Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
J w w m ;
.тгапмнмммсі тшяятттс iftWWSWWKW.", ; р Ш М і М . Ш Й М М Н: уяютпятюгш* Я. М. Сахуга. Народнае мастацтва Беларусі пад уплывам эканамічных і культурных су- вязяў з прыбаптыйскімі землямі і паўночна- заходнімі рэгіёнамі Расіі. Таму ў характары вырабаў так шмат агульных рысаў з тка- цтвам і вышыўкай суседніх народаў, аса- бліва ў браным двухуточным ткацтве. Больш ажыўленыя, чым у іншых рэгіёнах Беларусі, эканамічныя сувязі ўжо ў канцы 19 ст. амаль цалкам выцеснілі традыцыйнае адзенне, затое, у сваю чаргу, актыўна са- дзейнічалі засваенню новых тэхнік ткацтва (шматнітовага, розных відаў перабору) і больш дасканалага абсталявання. У выніку ўскладнілася кампазіцыя, узбагаціліся арна- ментапьныя матывы, хоць у цэлым у ткані- нах Паазер'я пераважае традыцыйная ас- нова, прыкметнае месца сярод іх займа- юць самабытныя, тыповыя толькі для гэтага рэгіёна з'явы. Сярод тканін дэкаратыўна-абрадавага прызначэння пераважаюць ручнікі з палі- хромнымі выбарнымі ўзорамі, што вылу- чае іх сярод падобных вырабаў імшых рэгіё- наў. Сустракаюцца тут і браныя ручнікі з простым і ясным геаметрычным арнамен- Ручнікі. Пачатак 20 cm. Лён, ткацтва, вя- занне кручком. Стараселле Рагачоўскага раёна. эвалюцыю традыцый, што не мяняе і не па- рушае агульнага характару вырабаў. Аднак далейшыя эксперыменты з коле- рам, характэрныя перш за ўсё для М.Каў- Туновай (1915—1989), здаюцца досыць спрэчнымі. Гэтая таленавітая майстрыха, схільная да пошукаў, зксперыменту, аўтар шэрагу цікавых, своеасаблівых работ, тым не менш часам занадта літаральна разу- мела агульнапрынятую ў мастацкай прамы- словасці тэндэнцыю да абнаўлення. У цэ- лым нельга не пагадзіцца, што, уводзячы сіні, зяпёны колеры, майстрыхі ўмела спраўляюцца са шматколернасцю38, і ўсё ж такія ручнікі не вытрымліваюць параўнан- ня з традыцыйнымі: кампазіцыя драбніцца, рассыпаецца, каларыт траціць цэласнасць. Гэты прыклад лішні раз пераконвае ў неаб- ходнасці вельмі беражлівага, далікатнага ўмяшапьніцтва ў традыцыі промыслу, чуй- нага, умелага кіравання працэсамі, якія сён- ня ў ж о далёка не заўсёды ў стане развівац- Ца натуральным шляхам. Вельмі разнастайныя тзкстыльныя вы- рабы Паазер'я. Характар іх фарміраваўся Ручнік. 1930-я гады. Лён, ткацтва, вязанне кручком. Рагачоўскі раён. МСБК. Ткацтва і вышыўка там, чырвоны колер якога злёгку разбе- лены ніткамі асновы. Аднак часцей за ўсё нешырокі бардзюр бранага геаметрычнага арнаменту з'яўляецца нібы асноваю для буйных паліхромных узораў геаметрычна- га, распіннага, антрапаморфнага характа-
|