Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Боку, не адрывацца ад народнай асновы
рамяства, не ўхіляцца ў этнаграфізм, з другога — пастаянна адточваць і ўдаска- нальваць пластычныя дасягненні. Іншыя ма- тэрыялы практычна не выкарыстоўваюцца, усю сваю ўвагу майстрыхі засяродзіпі на раскрыцці дэкаратыўных якасцяў саломы, распрацоўваючы ўсё новыя і новыя прыё- мы пляцення і спосабы дэкаравання. Здавалася б, абмежаваныя пластычныя магчымасці празаічнага матэрыяпу не да- звапяюць выйсці за рамкі традыцыйных тэ- хналагічных прыёмаў — круглай і гранёнай пляцёнкі, плоскіх і выпуклых рамбічных Уставак, шахматнага перапляцення саламя- ных стужак, перагінання і перавязвання пуч- коў саломы. Аднак майстрыхі валодаюць сёння дзесяткамі прыёмаў пляцення і дэка- равання вырабаў, пастаянна адкрываюць усё новыя і новыя магчымасці сапомы. Раз- настайнасць фактуры дасягаецца супастаў- леннем тоўстых і тонкіх саломінак, раз- мяшчэннем іх пад рознымі вугламі, скруч- ваннем, косымі зрэзамі, драбленнем, перацісканнем, уключэннем капаскоў і ка- ленцаў і інш. Паверхня вырабаў пераліваец- ца, іграе, лашчыць вока колеравай і пласты- чнай гармоніяй, выключнай адчувапьнасцю матэрыялу. Прастатой і логікай формаў, традыцыйнасцю і вобразнасцю вызначаюц- ца невяпікія фігуркі сувенірнага і мастацкага прызначэння. Урачыстасць і манументаль- насць уласцівыя буйным творам выстава- Чнага прызначэння. Няспынныя пошукі ў галіне формаў і дэ- кору дазволілі Т.Агафоненка зрабіць новы крок у сапомапляценні. Капі вырабы тра- дыцыйнага плану не перавышапі пэўных па- мераў, абмежаваных даўжынёй сапомінак у межах міжвузелляў, то Т.Агафоненка прыдумала спосаб адмовіцца ад гэтага мо- Дуля. Свае вырабы яна пляце на каркасе з саломы, надаючы яму пэўную форму бу- дучага твора, і затым афармляе яго розны- мі пляцёнкамі і фактурамі да неабходнага аб'ёму. Гэта дазволіпа значна ўзбагаціць пластыку, пашырыць дыяпазон аб'ёмаў, дабіцца сапраўднай скульптурнасці. Яе пеў- ні і паўліны з раскошнымі хвастамі, зграб- нымі гапоўкамі і незвычайным апярэннем казачна прыгожыя і заўсёды непаўторныя. Такой жа разнастайнасцю дэкаратыўна- тэхнічных прыёмаў вызначаецца і пластыка Л.Главацкай. Яе любімыя сюжэты — конь і Алень. Хоць работы дасягаюць часам знач- ных памераў, аднак канструкцыйная логіка, Якая дыктуецца пучком саломы, прасочва- ецца досыць яўна. Фантазія Л.Главацкай невычарпальная ў вынаходстве ўсё новых і новых спосабаў дэкаравання паверхні. Напрыклад, яна стала выкарыстоўваць ву- зялкі-каленцы, незаменныя для вырабу галінастых рагоў аленя.
|