Главная страница Случайная страница КАТЕГОРИИ: АвтомобилиАстрономияБиологияГеографияДом и садДругие языкиДругоеИнформатикаИсторияКультураЛитератураЛогикаМатематикаМедицинаМеталлургияМеханикаОбразованиеОхрана трудаПедагогикаПолитикаПравоПсихологияРелигияРиторикаСоциологияСпортСтроительствоТехнологияТуризмФизикаФилософияФинансыХимияЧерчениеЭкологияЭкономикаЭлектроника |
Сустракаецца, аднак формы посуду больш
дасканалыя і захоўваюць даўнія трады- цыі» 28 Гарадная — толькі крайні паўночны пункт у шэрагу ганчарных цэнтраў, якія склада- юць значны арэал пашырэння белаглінянай керамікі. На Валыні гэта асяродкі ў Ровен- скай вобласці: Нігавішча, Яцулі, Крывіца, Літвішча, Залішчаны. Блізкія аналогіі ў фор- мах і дэкоры прасочваюцца ў кераміцы Ся- рэдняга Падняпроўя. Белагліняная кераміка была пашырана на тэрыторыі басейна Пры- пяці, што паказвае на значны арэап быта- вання адной з самых яркіх з'яў, здаўна ты- повых дпя паўднёвага захаду Цэнтральнай Еўропы. Адметнасць керамікі паўночнага захаду Беларусі (Панямоння) вызначаецца своеа- саблівасцю яе вытворчасці. Тут пераважалі невялікія ганчарныя цэнтры пераважна сельскага тыпу, у якіх да сярэдзіны 20 ст. посуд выраблялі архаічным кальцавым на- Лепам з наступнай даводкай яго на ручным ганчарным крузе. Гзтая традыцыя ідзе тут ад ранняга жалезнага веку і вядомая на значных тэрыторыях — у лясной паласе Еў- рапейскай Расіі, у Літве, паўднёвых славян. Аднак менавіта на паўночным захадзе Бе- ларусі ляпная кераміка ў спалучэнні з гарта- Ваннем займала да апошняга часу досыць Кампактную зону. М.А р э х аў, М.Ш чадзінскі. Ганчарны посуд. 1970-я гады. Гліна, тачэнне, ангобны роспіс, глазураванне. Бабінавічы Лёзненска- га раёна. Збан і гляк. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, глазураванне. Паўднёвая Беларусь. Народнае мастацтва Беларусі ваўся на ўказаных тэрыторыях амаль без змен да апошняга часу, абумовіў і дзіво- снае падабенства мастацкага аблічча выра- баў з іх простымі, суровымі, злёгку асі- метрычнымі формамі, падкрэсленымі 2—3 выціснутымі хвалістымі паяскамі — ста- ражытным сімвалам вады. У гэтым пада- бенстве лёгка пераканацца, калі параўнаць кераміку Панямоння з аналагічнымі выра- бамі не толькі суседніх тэрыторый, але і, скажам, некаторых ганчарных цэнтраў Югаславіі. Блізкая па сваім характары і кераміка Па- азер'я, асабліва яго заходняй часткі. Масіў- насць, слабапрафіляванасць, «стаўбунава- тасць» формаў керамікі дакладна пад- крэслівае тутэйшая назва гладыша — стаўбун. Яшчэ адна, паралельная назва — берасцень — адлюстроўвае тыпова мясцо- вую традыцыю абплятаць гліняны посуд бе- расцянымі стужкамі. Хоць рабіпася гэта з чыста практычнымі мэтамі (для трываласці, павышэння цеплаёмістасці), у кантэксце гэ- тай работы нельга не адзначыць маляў- Збан. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, глазура- ванне, драцяная аплётка. Гомельшчына.
|