Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Да Панямоння, але характарам дэкаравання
чорнаглянцаваных вырабаў бліжэй да захо- днепалескіх. Крыху асобна стаіць Пагост- Загародскі (Пінскі раён), дзе лаканічныя, чаканеныя, нават трохі суровыя формы апрацоўвапі суцэльным глянцаваннем, што ў выніку выклікае пэўныя асацыяцыі з узо- рамі заходнееўрапейскага сярэдневяковага бронзаліцейнага мастацтва. Развіццё ганчарнага рамяства ў Пружа- нах налічвае некалькі стагоддзяў. Аднак найбольшага росквіту яно дасягнула ў ка- Нцы 19 — першай папове 20 стагоддзя, па сваіх маштабах і якасці прадукцыі захоўва- ючы высокі ўзровень практычна да сярэ- дзіны 20 ст.23 Пружанскія ганчары заслу- жана ўтрымлівалі спаву лепшых майстроў па вырабе чорнаглянцаванай керамікі, якая была вядома па ўсёй паўднёва-заходняй Бе- ларусі, нават у Англіі і Амерыцы, куды яе цэлымі партыямі вывозілі перакупшчыкі ў Я гады. Адточаныя, класічныя формы пружанскіх вырабаў падкрэслены глянцаваным дэко- рам, які можна лічыць узорам даскана- Берасцень і слоік. 1930-я гады. Гліна, тачэн- не, глазураванне, бяроста. Заходняя Віцеб- Шчына. БДМНАП. ласці. На шарападобных гляках — рам- бічныя скрыжаваныя палоскі, і ствараецца ўражанне, што пасудзіну змясцілі ў буйна- ячэістую сетку, якая моцна расцягнулася ад цяжару. Слоікі разлінеены рэдкімі верты- кальнымі палосамі, у прамежках — частыя косыя рысачкі, што ўтвараюць малюнак накшталт хваёвых галінак. На гаршках вер- тыкальныя палоскі згрупаваны па некалькі, вольныя ўчасткі пакрыты густой сеткай. Радыяльныя палоскі, нібы сонечныя промні, разбягаюцца па схілах накрывак. Тулава збанкоў ахоплівае рамбічная сетка, гарла- віна ладкрэсліваецца вертыкальнымі рос- чыркамі, адсюль выразнасць члянення фор- маў. У дэкаратыўных адносінах заходнепале- ская кераміка, найперш пружанская, выяў- ляе амаль поўныя аналогіі з формамі і дэ- корам вырабаў паўночных раёнаў Валыні (Ракіта, Камень-Кашырскі), а на захадзе — ганчарных цэнтраў Падляшша (Польшча). Падобныя прынцыпы дэкаравання характэ- Рныя таксама для чорнаглянцаванай ке- рамікі Цэнтральнай Расіі, Закарпацця, Сла- У.Татарыс. Ганчарны посуд. 1980. Глі- На, тачэнне, глазураванне. Гарадок. Народнае мастацтва Беларусі вакіі, аднак там яна крыху адрозніваецца формамі. Хоць у заходнепалескім рэгіёне Беларусі пераважае чорнаглянцаваная кераміка, для зоны залягання светлых каалінавых глінаў характэрны белагліняныя вырабы. Трады- цыя іх вытворчасці ў басейне Прыпяці ідзе
|