Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция № 6. Көне Қытайдағы Діндер.
Жоспар: 1.Кө не Қ ытайдағ ы діндер 2. Дао діні. 3. Конфуций діні Сабақ тың мақ саты: Ежелгі Қ ытай, Конфуций, Дао діндерінің пайда болуы, дамуы кезең дері, дін ілімінің ерекшеліктері, мә дениеті мен ө ркениетінің маң ызын қ арастыру. Сабақ тың міндеті: Ежелгі Қ ытай діндерінің ерекшеліктерін тү сіндіру. Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Дао діні Біздің жыл санауымызғ а дейінгі VI ғ асырда Қ ытайда жаң а фолософиялық -дү ниетанымдық ілім пайда болды. Ол бертін келе дін дә режесіне орнық ты. Бұ л ілімнің негізін салушы Кун-Цзы немесе Кун-ұ стаз (европалық транскрипцияда-Конфуций) болды. Конфуций б.э.д. 551 жылы туып, 407 жылы дү ниеден қ айтты. Конфуцийлік тоғ ыз кітап аталатын жинақ осы Конфуций қ аламынан туғ ан шығ армалардан қ ұ ралғ ан деп саналады. Бірақ, олардың бә рі бірдей Конфуций туындылары емес. Оның ішінде ғ ұ ламаның шә кірттерінің де қ осқ андары аз емес. Бұ л аса кө лемді ең бектің бірінші сериясы мынадай бес кітаптан тұ рады: -«Ө згерістер кітабы». Бұ л кітап қ ұ лшылық жә не тылсым дұ ғ алары, ө сиет сө здер тпотастырылғ ан. Ол алғ ашқ ы қ ауымдық қ ұ рылыстан бергіні сө з етеді, барлық кітаптардың ішіндегі кө несі болып табылады. Осығ ан қ арағ анда ол бір адамның қ аламынан шық қ ан дү ние емес, қ ұ растырылғ ан ең бек болуы мү мкін. -«Кө не тарих кітабы». Ол кө не уақ ыттарда жасағ ан императорлардың аң ызбен астасқ ан тарихынан мә лімет береді; -«Діни ө лең дер кітабы». Жинақ қ а ә лемнің жаратылуы мен қ ұ рылуы туралы мифтер, діни мадақ ө лең дері енгізілген; -«Салтанатты рә сімдер кітабы»; -«Кө ктем мен кү з кітабы». Даусыз Кун-Цзының тө л туындысы деп танылатын бұ л кітапта Лу князьдығ ының тарихы баяндалады. «Да-Сюэ» (Ұ лы ілім), «Чжун-юн» (Тепе-тең дік туралы), «Лун-юй» (Ә ң гімелер мен ойлар) жә не Кун-Цзының шә кірті жә не оның ісін алғ а апарушы Мэн-Цзының атымен аталғ ан ең бек – екінші серияны қ ұ райтын тө рт кітап, зерттеуші ғ алымдардың пікірінше, Кун-Цзының шә кірттерінің қ аламдарынан туғ ан дү ниелер. Конфуций ілімі – тұ тасымен дерлік адамшылық туралы ілім. Мұ нда турасында бір ауыз сө з жоқ. Қ ұ дайды танып-білуге адамның ақ ылы жетпейді. Барлық ө зге діндер ү шін аса маң ызды мә селе - ә лемнің, адамзаттың жаратылуы, адам мен қ ұ дайғ а қ атысты мә селер Конфуций ілімінде мү лдем қ арастырылмайды. Бірақ, ғ ұ лама қ ытай тарихында тұ ң ғ ыш рет кө не мифологияны тә піштеп жазып шық қ ан. Мұ нда дінге, кө не мифтердегі айтылғ ан қ ұ дайларғ а сенгендіктен емес, тарих жіне халық тың ғ асырлар бойы орнық қ ан дә стү рі болғ андығ ынан жазғ ан жә не осы дә стү рлерді мейлінше мұ қ ият сақ тауғ а уағ ыздағ ан. Бұ л дә стү рлер неғ ұ рлым кө не болса, олар соғ ұ рлым маң ызды жә не қ ұ нды деп есептеген. Діни ғ ұ рыптар мен рә сімдер адам мен қ ұ дірет иесін байланыстыру жолдары емес, адамдардың тұ рмысын белгілі бір ізге салудың, оны мазмұ нмен толтырудың жолы ретінде қ арастырылғ ан. Кофуцийдің тү сігінігінде ғ ұ рыптпр мен салттарды сақ тамайтын адам - ө зінің басындағ ы шашына кү тім жасамайтын адам сияқ ты барып тұ рғ ан надан, адам емес, мақ ұ лық. Яғ ни, конфуйийліктегі қ ұ лшылық объектісі – кө не замандарда жасалып, біржола орнық қ ан, ө мірдің барлық жақ тарын қ амтитын Ұ лы Рә сімдер. Философтың ө мірі – осы Рә сімдерді сақ таудың ү лгісі. Ол, ө зінің айтуынша, ү ш мың ереже мен ү ш жү з ғ ұ рыпты орындағ ан. Храмдарғ а баруды ө те ұ натқ ан. Аспан қ ұ діреті – Тяннің қ ұ рметіне ө ткізілетін діни қ ызметтерге, қ ұ рбандық ғ ұ рыптарына ү немі қ атынасып отырғ ан. Сонымен бірге, ә лдекім Қ ұ діретті Аспан туралы сө з қ озғ ай бастаса, бұ л уақ ытты босқ а шығ ындау деп, ашу шақ ыратын болғ ан. Ал оның шә кірттерінің кейбірі Аспан – табиғ аттың бір бө легі жә не ол туралы сө з етудің еш қ ажеті жоқ деп тура қ айырып тастайтын. Ә дебиеттер:
|