Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция № 8
Жоспар:
Сабақ тың мақ саты: Буддизм дінінің пайда болуы, дамуы кезең дері, діни философиялық ілімінің ерекшеліктері, Буддизм мектептері жә не олардың кө зқ арастарымен таныс болу. Сабақ тың міндеті: Буддизм дінінің пайда болуы жә не таралу тарихы жө нінде мә ліметтер беру. Студентті оқ у материалын ө зінше іздеп табуғ а, оны тү сініп пайдалануғ а, онымен жұ мыс істеуге ү йрету. Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Арийлер мифологиясында кейіннен кө не ү нді діни дә стү рлерінен орын алғ ан, соның ішінде будда діні қ абылданғ ан отыз ү ш негізгі қ ұ дірет иесі болды. Оларды бастапқ ыда “перілер” деп атап, орындарына қ арай ү ш топқ а жіктеді. Олар васу - жер қ ұ дайлары, рудра - ауа қ ұ дайлары жә не адитья – аспан қ ұ дайлары болып ажыратылды. Олардың бә рі бірігіп аспанның тылсым кү штері- асулармен кү ресті. Қ ұ рбандық ғ ұ рыптары атқ арылғ анда, бұ л қ ұ дайлардың бә рі бір бейнеге топтастырылып, Вишвеведа, яғ ни “Барлық қ ұ дайлар “деп аталып ортақ дұ ғ а оқ ылды. Кө не ү нділерде де барлық діндерге тә н қ ұ дайлар пантеоны болды. Олар аспан қ ұ дайы Деус –Питар мен жер қ ұ дайы – Притхивиді ерекше қ ұ рметтеді. Ө зге қ ұ дайлардың кө бі осылардан тарады деп санады. Сол сияқ ты шексіздікті сипаттаушы Адити ә йел қ ұ дайынан Митра, Варуна, Арьямана, Аншу, Бхагу, Дхатар, Индра жә не Вивсват туады деген сенім болды. Митра (дос, одақ, беріктік) адамдардың достығ ы мен бірлігінің кепілі, оларды ауру-сырқ аудан сақ таушы, кү ннің шығ уы мен батуын қ адағ алаушы, аспан мен жерді ұ стап тұ рушы, сондық тан ең жоғ арғ ы қ ұ дай саналды. Веда мифологиясында Варуна мен Митра бейнелері бір. Ө йткені ол екеуі де ә лемдегі адамшылық ә деп- тә ртібінің бұ лжымастығ ы (дхарман) ү шін жауапты. Мың кө зді Варуна қ ұ дайы жер мен аспанды ажыратып, ә лемді жасаушы, ол барлық қ ұ дайларғ а, перілер мен адамдарғ а ә мір жұ ргізеді, жаң быр қ ұ дайы болуы себепті бү кіл су иесі. Ол аспанды мекен етеді. Сол биіктен жер бетіндегі болып жатқ ан барлық істерді бақ ылап, ә лемдегі заң дылық тың сақ таушысы жә не бірден-бір тө решісі ретінде адал жолдан ауытқ ығ андарды жазалап отырады. “Ведаларда”кейде “қ ұ дайлар патшасы”аталатын Индра жауынгер – қ ұ дай, пнрілермен соғ ысып, оларды жең уші найзағ ай қ ұ дайы, жауынгерлерге батылдық пен қ уат беруші бейнесінде суреттеледі. Бірде зұ лым Вритра аспан суларын, яғ ни жауынды ұ рлап алды, Индра онымен соғ ысып, суларды жерге қ айтадан қ айтарды. Индра аспанда бұ лттарды сиыр кейпінде айдап жү реді, содан жерге жауын жауып, ол ұ рысқ а енгенде, жанында ә рдайым маруттар- ағ айынды жауын мен жел қ ұ дайлары еріп жү реді, делінеді мирфологияда. Рудра- маруттарды тудырушы, ашу мен ыза қ ұ дайы, солтү стікті мекендеген, адамзатқ а тү рлі аурулар жіберіп отырғ ан, сонымен бірге қ андай науқ астан болмасын айық тырушы керемет емші де. Оның бейнесі тү рлі- тү сті бояулармен беріледі. Ә детте қ арны қ ара, арқ асы қ ызыл, мойны кө к тү спен боялады. Агни -веда гимндерінде қ ұ діретті оттың символы, дін уағ ыздаушы қ ұ дай, адамдар мен қ ұ дайлар арасындағ ы байланыстырушы. Агни ә рқ ашан адамдардың қ ұ лшылық тілектерімен бірге қ ұ дайларғ а жететін қ асиетті қ ұ рбандық оты тұ татылғ ан жерден табылады. Ол алтын шырайлы, жарқ ын сә улелі, жылу беруші данышпан жә не аса инабатты қ ұ дай кейпінде беріледі. Агнидің ерекшелігі- оның ү штік табиғ аты: ү ш басы, ү ш тілі жә не ү ш нұ ры бар, ү ш жерді мекен етеді. Сома - ө зі де қ ұ дай дағ уасында бола отырып, мә ң гілік ғ ұ мыр, қ уат, бақ ыт пен қ уаныш беретін “сома”қ ұ діреті шырынының символы.“Сома” адамдар ғ ана емес, сонымен бірге қ ұ дайларғ а да қ уат береді, ә йтпегенде олар қ аһ армандық жасай алмағ ан болар еді деп саналғ ан. Ай мен Кү ннің шапақ атып тұ руы да соның еркінде.
Ә дебиеттер:
|