Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Сканаленнем традыцыйных. Майстар выка-
рыстоўваў толькі самую простую і даўно вядомую тэхніку пляцення — рабрыста- крыжовую, аднак выконваў яе з ювелірнай дакладнасцю і дасканаласцю, старанна пад- біраючы акораныя дубчыкі. Формы кошы- чкаў простыя, але зграбныя і дасканалыя. Прамы працяг народных традыцый лоза- пляцення быў на першым этапе характэрны дпя промыспу, адроджанага ў 60-я гады на фабрыках мастацкіх вырабаў. Напрамак быў узяты правільны. Мясцовыя народныя майстры-лозапляцельшчыкі, запрошаныя да супрацоўніцтва з фабрыкамі непасрэдна ў цэхі ці ў якасці надомнікаў, заняліся выра- бам традыцыйных ці злёгку мадэрнізаваных рэчаў, якія маглі знайсці выкарыстанне ў сучасным побыце. Набылі пашырэнне ко- шычкі розных формаў і памераў, фруктоў- ніцы, латкі, падносы, карабы і інш. Некато- рыя з гэтых формаў у колішнім народным побыце не сустракапіся, аднак, створаныя патомнымі народнымі майстрамі на аснове традыцый, з'явіліся натуральным іх пра- Цягам. Найбольшай арганічнасцю вызначаўся Промысел на Гродзенскай фабрыцы. Ас- ноўная заспуга ў гэтым яго заснавальніка, патомнага народнага майстра Н.Ліцюка. Валодаючы ўсімі вядомымі на Панямонні тэхнікамі пляцення (рабрыста-крыжовай, паслойнай, ажурнай), ён не толькі адрадзіў Вырабы з саломы, лазы, бяросты, паперы традыцыйныя формы вырабаў, але і ства- рыў новыя, цалкам заснаваныя на трады- цыях. Яго вырабы вызначаюцца прастатой і логікай формаў, мастацкі бок іх падкрэслі- ваецца спалучэннем розных гатункаў лазы, выяўленнем прыроднай прыгажосці матэ- рыялу, вар'іраваннем тэхнік пляцення. Такі- мі ж якасцямі вызначаюцца работы вучаніц Н.Ліцюка — Г.Галабурды і В.Драчылоў- скай. Іх пошукі ў галіне формаў і дэкору Больш смелыя, хоць такое наватарства за- снавана на мясцовых традыцыях і выяўляе прамы іх працяг. Аднак у іх часцей быва- юць і творчыя пралікі, выкліканыя перш зa ўсё неабходнасцю выкарыстоўваць штуч- Ныя матэрыялы, змяншаць колькасць гатун- каў лазы і іншымі прычынамі вытворчага ха- рактару, якія сталі праяўляцца ў промысле ўжо ў 70-я гады. Адначасова промысел лозапляцення ўзнік пры Мазырскай фабрыцы. Народныя майстры В.Карніенка і С.Прышчэпа творча прадоўжылі і развілі традыцыі лозаппяцення Усходняга Палесся, у якіх прыкметныя ўплывы суседняй Украіны. Простую па- Карзінкі. 1985. Лаза, пляценне. Гродзенская фабрыка мастацкіх вырабаў. слойную і вяровачную тэхнікі пляцення В.Карніенка дапоўніў пляцёнкамі з балотнай травы-сітніку, што ўзбагаціла вырабы ў дэ- каратыўных і каларыстычных адносінах.
|