Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Ры народнага ткацтва.
У цэлым неглюбскія ручнікі па тэхналогіі выканання, арнаментыцы, кампазіцыі, ка- ларыстыцы, размяшчэнні ўзору ў выглядзе вузкіх і шырокіх папярочных бардзюраў з буйных і дробных ромбагеаметрычных і М.Шаршнёва. Ручнік-набожнік. 1930-я гады. Лён, ткацтва, вязанне кручком. Рэк- та Слаўгарадскага раёна. Ткацтва і вышыўка моцна стыпізаваных раслінных матываў не вылучаюцца сярод вырабаў усяго рэгіёна. Блізкія аналогіі прасочваюцца ў вырабах су- Седняй Браншчыны. Гэтая агульнасць больш прыкметная ў ручніках да сярэдзіны 20 ст., калі ткацтва тут яшчэ бытавала ў сваім на- туральным выглядзе, без якіх-небудзь ар- ганізацыйных формаў. Аднак і ў традыцый- ных вырабах заўважаюцца характэрныя мясцовыя адметнасці, якія вылучаюць іх у асобны арэал (гэта ж датычыць і адзення). Шчыльны, буйны, сакавіты чырвона-чорны арнамент па канцах з бардзюраў рознай шырыні і малюнку, вытканых досыць скла- данай тэхнікай аднабаковага перабору37, перабіваецца вузкімі гладкімі палоскамі бранага ткацтва, якія раўнамерна запаўня- юць і цэнтральную неарнаментаваную ча- Стку поля. Дэкараваныя канцы маюць ярка выяўлены цэнтральны бардзюр з двух-трох складана распрацаваных ромбаў ці разет, уверсе і ўнізе сіметрычна размяшчаюцца яшчэ некалькі бардзюраў іншага характару. Элементы арнаменту маюць характэрныя Мясцовыя назвы, што сведчыць як пра ста- А.Станавая. Фрагмент дэкору посцілкі. 1920-я гады. Бавоўна, воўна, ткацтва. За- рэчча Аршанскага раёна. ражытнасць яго паходжання, так і пра во- бразнасць мышлення ткачых: павукі, кап'ё, мядзведзь, кучараўкі, крывулі, зорачка і інш. Канцы ручнікоў з трох бакоў у межах арнаменту абшываюць кароценькімі, у ко- лер уточных нітак махрамі. Прыкметна мяняецца характар неглю- бскіх ручнікоў з сярэдзіны 20 ст., асабліва пасля арганізацыі ў Неглюбцы ткацкага цэ- ха Гомельскай фабрыкі мастацкіх вырабаў (1977). Яны сталі даўжэйшыя і шырэйшыя, павялічыліся арнаментаваныя ўчасткі, ак- тыўна ўводзіцца стылізаваны раслінны ар- Намент, больш прыкметнай стапа роля чор- нага колеру. Асаблівай прыгажосцю, ура- чыстасцю і своеасаблівай манументальнасцю вызначаюцца ручнікі насычанага вішнёвага колеру з выразнай акцэнтоўкай чорным. Менавіта ў такім выглядзе творы М.Пры- ходзькі, Т.Дзеранок, М.Кароткай, М.Каў- туновай сталі вядомыя далёка за межамі Беларусі, яны — адна з самых яркіх з'яў у Сучасным народным мастацтве. Адзнача- ныя змены ўяўляюць сабой натуральную М.К а ў my н о в а. Фрагмент дэкору посцілкі. 1980. Бавоўна, воўна, ткац- тва. Неглюбка Веткаўскага раёна. тіштктшшшвяіатішеі., •SWrWkKMMWeL WlBBilK»!
|