вузкім значэннях
| Тэма 2. Класіфікацыя музычных форм. Простыя музычныя формы
|
| 2.1. Простыя формы ў інструментальнай і вакальнай музыцы
2.2. Функцыі частак, тыпы выкладання, прынцыпы развіцця ў музычнай форме
| Тэма 3. Складаныя музычныя формы
|
| 3.1. Складаная трохчасткавая форма ў інструментальнай і вакальнай музыцы
3.2. Форма ронда
3.3. Форма варыяцый
3.4. Прамежкавыя формы
| Тэма 4. Санатная форма і яе разнавіднасці
|
| 4.1. Санатная форма венскіх класікаў: экспазіцыя, распрацоўка, рэпрыза
4.2. Разнавіднасці санатнай формы
| Тэма 5. Цыклічныя формы
|
| 5.1. Цыклічныя формы ў інструментальнай музыцы: сюіта, санатна-сімфанічны цыкл
5.2. Цыклічныя формы ў вакальнай і вакальна-сімфанічнай музыцы: вакальны цыкл, кантатна-аратарыяльныя формы і жанры
5.3. Музычна-тэатральныя формы і жанры
| Тэма 6. Сродкі музычнай выразнасці
|
| 6.1. Мелодыя, рытм, метр, лад, танальнасць, гармонія, фактура: азначэнне, індывідуальныя рысы
6.2. Тэмбр, рэгістр, дыяпазон, тэмп, агогіка, дынаміка, артыкуляцыя: азначэнне, індывідуальныя рысы
| Усяго…
|
| Разам…
|
|
ПРЫКЛАДНЫ ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
для напрамку спецыяльнасці 1-16 01 10 – 01 «Спевы (акадэмічныя)»
Раздзелы і тэмы
| Колькасць аўдыторных гадзін
| практ.
| Раздзел І. Гармонія
| Тэма 1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці гармоніі
|
| 1.1. Гармонія, яе сувязь з іншымі кампанентамі музычнай мовы
1.2. Акорд як асноўная адзінка гарманічнай мовы
1.3. Гармонія і лад
1.4. Гармонія і форма
| Тэма 2. Трохгучча і септакорды з абарачэннямі
|
| 2.1. Трохгучча галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
2.2. Септакорды галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі
| Тэма 3. Прыёмы фактурнага пераўтварэння гармоніі
|
| 3.1. Асноўныя прыёмы меладычнай фігурацыі
3.2. Гармонія і фактура
| Тэма 4. Альтэрацыйная храматыка
|
| 4.1. Гістарычны працэс засваення храматыкі
4.2. Альтэрацыя акордаў субдамінантнай групы
4.3. Альтэрацыя акордаў дамінантнай групы
| Тэма 5. Мадуляцыйная храматыка: адхіленні
|
| 5.1. Адхіленні ў танальнасці І ступені роднасці
5.2. Эліпсіс
| Тэма 6. Мадуляцыя
|
| 6.1. Агульная тэорыя мадуляцыі
6.2. Паступовая мадуляцыя ў танальнасці I, II ступеняў роднасці
6.3. Раптоўная мадуляцыя без энгарманізму (паскораная мадуляцыя)
6.4. Раптоўная энгарманічная мадуляцыя. Іншыя спосабы мадулявання
| Тэма 7. Храматыка мажора-мінору і віды храматычных структур у музыцы ХХ ст.
|
| 7.1. Мажора-мінор
7.2. Акордыка, танальнасць, тэхнікі кампазіцыі ў музыцы ХХ ст.
| Усяго…
|
| Раздзел ІІ. Поліфанія
| Тэма 1. Поліфанія і гамафонія
|
| 1.1. Поліфанія і гамафонія. Віды поліфаніі і іх паходжанне
| 1.2. Асноўныя этапы гісторыі поліфаніі. Строгі і свабодны стылі
| Тэма 2. Віды поліфанічнага складу і прыёмы поліфанічнага развіцця
|
| 2.1. Кантрасная поліфанія. Прынцыпы кантрапунктавання галасоў
| 2.2. Просты і складаны кантрапункты. Віды рухомага кантрапункта
| 2.3. Імітацыйная поліфанія. Віды імітацыі
| 2.4. Гетэрафонія і падгалосачная поліфанія
| Тэма 3. Фуга як форма поліфанічнай музыкі
|
| 3.1. Асноўныя элементы фугі
| 3.2. Пабудова фугі
| Усяго…
|
| Раздзел III. Аналіз музычных форм
| Тэма 1. Агульныя і спецыяльныя пытанні аналізу музычнай формы
|
| 1.1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці
1.2. Музычная форма ў шырокім і вузкім значэннях
| Тэма 2. Класіфікацыя музычных форм. Простыя музычныя формы
|
| 2.1. Простыя формы ў інструментальнай і вакальнай музыцы
2.2. Функцыі частак, тыпы выкладання, прынцыпы развіцця ў музычнай форме
| Тэма 3. Складаныя музычныя формы
|
| 3.1. Складаная трохчасткавая форма ў інструментальнай і вакальнай музыцы
3.2. Форма ронда
3.3. Форма варыяцый
3.4. Прамежкавыя формы
| Тэма 4. Санатная форма і яе разнавіднасці
|
| 4.1. Санатная форма венскіх класікаў: экспазіцыя, распрацоўка, рэпрыза
4.2. Разнавіднасці санатнай формы
| Тэма 5. Цыклічныя формы
|
| 5.1. Цыклічныя формы ў інструментальнай музыцы: сюіта, санатна-сімфанічны цыкл
5.2. Цыклічныя формы ў вакальнай і вакальна-сімфанічнай музыцы: вакальны цыкл, кантатна-аратарыяльныя формы і жанры
5.3. Музычна-тэатральныя формы і жанры
| Тэма 6. Сродкі музычнай выразнасці
|
| 6.1. Мелодыя, рытм, метр, лад, танальнасць, гармонія, фактура: азначэнне, індывідуальныя рысы
6.2. Тэмбр, рэгістр, дыяпазон, тэмп, агогіка, дынаміка, артыкуляцыя: азначэнне, індывідуальныя рысы
| Усяго…
|
| Разам…
|
|
|