Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Тэма 1. Меладычныя дыятоніка і храматыка
1.1. Народна-ладавая дыятоніка Змест тэарэтычных ведаў: дыятанічныя лады народнай музыкі (вузкааб’ёмныя; сяміступенныя, пентатоніка, пераменныя); мажорны, мінорны лады і іх віды; геміёльныя лады ў народнай музыцы. Простыя і састаўныя дыятанічныя інтэрвалы. Метрарытмічныя складанасці: пункцірныя рытмы, рытмічныя групы з шаснаццатымі, трыццаць другімі і інш., сінкопы (унутрытактавыя, межтактавыя, унутрыдолевыя), віды свабоднага дзялення долі (трыёлі, квінтолі і інш.). Сальфеджыраванне: аднагалосныя дыятанічныя мелодыі ў мажоры, міноры, манадыйных гемітонных, ангемітонных, геміёльных ладах. Беларускія народныя песні ў ладах вузкааб’ёмных, паралельна-пераменных, квінтавых і інш.; апрацоўкі народных песень з акампанементам, нескладаныя вакальныя джазавыя творы. Вакальна-інтанацыйныя практыкаванні: гукарады дыятанічных, геміёльных ладоў з выкарыстаннем складаных рытмічных малюнкаў. Інтанаванне дыятанічных секвенцый у зададзеным рытме. Простыя дыятанічныя інтэрвалы ад зададзенага гуку ўверх і ўніз. Слыхавы аналіз: элементы музычнай мовы – інтэрвалы простыя, састаўныя, дыятанічныя; акорды – трохгуччы, септакорды, акорды ў гарманічных паслядоўнасцях, з уключэннем абаротаў натуральна-ладавай гармоніі; асаблівасці ладавай арганізацыі музычных урыўкаў. Музычны дыктант: запіс аднагалосных мелодый у дыятанічных, геміёльных ладах. Вусныя дыктанты з выкарыстаннем ладоў народнай музыкі, натуральнага, гарманічнага і меладычнага мажору і мінору. Замацаванне ў дыктантах змешаных, пераменных памераў, складаных метрарытмічных малюнкаў.
1.2. Унутрыладавая альтэрацыя і меладычны храматызм Змест тэарэтычных ведаў: унутрыладавая альтэрацыя і яе характэрныя ступені ў мажоры і міноры; храматычныя інтэрвалы на ступенях мажору і мінору; меладычныя праходныя і дапаможныя храматычныя гукі ў аднагалоссі. Характэрная альтэрацыя ў мажоры і міноры акордаў (трохгуччаў і септакордаў з абарачэннямі) субдамінантнай і дамінантнай групы, у тым ліку акордаў з расчэпленымі, уведзенымі, заменнымі тонамі. Унутрытанальны эліпсіс. Сальфеджыраванне: мелодыі з ладавай альтэрацыяй – з ліста, на памяць, з транспанаваннем. Рамансы рускіх, беларускіх і замежных кампазітараў XVIII–XIX стст. (А. Гурылёў, П. Булахаў, А. Аляб’еў, А. Варламаў, М. Глінка, А. Даргамыжскі, Ф. Ліст, Э. Грыг, М. Аладаў, А. Туранкоў, А. Багатыроў, У. Алоўнікаў і інш.). Двух- і трохгалоссе імітацыйна-поліфанічнага складу (двух- і трохгалосныя інвенцыі І. С. Баха). Вакальна-інтанацыйныя практыкаванні: мажорныя, мінорныя гамы з ладавай альтэрацыяй; дыятанічныя, храматычныя інтэрвалы ў танальнасці і ад гуку; паслядоўнасці з дыятанічных і храматычных ступеняў. Гарманічныя паслядоўнасці з дыятанічнай, альтэрыраванай гармоніямі ў элементарным і чатырохгалосным складах; альтэрыраваныя акорды па вертыкалі ў выкананні ансамблем. Слыхавы аналіз: паслядоўнасці дыятанічных і храматычных інтэрвалаў у ладзе і па-за ладам; дыятанічныя і храматычныя секвенцыі. Альтэрыраваныя акорды з вырашэннямі; гарманічныя паслядоўнасці з уключэннем альтэрыраваных акордаў. Музычны дыктант: аднагалосныя мелодыі з унутрыладавай альтэрацыяй, разнастайнымі рытмічнымі малюнкамі; двухгалосныя мелодыі гарманічнага, поліфанічнага складоў.
|