Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция №2.
Жоспар:
Сабақ тың мақ саты: Дін қ оғ амда атқ аратын қ ызметтері мен ролін айқ ындау, дін классификациясының принциптерін тү сіндіру жә не олардың ә леуметтік-психологиялық негіздерін тү сіндіру. Сабақ тың міндеті: Дін мен мемлекет арасындағ ы қ арым-қ атынасты тү сіндіру. Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Діни сана, ә р тарихи кезең де, тү рлі қ оғ амда ә ртү рлі дә режеде қ ызмет атқ арып, кө рініп отырады.Негізінен оның ү ш сатысын атауғ а болады. Бірінші сатысы-діни сана қ оғ ам санасында жетекші орын алады; діни тұ рмыс бү кіл қ оғ амның ә леуметтік тұ рмысының қ ұ рамды бө лігі болады; ә леуметтік қ атынастарда діни сенімдер міндетті тү рде ескеріледі; ө кімет билігі діни жә не азаматтық салалардан тұ рады. Бұ л ү рдіс сакрализация (латын тілінде sakra-қ асиетті) деп аталады. Екіншісі-діни сана қ оғ амдық санада басымдық пен кө рінбейді, одан азаматтық дү ниетаным мен мә дениет озық тұ рады; діни қ ызмет барғ ан сайын ө зінің негізгі қ ызмет аясына дейін тарыла береді; қ оғ амдық қ атынастар діни қ атынастардан оқ шауланады; бірақ, діни тұ тастық бұ рынғ ысынша этностық тұ тастық қ а ұ мтылады. Ү шіншісі-діни сана қ оғ амдық ойғ а мейлінше аз ық пал жасайды, діни қ ызмет тек діни ұ йымдардың ісі болып қ алады, діни ортақ тастық этникалық, мемлекеттік тұ тастық мә селесімен сә йкестігін жояды, діни жә не азаматтық ө кіметбиліктері біржола ажыратылады.Бұ л ү рдіс секуляризация ү рдісі(латынша saecularis-зайырлы)деп аталады. Діни қ ызмет: ілімдік жә не ғ ұ рыптық болады.Діни қ ызмет дегеніміз-діни ілімді жинақ тап, саралау, тү сіндіру жә не тарату, діни идеологияны жасап, орнық тыру. Діни насихат, дінді уағ ыздау, діни оқ у орындарында білім беру де- осы қ ызмет саласының міндеттері.Одан кейінгі қ ұ лшылық жасау салттары діни мейрамдарды ө ткеру, қ ұ лшылық жасайтын ғ имараттар тұ рғ ызу т.б діни қ имыл-ә рекеттердің бә рі ғ ұ рыптық қ ызметтер деп аталады. Діни бірлестіктің мынадай тү рлері бар: діни мекеме (мешіт, шіркеу, діни оқ у орны т.б), діни секта жә не деноминация.Бұ лардың ішінде шіркеу, мешіт т.б. бірлестіктің неғ ұ рлым кең тү рі саналады.Олардың орталық тандырылғ ан(бір ортағ а бағ ынатын) қ ұ рылымы жә не тө менне жоғ арығ а дейіні басқ ару жү йесі бар. Секта (латынның –ойлау тә сілі, ілім, бағ ыт деген мағ ынадағ ы сө зінен шық қ ан)ә детте орнық ты діни ілімге оппозициялық ағ ым, ә леуметтік, дү ние-танымдық, ғ ұ рыптық қ арсылық тү рінде пайда болады, тек ө зінің ұ станғ ан жолының дұ рыстығ ына кү мә нсіздігімен ерекшеленеді.Секталарғ а тә н нә рсе- ө здерінің қ ұ дайдың қ алаулы адамдары екендігіне берік сенім, оқ шауланушылық, ғ ұ рыптарына ерекше беріктік, секта мү шелерінің тең дігін жариялау. Деноминация (латынның denomen-атын ө згерту сө зінен)не басқ а діни бірлестіктерден бө ліп шығ ады, не ә уелгі бастан дербес қ алыптасады. Оғ ан тә н нә рселер мыналар: иланушылардың қ ұ дайдың қ алаулы пенделері екендігіне деген сенім; кез-келген иланушының рухани қ айта тууына деген сенім; оқ шаулану міндетті саналмайды; қ оғ ам ө міріндегі жә не діни тұ рмыстағ ы белсенделік; қ ауымның мү лтіксіз ұ йымдық тә ртібі; мү шелерінің қ ұ қ ық тық тең дігі жә не басшыларының сайланбалылығ ы; дін қ ызметшілері мен қ атардағ ы қ ұ лшылық иелеріне бө лінбеу, сонымен қ атар кә сіби ғ ұ рып атқ арушыларының болуы.
Ә дебиеттер:
|