Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Ках Старадарожскага, Любанскага, Слуц-
кага раёнаў. Асабліва вылучаюцца работы К.Русаковіч (в.Рухава Старадарожскага ра- ёна). Яе творчасць — бадай, вяршыня ў гэ- тай галіне народнага мастацтва. Таленавітая майстрыха давяпа мастацтва аплікацыі са- ломай па тканіне да гранічнай дасканаласці. Ёсць сярод яе твораў і маленькія дыванкі з аленямі ці букетамі, апе асаблівай прыга- жосцю вызначаюцца вяпікія, здольныя зро- кава «трымаць» не толькі адну сцяну, але і ўвесь інтэр'ер. Кампазіцыі жывыя, рукатво- рныя, кожны раз новыя і сведчаць пра не- сумненны талент майстрыхі. Промысел па вырабе драўляных рэчаў, аздобленых аплікацыяй, перажыўшы каро- ткачасовы росквіт у пасляваенныя гады, неўзабаве стаў прыкметна занепадаць, ад- нак яго традыцыі знайшпі ўдалы працяг на дзяржаўным узроўні. Адраджэнне промы- слу і яго развіццё звязана са Жлобінскай фабрыкай інкрустацыі49, адкрытай у 1961 г. на базе цэха. Ініцыятарамі арганізацыі про- мыспу былі мясцовая майстрыха В.Дзехця- рэнка, якая добра ведала традыцыі белару- скага народнага мастацтва, і М.Дзехцярэ- нка, што прыехаў з Украіны, дзе таксама вядомая аплікацыя саломай па дрэве. Тра- дыцыі гэтага віду мастацтва і ўзялі майстры за аснову сваіх вырабаў. Яны распрацавалі тэхналогію афарбоўкі і наклейвання сало- мы, прыдумапі ўзоры вырабаў, галоўным чынам куфэркі розных формаў. На першым этапе распрацоўкі майстры не заўсёды вызначаліся цэласнасцю і арга- нічнасцю, капіруючы ў мініяцюры форму вясельных куфраў. Складаны папіхромны дэкор з саламяных квадрацікаў і ромбікаў амаль цалкам пакрываў паверхню і вызна- чаўся працаёмістасцю выканання. He заў- сёды дасягалася арганічнасць і мастацкая цэласнасць вырабаў, дэкор часам імітаваў Вырабы з саломы, лазы, бяросты, паперы малюнак традыцыйных тканін. Аднак на- стойлівыя пошукі майстроў, удумлівае за- сваенне народнай арнаментыкі і творчае Пераасэнсаванне яе традыцый на новых ма- тэрыялах дазволілі ім значна ўдасканапіць узоры, дабіцца цэласнасці і лаканізму дэ- кору — варыяцый геаметрычных і стыпіза- ваных раслінных формаў — ромбікаў, ква- драцікаў, разетак і інш. Калі падобны напрамак жлобінскага про- мыслу можна лічыць натуральным праця- гам гэтага віду народнага мастацтва, то вы- Рабы сюжэтна-тэматычнага характару вы- клікаюць спрэчныя адносіны. Куфэркі і пано з птушкамі, жывёламі, бытавымі сцэнкамі, помнікамі архітэктуры і інш. гэткія ж тэхніч- на бездакорныя, як і арнаментальныя, кам- пазіцыя іх завершаная і дакпадная, аднак гэтыя работы не кранаюць шчырасцю і не- пасрэднасцю, уласцівымі творам трады- цыйнага народнага мастацтва з іх жывым
|