Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция №9.
Жоспар: 1. Христиан дінінің негізінде пайда болғ ан діни ағ ымдар 2. Мифтік жә не тарихи қ алыптасуы. 3. Інжіл (Библия) – киелі кітап: Кө не жә не Жаң а ө сиеттер. Сабақ тың мақ саты: Христиан дініндегі ең ірі жіктелудің бірі негізгі екі бағ ыты – православие мен католицизмнің пайда болуын жә не тарихын білу. Олардың дү ниетанымдық кө зқ арастарынмен танысу. Сабақ тың міндеті: Студентті оқ у материалын ө зінше іздеп табуғ а, оны тү сініп пайдалануғ а, онымен жұ мыс істеуге ү йрету. Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Христиан діні – ә лемдегі ең кө п тарағ ан діндердің бірі, қ азіргі таң да оның 2 миллиардқ а жуық ұ станушылары бар. Христиандық православие, католицизм, протестанттық болып ү ш негізгі бағ ытқ а жіктеледі. “Христос” сө зі грек тілінен алынғ ан, мессия, қ ұ тқ арушы деп аударылады. Кө не Ө сиетте Иисус Христос болашақ та Израиль жеріне келіп, ол жердегі халық ты қ иыншылық тан қ ұ тқ аратын, ә ділеттілікті орнататын пайғ амбар ретінде сипатталады. Бұ л дін біздің дә уіріміздің І ғ асырында Помпей шапқ ыншылығ ынан кейін Рим империясының қ ұ рамына кірген Палестинада пайда болды. Палестинаның, ә сіресе, оның орталық бө лігі – Самария тұ рғ ындарының этностық қ ұ рамы ә ртү рлі еді. Бұ л жерлерге қ оныс аударғ андар мұ нда ө з мә дениеттері мен нанымдарының белгілерін ала келді. Вавилон, парсы, македон басқ ыншылығ ын (б.д.б. VІ-ІІ ғ ғ.) жә не жат елдік Птоломейлер мен Селеквидтер ә улеттерінің билігін бастан кешірген палестиналық еврейлер аз уақ ытқ а саяси тә уелсіздікке қ ол жеткізеді. Б.д.б. 140 жылдан бастап тә уелсіз Иудеяны маккавей (хасмоней) ә улетінің алғ ашқ ы священник-патшалары билейді. Олар ел аумағ ын ұ лғ айтумен қ атар тұ рғ ындарғ а иудей дінін қ абылдатуғ а белсенді атсалысады. Б.д.б 36 жылы Рим қ олбасшысы Гней Помпей ә скерлері Иудеяны жаулап алады, сө йтіп, Сирия провинциясына қ осылғ ан Иудея Рим империясының бір бө лігіне айналды. Иудея мен Самария ө зін-ө зі басқ арудың соң ғ ы белгілерінен айырылды. Саяси тә уелсіздіктен айырылуды Палестина тұ рғ ындарының бір бө лігі қ асірет ретінде қ абылдады. Халық арасында ә келер ө сиетін, діни рә сімдер мен тыйым салуларды бұ зғ аны ү шін қ ұ дай қ аһ арына ұ шырағ андық туралы пікірлер кең таралды. Бұ л еврейлердің діни-ұ лттық топтары – хасидейлер (ізгі иудейлер) мен фарисейлер (жіктелгендер) ұ станымдарының нығ аюына кө п ық пал етті. Фарисейлер иудаизмнің тазалығ ы ү шін, жат жерліктердің ық палына қ арсы кү ресіп, дә стү рлі тіршілік нормаларын сақ тауғ а шақ ырды. Бұ л Жаң а Ө сиет мә тіндерінде кө рініс тапты. Ә леуметтік қ ұ рамы бойынша фарисейлер қ ала тұ рғ ындарының орта таптарынан (саудагерлер мен қ олө нершілерден, синагога оқ ытушыларынан) тұ рды. Жергілікті дә стү рлермен, киелі діни орындармен санаспағ ан жатжерліктер билігіне деген наразылық, Римге қ арсы кө терілістердің аяусыз басып-жаншылуынан туындағ ан енжарлық, ә леуметтік жә не мү ліктік тең сіздіктің терең деуі, ішкі қ айшылық тар, сенімсіздік пен селқ остық, болашақ тың бұ лың ғ ырлығ ы сезімі мен мистикалық сарыуайым сарындарын туындатты. Біздің дә уіріміздің І ғ асырында Палестинада кө п кешікпей қ ұ тқ арушының, мессияның (машиах) “қ ұ дай белгісі бардың ” келетінін жә не оның иудей халқ ын қ ұ тқ арып, “иудей патшасы” болатындығ ын уағ ыздаушылар қ аптап кетті. Шығ ыстың ә ртү рлі діни ілімдері сияқ ты Рим діні де аш-жалаң аш халық қ а ешбір ү міт бере алмады, Рим дінінің ұ лттық сипаты ұ лттық ә ділеттілік, аман қ алу тең дігі идеяларын нығ айтуғ а мү мкіндік бермеді. Христиан діні қ ұ лдық тә ртіпті айыптап, қ арапайым халық тың мү дделерін қ орғ ауғ а талпынды. Сө йтіп, адамдарғ а Христос ә келген қ ұ дай ақ иқ атын тану арқ ылы ә рбір адам бостандық қ а жете алады деп жариялады. Адам тө згісіз қ оғ амдық қ атынастарғ а қ арсы шығ ып, ә р адамғ а тү сінікті адамгершілік қ ұ ндылық тарды ұ стануғ а шақ ырғ ан христиан діні тез арада ү лкен идеялық кү шке айналды. Христиан ілімі Қ асиетті Жазу – Библия мен Қ асиетті Аң ызғ а – шіркеу ә кейлерінің айтқ андарына, соборлардың шешімдеріне негізделеді. Алайда, ерте христиандық та бұ л негіздер болғ ан жоқ. Христианшылдық ұ зақ уақ ыт бойы ауызша дә стү рге негізделген уағ ыздар айту, аң ыз-ә ң гімелер – “игі хабарлар” арқ ылы таралды. Алғ ашқ ы ғ асырларда ә ртү рлі қ ауымдарда ә ртү рлі евангелиялар, жеке адамдардың істері туралы жазбалар пайда болды. Сол уақ ыттарда белгілі болғ ан жазулар: Петр, Андрей, Варфоломей, Лука, Иоанн евангелиялары, аталғ ан Матвейден келген евангелиялардың ә ртү рлі нұ сқ алары еді. Сонымен қ атар топтардың атауымен аталып, сол топтарда қ адір тұ тылғ ан евангелиялар да, мысалы, назорейлер, эбиониттер, еврейлер евангелиялары да пайда болды. Бұ дан басқ а Петр Апокалипсисі, Павелдің лаодикейліктерге, александриялық тарғ а арнағ ан хабарлары, оның Сенекамен алысқ ан хаттары, Петр уағ ыздары, 12 апостолдар ілімі (“Дидахе”), Герма “Пастрі” сияқ ты аян алу жанрына жататын кітаптар да кездеседі.
Ә дебиеттер: 1. Дінтану негіздері. Ғ.Есім., А.Артемьев., С.Қ анаев., Г.Білә лова Алматы. 2003 2. Дін жә не еркін ойшылдық. Аханов Б. Алматы. 2002
|