Студопедия

Главная страница Случайная страница

КАТЕГОРИИ:

АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника






Адвольным малюнкам. У работах адчува-






ецца не столькі народны пачатак, колькі

прынцып геаметрызацыі, характэрны дпя

прафесійнага дэкаратыўна-прыкладнога

мастацтва 60-х гадоў.

Прыкметны ўплыў на гэты працэс ака-

зала творчасць прафесійнага мастака У.Ба-

салыгі, які з канца 60-х гадоў займаўся рас-

працоўкай узораў для Жлобінскай фа-

брыкі. Абапіраючыся на вопыт народных

майстроў і ўласную прафесійную падры-

хтоўку, мастак стварыў шэраг дэкаратыў-

ных пано ў тэхніцы аплікацыі саломай па

дрэве. Характэрная асаблівасць гэтых тво-

раў — ярка выяўленая дэкаратыўнасць і

Арнаментальнасць, дасягнутая геаметрыза-

цыяй малюнка, своеасаблівым драбленнем

яго на шэраг арнаментальных дэталяў, увя-

дзеннем дэкаратыўных матываў, характэр-

ных для ткацтва, разьбы, вышыўкі. Заамо-

рфныя матывы ў работах «Белавежскі асі-

лак», «Палескі матыў», «Белавежская

пушча» набываюць сімвалічнае значэнне.

Аўтар пазбег ілюстрацыйнасці або падроб-

кі пад наіўна-рэалістычны характар твораў

народных майстроў, распрацаваў уласную

стылістыку.

Вытрыманыя ў адзіным лаканічным стылі,

Пляцельшчык А.Белановіч з Шахноўшчыны

Стаўбцоўскага раёна. 1982.

Ф.С я р n е й к а. Кошыкі. 1930-я гады. Лаза,

пляценне. Цюпішкі Ашмянскага раёна.

Шш

Народнае мастацтва Беларусі

пано У.Басалыгі арганічна ўключыліся ў

інтэр'ер тых часоў з яго строгімі геаметры-

чнымі формамі. Аднак яны былі хутчэй уні-

кальнымі станковымі творамі, чым узорамі,

якія маглі б вызначыць напрамак народнага

промыслу. Сапраўдная народная трактоўка

матываў у аплікацыі ўсё ж іншая, больш

жывая і непасрэдная. Стылізацыя характэр-

ная і для яе, але ў аснову пакладзены прын-

цып наіўнага рэалізму, няма гранічнай геа-

метрызацыі, прыкметнае імкненне да арна-

ментальнасці, малюнак больш пластычны.

3 канца 60-х гадоў узоры дпя фабрыкі

пачынае распрацоўваць таксама прафесій-

ньі мастак В.Котаў. Ен імкнецца абапірацца

на мясцовыя традыцыі, перапрацоўваць іх у

адпаведнасці з патрабаваннямі сучаснасці.

Яго серыі куфэркаў і шкатулак па харак-

тары блізкія да работ М. і В.Дзехцярэнкаў,

аднак мастак смяпей абыходзіцца з народ-

ным арнаментам, актыўна ўводзіць касма-

ганічныя матывы, выявы птушак, жывёл, ча-

лавека. Дэкаратыўныя пано В.Котава тэма-

тычна блізкія да работ У.Басалыгі, аднак у

іх адсутнічае залішняя геаметрызацыя. Ка-

мпазіцыі больш свабодныя, тэхніка апліка-

цыі шчыльнейшая, без знарочыстага драб-

лення фігур.

У 70-я гады промысел перажывае пе-

рыяд пошукаў новьіх прыёмаў дзкору і

формаў вырабаў. Попыт на традыцыйныя

шкатулкі і куфэркі крыху знізіўся, неабхо-


Поделиться с друзьями:

mylektsii.su - Мои Лекции - 2015-2024 год. (0.006 сек.)Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав Пожаловаться на материал