Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Тэма 1. Асноўныя музычна-тэарэтычныя паняцці гармоніі
1.1. Гармонія, яе сувязь з іншымі кампанентамі музычнай мовы Паняцце гармоніі, значэнні тэрміна. Цесная сувязь гармоніі з мелодыяй, фактурай, метрарытмам, музычнай формай. Фанічныя, выразныя магчымасці гармоніі. Гармонія і стыль. Лейт-гармонія. Формаўтваральная роля гармоніі на ўзроўні перыяду, буйной формы. Агляд развіцця гармоніі. Мадальная гармонія эпохі строгага стылю (ХV–XVI стст.). Працэс фарміравання мажора-мінорнай сістэмы. Гармонія эпохі рамантызму.
1.2. Акорд як асноўная адзінка гарманічнай мовы Азначэнне акорда. Гістарычнае развіццё структуры акорда. Акорды тэрцавай структуры: трохгучча, септакорды, шматтэрцавыя акорды. Іншыя прынцыпы структуры акорда ў музыцы канца XIX–XX ст. Неакордавыя спалучэнні – сугучча. Чатырохгалосны склад. Падваенні гукаў у трохгуччах, меладычнае становішча, вузкі і шырокі расклад акордаў. Абарачэнні акордаў.
1.3. Гармонія і лад Функцыянальная логіка мажору і мінору. Функцыянальная сувязь акордаў. Функцыі галоўных, пабочных трохгуччаў. Паняцце пра асноўныя і пераменныя функцыі акордаў. Гістарычнае развіццё функцыянальнай сістэмы. Натуральна-дыятанічныя лады: меладычныя, гарманічныя адзнакі, спосабы выкарыстання. 1.4. Гармонія і форма Формаўтваральныя функцыі гармоніі. Перыяд. Тыповыя структуры. Важнейшыя кадансавыя гармоніі. Класіфікацыя кадансаў па прыкметах месцазнаходжання ў перыядзе, гарманічнага зместу, ступені завершанасці. Выразны сэнс, канструктыўная роля, умовы ўжывання кадансавага квартсекстакорда. Прыёмы пашырэння перыяду.
Тэма 2. Трохгучча і септакорды з абарачэннямі 2.1. Трохгучча галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі Выразныя асаблівасці трохгуччаў галоўных, пабочных ступеняў. Два ўніверсальныя спосабы злучэння трохгуччаў. Гарманічныя звароты: аўтэнтычныя, плагальныя, поўныя, перарваныя. Секстакорды і квартсекстакорды ўсіх ступеняў. Падваенне тонаў. Распаўсюджаныя звароты. Скачкі пры ўжыванні трохгуччаў і секстакордаў.
2.2. Септакорды галоўных і пабочных ступеняў з абарачэннямі Агульная характарыстыка септакордаў. Разнавіднасці пабудовы, фанічныя якасці септакордаў розных структур. Працэс засваення септакордаў у музычнай практыцы. Прыёмы выкарыстання септакордаў V, VII, II ступеняў, іх абарачэнняў. Распаўсюджаныя звароты з удзелам гэтых септакордаў. Спосабы вырашэння септакордаў, пераходу аднаго септакорда ў другі. Звароты з праходзячымі акордамі. Выразныя якасці пабочных септакордаў. Сфера іх выкарыстання. Септакорд з секстай і нонай (нонакорд).
|