Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция №1.Стр 1 из 15Следующая ⇒
Дінтану» пә нінен лекция тезистері
Лекция №1. Жоспар:
Сабақ тың мақ саты: Дінтану ғ ылымына пә н жә не ғ ылым ретінде тү сінік беру, дін ұ ғ ымы, мә ні, зерттеулер мә селелері, дін туралы жә не діни сенім теорияларды тү сіндіру мен діннің қ оғ амдағ ы ролі туралы мағ лұ мат беру. Сабақ тың міндеті: Дінтану саласының басқ а гуманитарлық жә не жаратылыстану ғ ылымдарымен арақ атынастарын ашық тап тү сіндіру.Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Дін– ә лемдік ө ркениеттегі барлық қ оғ амдық қ ұ рылыстарғ а тә н тарих, саяси-ә леуметтік, дү ниетанымдық жә не психологиялық қ ұ былыс.Ол ық ылым заман-дардан бә рі адамзатпен бірге жасасып келеді.Оны ең тұ жырымды тү рде Қ ұ дай мен адамның арақ атынасы, адамның танымынан тыс кү штердің барлығ ын мойындау жә не соғ ан илану деп анық тауғ а болады. «Дін» тү сінігі латынның «геlіgіо» сө зінен шық қ ан. Бұ л дегеніміз ар-ұ ятты қ арым-қ атынас, ар-ұ ят, абырой, мә дениет заты. Дінтануда дінге нақ ты анық тама берілмеген. Кө рсетілген анық тамалар діннің тек кейбір аспектілерін ғ ана қ амтиды. Дінге біржолата анық тама беру мү мкін емес, «дін» мағ ынасын тек дін қ ұ рамынан анық тауғ аболады. Дін туралы арнайы ғ ылымды – дінтану дейміз. Дінтану ғ ылымы дінді теологиялық, философиялық -ә леуметтік, биологиялық, психологиялық жә не этнологиялық (грек тілінде ethnos-халық, logos-ілім) тұ рғ ылардан бө ліп қ арас-тырады. Теология (кө не грек тілінде teos-қ ұ дай, logos-ілім) немесе конфессионалдық ілім(кө не грек тілінде konfessio-мойындау, ғ ибадат қ ылу; белгілі бір дінді мойындайтын діни бірлестік) адам мен Жаратушының, адам мен Абсолюттің, адам ман біздің тү сінігімізден тыс кү штердің қ атынасын зерттейді, дінді оның қ ағ идаларының ө зіне сү йеніп негіздейді. Мифология дегеніміз- адамдардың ө здерін қ оршағ ан орта туралы тү сінігін тарихи, ө здігінен болды деп сенетін тү рлі бейнелер кейіпкерлер мен оқ иғ алар арқ ылы жеткізуі.Бірақ, бұ л бір ғ ана қ ұ былысқ а, жеке бейнеге, бір оқ иғ ағ а қ атысты болса, ол миф деп аталады. Ал мифология - адамдардың жалпы дү ние- танымынан қ абардар ететін немесе оны тегістей дерлік қ амтитын осы мифтердің қ атар тү зеген жү йесі.Ғ алымдар мифологияны ұ жымдық сана деп есептейді. Яғ ни, мифологиядағ ы бейнелер арқ ылы ұ жымдық тү сінік қ алыптасады. Адам-дардың ә р тобының ө здері мекен қ ылғ ан жердің ерекшеліктеріне қ арай тү йсік – тү сініктері ә ртү рлі болуынан бір таным объектісі немесе бір қ атардағ ы адамшы-лық нормалары туралы ә ң гімелейтін мифологиялық материалдарының сан алуан болуы ық тимал.Олардың байқ ағ андары, кө ргендері жә не тү йгендері санасында екшеліп, кө ркем ө нер ү лгілері тү рінде(сурет, ә н, би, т.б.)кө рініс береді.Осыдан біртіндеп ә лемдік мә дениет нұ сқ алары жинақ тала бастайды. Мифологиялық сананың ерекшклігі – онда адам мен қ оршағ ан орта бө лек нә рселер деген тү сінік жоқ, жеке бір адамның санасы ру не тайпа санасы ауқ ы-мынан асып шық пайды, санадағ ы бар нә рсе объективті бар немесе болғ ан деп саналады.Ажыратылмағ ан ұ жымдық сана сол кү йінде табиғ атқ а, қ ауымғ а кө шіріледі, табиғ атты „табиғ атты жандандырып”оғ ан адам бейнесі беріледі. Мифтерге ә сірелеу(метафора), бейнелер арқ ылы жеткізу (символизм) т.б.тә н. Мифтер ө зінің мазмұ нына қ арай космогониялық (ә лемнің жаратылысы туралы), теогониялық (қ ұ дайлардың пайда болуы туралы), астрогониялық (планеталар мен жұ лдыздардың пайда болуы туралы), антропогендік (адамдардың пайда болуы туралы), этногендік(рулар мен тайпалардың пайда болу туралы), эсхатологиялық (ақ ырзаман, топан суы туралы), қ аһ армандақ, т.с.с. болып бірнешеге тарайды. Осылай сананың пайда болып, жетілуінің ең ерте кезінде мифология ә лемді танудың, қ абылдаудың жә не ә лемдегі барды тү сіндірудің бірден-бір тә сілі, сол кездегі адамдардың білімінің жиынтық кө рінісі болды.
Ә дебиеттер:
|