Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Лекция № 5. Көне Грециядағы дін.
Жоспар: 1. Кө не Грек діні. 2.Кө не Рим діні Сабақ тың мақ саты: Кө не Грек-Рим дінінің пайда болуы, дамуы кезең дері, дін ілімінің ерекшеліктері жә не Грек Рим тарихы, мә дениеті мен ө ркениетінің маң ызын қ арастыру. Сабақ тың міндеті: Кө не Грек-Рим дінінің тарихы мен еркешеліктерін тү сіндіру. Тақ ырып бойынша мә ліметтерді толық мең геру. Кө не Грек мифологиясы. Дінтану – кө не грек мифологиясының дамуын ү ш кезең ге бө леді. Олар – хтон (грек тіл.-жер) немесе Олимпке дейінгі кезең, классикалық немесе Олимп кезең і жә не бертінгі немесе героикалық кезең. Бірінші, хтон кезең індегі мифтік ұ ғ ым бойынша бү кіл ә лемнің, барлық тіршіліктің негізі ә рі анасы – асыраушы Ұ лы Жер-Ана. Мифология бойынша жер тіршілік иесі жә не оның барлық тіршілік белгілері бар. Олар қ оршағ ан ортадан, адамның ө зінің қ имыл-ә рекеттерінен, мінез-қ ұ лық тарынан кө рініс береді. Бұ л кезең дердегі мифологияның басты кейіпкерлері – медуза, химера, гидра т.б. Классикалық немесе Олимп кезең і патриархқ а ө тумен, алғ ашқ ы мемлекеттердің пада болуымен ерекшеленеді. Бұ л тұ татай мифологияның жаң а арнағ а ө туіне жол ашты. Табиғ ат қ ұ былыстарымен шендестірілген қ ұ быжық қ ұ дайлар орнына адамғ а қ айырымды қ ұ дайлар бейнелері пайда бола бастайды. Жаң а қ ұ дайлар ә лемнің, қ оғ амның жә не адамның тұ тастығ ы ү шін кү рескерлер болып суреттелді. Олардың барлығ ы ә лемнің тең ортасы деп танылғ ан Олимп тауына топтастырылды. Осы орталық ты айнала қ оршағ ан космос кең істігі ұ ғ ымы қ алыптасты. Бұ дан шет жатқ ан, бұ рынғ ы жә не бір ізге тү сірілмеген дү ние жоқ болмыс Хаос деген тү сінік орнық ты. Олимп кезінің алғ ашқ ы мифтері жаң а қ ұ дайлардың ескі қ ұ дайлармен кү ресін баяндайды. Бұ л кү ресте қ ұ дайлардың ү лкені Зевс титандарды, циклоптарды, Хаостың ө зге қ ұ быжық тарын жең іп, оларды жердің тү псіз терең іне – Тартарғ а қ уып салып, ә лемді қ айта жасйды. Ұ лы Ана-Жер бейнесі енді Гера, Афродита, Артемида, Афина сияқ ты жасампаз ә йел қ ұ дайлардың бейнесіне ауысады. Мифология бойынша Гера Зевстің ә йелі, ал қ алғ ан ү шеуі қ ыздары. Тең із қ ұ дайы Посейдан мен жер асты дү ниесінің қ ұ дайы Айд Зевстің ағ алары болып келеді. Бертінгі немесе героикалық кезең де ә леуметтік қ атынастарда қ айшылық тардың кү шейе тү суімен полистер арасындағ ы бә секелестіктерге байланысты бұ қ араның қ ұ дайларғ а сенімдері шайқ ала бастады. Халық та қ ұ дайлар қ аншама кү шті болмасын, Зевстің ө зі де, оның сү ййікті ұ лы Геракл де қ анша ерлік жасамасын, олардың бә рі – қ ұ дайлар да, адамдар да ақ ыр-соң ында тағ дырғ а тә уелді деген тү сінік орнығ а бастағ аны аң ғ арылады.Осығ ан қ арай грек пантеонының жартылай қ ұ дай, жартылай адам қ аһ армандары да халық қ а қ аталдық танытады. Жасағ ан кү нә лары ү шін немесе айтқ ан кең естерін орындамағ аны ү шін қ атаң жазалайды. Мә селен, Троя соғ ысына қ атысты адамдар, соның ішінде жең ілгендері де, жең генднрі де қ атаң жазаланады. Кө не гректердің қ ұ дайлар пантеоны. Кө не грек мифологиясы мен діннен Гомердің «Илиада» жә не «Одиссея» жә не Гесоидтың Теогония» поэмаларында (б.д.д. VIIІ ғ.) мол мағ лұ мат беріледі. Гесиод ө зінің поэмасында ә лемнің жаратылуы жә не қ ұ дайлардың пайда болуы туралы ә ң гімелейді. Ол бастапқ ыда Хаос, Гея-Жер, Тартар жә не Эрос сияқ ты қ ұ діретті кү штер болды, ә лемнің жаратылуында Гея-Жердің орны ерекше, ол Уран-Аспанды дү ниеге келтіреді, осындан соң ол Уранмен жә не Тартармен қ осылып, тү рлі қ ұ быжық тарғ а ө мір береді деп жазады. Гомер бойынша Зевс аспанғ а, Посейдон тең ізге, Аид жер асты ә леміне иелік етеді. Олимп тауы барлық қ ұ дайлардың ортақ «ү йі» болады, сонымен бірге Зевс барлық Олимп қ ұ дайлардың ү лкені. ә лем ортасынан жермен бө лінген жұ мыртқ а тә різді болды, оның жоғ арысында аспан, тө менінде Тартарғ а дейін терң ге кететін тө менгі аспан болды, жер ү стінде Олимп тауы тұ рады, осы ә лемнің жаратылуын Зевс аяқ тады деп жазды Гомар. Зевстің бірнеше заң ды ә йелдері болғ ан. Олар: Метида – ең ақ ылды ә йел қ ұ дай Афинаның анасы; Фемида - ә ділет қ ұ дайы (одан ә ділет жә не тағ дыр қ ұ дайлары туғ ан); Гера – Олимптегі бас ә йел-қ ұ дай, соғ ыс қ ұ дайы Арес пен кә сіпшілік қ ұ дайы Гефестің анасы, заң ды некенің, қ алалар мен қ аһ армандардың жебеушісі. Кө не грек мифологиясы бойынша Зевс кө птеген қ ұ дайлардың, нимфалар мен музалардың ә кесі саналады. Мә селен, сауық қ ұ дайлары харит, ө нерді қ олдаушы тоғ ыз муза, Персефона, Артемида, Афродита, Аполлон, Гермес – бә рі Зевстен туғ ан. Ә дебиеттер:
|