Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Разам з тым, аддаючы напежнае май-
стэрству Т.Агафоненка і Л.Главацкай, нель- Га не адзначыць, што часам памеры выра- баў становяцца самамзтай. Хоць тэндэнцыі станкавізацыі і дэкаратывізму ўласцівыя і іншым відам сучаснага народнага маста- • і цтва, некаторыя выставачныя ўзоры сало- мапляцення, асабліва Л.Главацкай, уяўля- юць сабой нібыта павяпічаны выраб малога фармату. Можна згадзіцца з Т.Разінай, што «ў гзтых творах нельга не адзначыць высокае майстэрства і вынаходлівасць іх аў- Вырабы з саломы, лазы, бяросты, паперы тараў. Аднак лірызм і абаяльнасць матэры- ялу, выяўленыя ў больш сціплых скульпту- Рах з саломы, тут не адчуваюцца. Рэчам, выкананым дпя выстаўкі, уласцівы знешняя эфектыўнасць і некаторая бутафорнасць. Калі ў майстроў з'яўляецца ўстаноўка на стварэнне дэкаратыўных твораў, натура- льна відазмяняецца і змястоўны бок іх мас- тацтва»43. Менш прыкметная такая тэцдэнцыя ў творчасці Л.Лось. Яе фігуркі козлікаў, жаў- ранкаў, конікаў невялікія, простых і выраз- ных формаў, пабудаваныя па тых жа прын- цыпах, што і традыцыйныя — перагінаннем і перавязваннем двух-трох пучкоў саломы. Дэкаратыўныя дэтапі выкарыстоўваюцца даволі абмежавана. Удзел Л.Лось у рэ- стаўрацыі музейных узораў царскіх бра- маў надштурхнуў яе на выкарыстанне ў дробнай пластыцы рамбічных дэталяў, якія ўзбагачаюць канструкцыйна простыя фо- рмы. Гэтыя ж прыёмы выкарыстоўвае і яе Дачка А.Лось. Ацэньваючы ў цэлым несумненныя дася- гненні сучаснай пластычнай творчасці сало- мапляцельшчыкаў, адзначаючы яе як най- больш яркую з'яву ў культуры Беларусі, неабходна ўлічваць неадназначнасць сала- мянай пластыкі. За адносна кароткі час яна карэнным чынам змяніла свой характар — ад невялікіх фігурак традыцыйнага ўмоў- нага плану, блізкіх па сваім характары да аграрна-абрадавай пластыкі, да станковых формаў выставачнага прызначэння, у якіх традыцыі прасочваюцца досыць апасродка- вана. Прычым характэрна, што найболыхі яркія дасягненні ў гэтай галіне звязаны з майстрамі, якія маюць прафесійную маста- цкую адукацыю: Т.Агафоненка, Л.Лось, Т.Паўлоўскай. Пэўна, у дадзеным выпадку сучасная сапамяная пластыка ўяўляе сабой тую прамежкавую, пагранічную з'яву, якая аб'ядноўвае дасягненні народнага мастац- тва, самадзейнай творчасці і прафесійных відаў44. Гэтая тэндэнцыя, відаць па ўсім, бу- дзе развівацца, пра што сведчаць апошнія работы Т.Паўлоўскай для афармлення ін- тэр'ераў грамадскага прызначэння, Л.Гла- вацкай — у афармленні музея М.Багдано- віча і інш. Паралельна з фігуратыўнай пластыкай
|